21 ene 2021, 17:06

Смърт и любов 

  Prosa » Relatos
1212 9 45
6 мин за четене

      Слънчевите лъчи проникваха през прозореца  и се спряха на лицето ми, когато се събудих.

     След няколко безсънни нощи най – накрая заспах непробудно.

    Замаяна съм.

    Огледах се – по земята се въргаляха няколко различни бутилки от вино, ром и текила. Пиех в последно време направо от бутилката, без да си губя времето да търся чаши. Дрехите ми бяха разхвърляни навсякъде из стаята, а единият ми сандал се мъдреше в саксията с  розовата бугенвилия.
   Надигнах се с досада, главата ми пулсираше от махмурлук. Болката се беше загнездила дълбоко в мен. От главата тръгна  като по спирала надолу и по –надолу, стигна до сърцето ми, спусна се към стомаха ми и се спря, за да изригне в пълната си мощ. Свих се като подритнато коте. Чувах пулса си как думка в ушите   дум…ддум…думм… После стигна до гърлото ми и го стисна в здрава хватка. Това болка ли е …или страх? 
    Затварям очи, за да не си спомня как излязох от кабинета на доктора, ни жива, ни умряла. Мъчех се да изтикам това в някой отдалечен ъгъл на главата ми, но то излизаше най – нахално на преден план. Изплуваше като мръсна пяна, побъркваше ме, аз се разтрепервах от страх и от ужас…
-   Рак - каза той - Закъснели сте…
-  Докторе, колко ми остава?
 - До една година, ако сте късметлийка…

  Не слушах нищо повече, думите на доктора бяха като бръщолевене на някой луд, не можех да повярвам на това. Не проумявах какво става. Тръгнах като насън из коридорите на клиниката, излязох на улицата втрещена и невярваща на чутото. Бях вступор. Вцепенена. Застанах до една витрина и се взирах в нищото.  Стоях мълчалива, но гневът ми взе да се пробужда. 
         Защо…аз? Защо на мен се случва това?       
      После се посъвзех и тръгнах. Към реката. Трябваше да вървя на някъде, да правя нещо…Тази дума  рак...ррак...рак ...безпощадно кънтеше у мен...
   Дали щеше да свикна с този кошмар ? Как да си проясня главата и да взема решение за останалите ми дни?
    Хората вървяха в различни посоки, денят беше хубав, небето синееше лазурно, слънцето хвърляше златни отблясъци върху водното огледало. Реката лъкатушеше протяжна и тъжна. Взирах се във водите й и ми се струваше, че така изтичат и дните ми. 
    Колкото и да беше абсурдно за мен, животът продължаваше, деца тичаха и се заливаха в смях, жени и мъже се разхождаха спокойни и щастливи, прегърнати, влюбени,  беше хубав светът - пъстър и красив. Макар никога да не съм смятала, че светът се върти около мен, сега ме дразнеха всички щастливи физиономии на тези здрави хора. Гневях се на съдбата си…
     Загледах се в една млада жена, която тикаше количка с бебе. Нещо ме бодна под лъжичката. Нямах и нямаше да има нищо след мен. Бях сама до днес, а сега и болна. 
    Времето изтичаше в лудешки бяг, оставаше ми много малко. Не бях стара, само на тридесет, но Бог ми е драснал  една година . 
     Очите ми запариха, стиснах ги силно, но едри капки потекоха от миглите ми. Преглътнах буцата в сухото си гърло. Наведох се, взех един камък и го запокитих в тъжната река.
     Обадих се на шефа и не отидох на работа следващите няколко дни. 
    Изключих си телефона, чупих чаши и чинии, беснях из кухнята, крещях, роптаех, тропах с юмруци в стената, плаках мълчаливо във ваната, пих всичко, което ми попадне пред очите, накъсах и раздрах картините, който стояха в ателието ми и накрая се срутих като голяма камара тухли на пода.
      Сега се събуждам. Отново тази мисъл като свредел ми пробожда мозъка и пищи пронизително в мен. 
    Направих си силно кафе, взех си чашата и излязох на верандата. Вестниците и пощата бяха разпилени пред вратата ми. Запалих си цигара и зачетох. После една мисъл ме проряза и взех решението си на мига. Имам една година!!! Все е нещо!
………………………………………………………..
 
         Тук е адът на земята. В Сомалия съм. Ад и смърт. Страната е раздирана от нестихващият конфликт между различни племенни вождове, правителството, групировки на ислямисти, местни бандити и кланове. Всичко е много сложно и тежко. Гладът, болестите и мизерията са като огромен октопод с гадни, хлъзгави пипала. Барикади, укрепления и насипи се виждат навсякъде. Това е страната на страха.
      Коли – бомби взривяват тишината. Вече няколко месеца съм доброволец в една затънтена болница в Могадишу. Мизерията е пълна. Леглата с провиснали пружини са натъпкани във всички стаи и коридори. 
         Мирише на смърт.
  Едва се разминавам с болните, препълнено е с ранени, стенещи и умиращи. Лекарствата не достигат, чакаме с трепет всяка доставка от хуманитарните организации.
„Ал Шабаб” и „Ал Кайда” атакуват непрекъснато за сваляне на правителството и съпротивата им е жестока. Много мирни жители са избити без вина. 
   Изморена съм след петнадесетчасов ден и се прибирам в бежанския лагер, който се намира близо до болницата.
   Жанет ме посреща с чаша чай на вратата. 
   -Свърши ли за днес, Джоан?
   Кимам и тътря  едва-едва крака. Жанет е доктор, тя е от  Франция и с нея поделяме стаята, в която спим, готвим и се храним, ако има нещо за ядене. Някои дни няма нищо и гладуваме.  Вземам чашата с чай и мълча. 
        Днес трябваше с линейката да отидем до едно селище в околността. Не знаехме какво ще заварим, но се надявахме да има оцелели. Пикапът пъпли по нагорещената земя. Страшна жега е. Слънцето изпепелява всичко наоколо. Аз се потя, гърдата ме боли, там където е онова проклето нещо, но аз стискам зъби и гледам напред.
       Пристигаме в селото и виждаме пепелища…Колибите са сринати, тлеещи, обикаляме и виждаме само кръв, смърт…и смърт. Всички са избити до един. Някои обезглавени, други с още шуртяща кръв, която е като червена река…На едно място виждам камара от убити. Коленича и всичко изригва от стомаха ми. Не мога да свикна с тази жестокост, макар че от няколко месеца съм тук. Треса се от безнадеждност...исках да помогна, но злото е навсякъде...
       Зад едно дърво чувам тихо хълцане. Като на коте. Две шоколадови очички ме гледат ококорено. Детенце на около пет – шест години, с рана на крачето лежи и не мърда.
    Уплашено е. Отваря уста, за да изкрещи, но аз се приближавам и с няколко арабски думи му казвам да не се плаши. Раната е дълбока, кърви обилно, но има късмет, че сме тук. Изчиствам го, превързвам го и то поемам в ръце.
      Притискам детето в обятията си. Чувам сърцето му как бие до моето и разбирам, че това  е моят син. Нося го  тичешком към линейката. Давам му вода, бърша лицето му, плача и се усмихвам едновременно. Детето ще има майка, а аз …син.
 ………………………………
    Мина повече от една година. Амир си играе в апартамента ни с конструктора. Все още е много тих и затворен. Мълчаливо се сгушва вечер при мен и стиска здраво ръката ми. 

Не ме пуска. И аз не го пускам. Държим се...

      Вече не ме е страх. 
    Жива съм... Оперирах се. 
    Здрава съм. 
    Спасени сме.
    Господ е милостив…В най-трудният за мен и за Амир момент ми даде сила, кураж и воля да продължа…Да има смисъл да се боря за живота ни…
    Разбрах, че това изпитание … изпитанието на човешкия дух е… любов.
 

© Tаня Todos los derechos reservados

La obra participa en el concurso:

Силата на човешкия дух »

3 Puesto

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Миночка, благодаря ти, че прочете!
  • Таня, покъртителна история, но има хубав край, което много ме зарадва, макар и със закъснение посетих страничката ти, но аплодирам таланта ти!
  • За някаква кауза и за добро, наистина има смисъл да впрегнеш сила и дух...
  • Малко със закъснение...прекрасен разказ и извод, че винаги има смисъл да се живее
  • Благодаря Иржи, Донко!
  • Заслужаваше, Таня, следващия път- по- нагоре!
  • Много е силно. Поздрави!
  • Благодаря Коколина за ,"любими"!
  • Благодаря, Дочка!
  • Интересна история. Елегантно поднесена. Успех!
  • Благодаря Марко,че се спря и прочете нещо мое. Хубав ден!
  • Добър разказ !
    Поздрави !
  • Добро утро, Мария! Благодаря за това, че прочете разказа! Хубав ден и поздрави!
  • Гласувала съм но, дали от бързане, не съм оставила коментар. Сега, обаче, го прочетох още веднъж и изпитах отново истинско удоволствие от стил, замисъл и изпълнение. Браво!👏😍
  • Да, Миг! Хубава вечер!
  • "Всичко е Любов!"
  • Да, така е
  • Просто Любов!
  • Поздрави, Филка! Благодаря, че прочетохте разказа и за "любими" !
  • Благодаря, Калин!Хубава седмица!
  • Браво! Много силно и въздействащо! Благодаря ти, че го сподели с нас!
  • Благодаря, Мария че прочетохте! Хубава вечер!
  • Изключително въздействащ разказ! Пожелавам ви успех, Таня! Аплодисменти!
  • Благодаря, Порчев! Вашето мнение е важно за мен!
  • Много силен разказ. Поздравления!
  • Благодаря Ivita,Sisi!
  • Прочетох този разказ още вчера и с чиста съвест го подкрепям...Тогава...Не можах...
    „Изпитанието на човешкият дух...е любов.”
    Браво!
    Желая ти успех!
  • Не са ми останали гласове, но искрено Ви желая успех! Много хубав разказ, разтърсващ! Радвам се, че прочетох!
  • Поздрави, Емил! Благодаря!
  • Харесвам изчистения ти стил! Успех!
  • Благодаря, че намина тук, Иржи! Хубав ден!
  • От буквите в името не можах да разбера жена или мъж си, но реших да видя нещо от произведенията ти.Така отворих този разказ и останах...потресена!Толкова естествен, човешки и емоционален разказ! Прочетох го на един дъх, съпреживях го, а това значи че си го написала много убедително, Таня/ това име разбрах от един коментар по- долу/С надежда проблемът да е само на героинята ти, гласувам за успех!
  • Благодаря ти Галя!
  • Браво! Благодаря! Глас! Успех!
  • Коварна болест, която те връхлита ненадейно и ти обръща живота. Търсиш някакъв път да продължиш през краткото време, което ти остава.
    Да изживееш достойно времето и да сториш добро е хубав завършек на живота...
  • Добре написано Таня.Една от най коварните болести.Но и тя вече може да бъде победена.Напредъка на медицината е много голям.Желая ти успех.
  • Радвам се, че прочете Гедеон. Хубав ден!
  • Поздрави, Ина! Благодаря!
  • Хубаво написано, както винаги. Глас и успех, Таня!
  • Поздрави, Kors! Благодаря!
  • Успех!
  • Благодаря, Стойчо! Хубава вечер!
  • Желая ти успех, Т.Т.
  • Благодаря, Пепи!
  • Успех!
Propuestas
: ??:??