23.08.2008 г., 13:45 ч.

Раят и Адът 

  Проза » Други
1101 0 4
1 мин за четене

   Един свят човек имал разговор с Господ един ден и казал:
"Господи, бих искал да разбера какво е Рай и какво е Ад."

 Господ отвел светия човек при две врати.

  Той отворил една от вратите и светият човек погледнал вътре. В средата на стаята имало голяма кръгла маса. В средата на голямата маса имало огромна тенджера със супа, която ухаела толкова хубаво, че светият човек огладнял.
   Хората, които седели около масата, били много слаби и болнави. Изглеждали изгладнели. Те държали лъжици с много големи дръжки, които били вързани за ръцете им, така че всеки да може да си напълни лъжицата. Но дръжката на лъжицата била по-дълга от ръката им и те не можели да си сложат лъжицата в устата.
 Светият човек потръпнал от гледката на мъка и изтезание.
 Господ му казал: "Ти видя Ада."
 
   Те отишли при следващата стая и отворили вратата. Тя била същата като първата. Там била голямата кръгла маса с огромната тенджера, пълна със супа, от която светият човек огладнял. Хората имали същите огромни лъжици, но те изглеждали доста здрави и пълни, смеели се и си говорили. Светият човек казал: "Не разбирам."

"Елементарно е - казал Господ. - Изисква се само едно умение. Виждаш ли, те са се научили да се хранят един друг, докато алчните мислят как да нахранят себе си."

© Стефан Стефанов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Бравос!
  • Ако го махнеш, ще ти бъда лично благодарен!
  • Поне с този израз си личи, че аз съм го писал. Кой друг може
  • Ако действително ТИ си измислил това нещо, мога само да те поздравя. Много е правдиво. Но за жалост в живота ни не е така. Алчните нямат проблеми с лъжиците...
    И една забележка. Когато говорим за свети хора, е неуместно да казваш "потекоха им лигите". Не е красиво и издържано! Добре е да се изразиш по друг начин или просто да го махнеш. С този израз нищичко не печелиш.
Предложения
: ??:??