10 abr 2020, 8:51

Създаване на историята 

  Prosa » De humor
366 3 11
2 мин за четене

-       Добре дошли на екскурзията из руините на историята, мили деца! Пред нас са развалините на някогашен завод. Дълги години той е сковавал зад бетонните си стени хиляди души на работниците... Моля? Работник са наричали човек, който е имал постоянно занятие, получавал е заплата и нямал право на ежедневната почивка, която днес получават вашите родители. Срещу някакви си подписи в бюрото по безработицата!

Заплата ли? И това е архаично понятие. Имало го е онова гнусно минало на постоянна заетост, липса на пълноценно изживяване по гърмящите, стрелящи, интересни градски улици. Тогава хората не бяха още освободени от веригите на труда. Ето защо всички се зарадвали, когато този завод бил приватизиван... Значи взет срещу някакви хартийки от хитри и знаещи какво искат юнаци, след което бил разрушен, хората освободени от работата, а всичко ценно в него – разпродадено.

Така родината била модернизирана, изчезнали димящите, вредни заводски комини, рухнали фабричните стени и милиони българи се озовали свободни на улиците. Сега те по цял ден дишат чист въздух из парковете, лекуват се сами с билки и диети, спомнят си онова черно време, когато всичко беше друго...

А ето,вижте там прочутото място, където лежат костите на хиляди крави, овце, биволи, ликвидирани в името на човешката свобода. И сега не затрудняват хората по селата – няма нужда да тичат да ги доят, да стрижат, да носаят сено и трици, да губят времето си с излишен труд. Мляко, сирене, масло внасяме отвън – хем е химически чисто, хем е полезно за развитието на търговията.

Освободените люде ли? Ами или отиват в града – има достатъчно паркове за всички, или поемат по широкия свят. Стават космополити. Космополити ли? Това са хора от бившите социалистически страни, които имат вече правото свободно да мият чинии, сервират или услаждат живота на западните демократи.

Сега, деца, отиваме да видите отдалеч модерните ни курорти, където хиляди българи имат удоволствието да се грижат за плащащите си чужденци... А, и кака ти била там? Каква?... Ау, някаква грозна дума... Какво като майка ти я е нарекла така? Не е права, не! Кака ти е станала космополитка на родна територия, тя има щастието да създава радост и освобождава от напрежението нашите демократични братя. А за това , мили дечица, трябва да благодарим на създателите на демокрацията...

Не си виждал морето? А планината защо ти е? Има кабеларки, има „Дискавъри” – гледай колкото си щеш! Тук пък се радвай на стотиците исторически обекти, сътворени от строителите на демокрацията родна...

Иначе – какво радостно и ведро има в гледката на заводи, фабрики, комбайни, крави, доячки, шивачки, строители и тем подобни нисши за възвишения космополитен дух неща... Така е днес – романтика, свободно време, интересни преживявания по улиците и у дома, руините на историята, вълненията на спомените.

Така че – да благодарим на разрушителите, построили новата история и новите исторически паметници!

 

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Пепи!
  • Сложи си годината на написването отдолу, защото е футуристично в момента, но не се знае колко скоро ще е реалистично! 😅
  • Благодаря, Надя!
  • Отивам да си вея, с метлата - подлютих се. Така е, като всичко ни е криворазбрано, от цивилизацията, до демокрацията...
  • Благодаря, Елке, Юри!
  • Дори и книгите трябва да унищожим! Само ти задръстват съзнанието! Нали има игрички на мобилния! Вие сте свободни, както каза един виден съвсем нормален политик навремето!
  • Очертават се много “плюсове” от тази безработица, Георги! 😊
  • Благодаря, Мариана, Красе, адаш, Георги!
    Нов свят, нови хора, нова история.
  • Може да е странно, но ме усмихна земен рай!
  • Хм!!!! Да така е!
  • Както се казва, грижим се за духовния комфорт на братята от запад...
    Поздравявам те.
Propuestas
: ??:??