22 may 2008, 11:44

Технологии - хора 

  Prosa
1000 0 3
2 мин за четене
Поради професионалното ми изкривяване да свързвам всичко с техниката, реших да направя едно невиждано сравнение между развитието на технологиите и това на човечеството! Реших да изтъкна положителните и същевременно отрицателните течения в това направление.
    Според много хора няма особена връзка между хората и машините. Имаме много общо, но не се замисляме за това и просто караме повърхностно. Машините, както и хората, се нуждаем от подръжка и внимание. И в двата случая се отплащаме добре. В началото на 80-те се слага началото на един изключителен технически прогрес в електрониката и машиностроенето в развитите и развиващите се страни. Този прогрес променя и нас самите. Всичката тази електроника усложнява в повечето случаи допълнително живота ни. Много неща не са от голяма полза, колкото само да служат за тежкарлък. Производството им иска използване на големи количества природни ресурси. Всички ресурси рано или късно свършват... и тогава предсказанията не са никак красиви! Всичкият този напредък тласна на едно доста високо ниво телекомуникации, домакинство и бит, предприятия и т.н. ... доста и работната ръка вече иска и по-висока квалификация. Това изисква повече пари, вложени в образование и то не винаги резултатът е положителен. От толкова технологии повече мислим за тях, отколкото за човека до себе си! Дали ще се справя с новата счетовдна програма или не. Новата счетоводна програма, същата, която Microsoft пуснаха, същият този боклук направен за пари, а не да ни улесни. Нещата се развиват наистина! Много открития и опити доведоха до това. Но като се опре до пари, всеки развива своята технология така, че да печели максимално от нея, а не да служи максимално на потребителя. Така нещата постепенно започват да губят качество. Евтините корпорации заработиха на изток и се вложиха много пари във високотехнологични ментена, които пълнят пазарите в цял свят! Бавно започваме да заживяваме в планета, пълна с неща "еднодневки", направени да ни служат временно и неверно, за да може някой да прибере нещо повечко в джоба си! Това кара стандарта на живота ни да пада ниско. Хората се заблуждат като казват, че техническият прогрес води до подобряване на стандарта на живота. То е така и не е така! Ние хората се влияем от целия този процес, колкото и да ни се струва невероятно! Свикнали сме да казваме доста често: "Какво ти пука, нали е за нищо пари, след седмица купуваш друго!" Така сме я докарали с всичко! Така сменяме вече и жените, и мъжете си! Всичко това с мекото оправдание, че всичко е до време! Започнахме да избираме човека до себе си по това каква кола кара с колко екстри, каква марка е и от коя година е!Заобичваме човека до себе си по това какъв нов gsm може да ни подари! Замисляли ли сте се дори за миг колко от екстрите на всичката тази технологии всъщност ни е нужна? Питали ли сте се колко често ги използвате? Дали не е били само един или два пъти след закупуването им, докато им се понарадвате?
   Така нещата бавно, но славно върват натам, дето ние сме ги подкарали.Накарах ли ви поне малко да се замислим? Въпреки всичко искам човек, който да ме обича заради това, което съм, а не заради това какво притежавам и какво му подарявам! И ако един ден прогресът е спрял и ти си заспал, събудил си се и видял, че навън е пусто. Ако по улиците ходиш в кал и човекът е омършавял, значи прогресът е спрял. Всичко се връща!

© Димитър Димитров Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Ресурсите наистина не са,толкова малко но в един момент всичко свършва особено ако не се стараем да ги възобновяваме!Относно технологиите самия аз съм им любител,но си имат своите положителни така и отрицателни черти.Аз съм се опитал да изтъкна някои от тях.
  • Ресурсите не са толкова малко, колкото непрестанно ни повтарят, а технологията не е чак такова зло...
  • За съжаление съществува проблем. Но още по- тежък проблем е неистовата популация на на хомосапиенс в световен мащаб. Скоро ще станат 6666666- /фатална цифра/ прочетох го някъде. И всички се нуждаят от технологии и искат да ядат. Какво ли ще стане с планетата?
Propuestas
: ??:??