19 jul 2009, 12:01

Тъпaнара 

  Prosa » Relatos
1087 0 13
2 мин за четене

Тъпанара винаги вършеше противоположното на това, което беше общоприето. Затова и го смятаха за тъпанар. Времената бяха такива, че скандалното беше станало норма, мекушавостта се приемаше за изява на твърд характер, лицемерието за честност и откритост, а проявите на алтруизъм за абсолютна глупост. Тъпанара беше последователен в неспазването на всичко от изброеното, тъпанарът не беше модерен, тъпанарът беше закостеняло консервативен и това скандализираше, но не беше модерно. Модерно бе скандалното да има точно определена форма, форма позната на всички. Имидж. Тъпанара не държеше на имиджа си, това отчайваше околните и се възприемаше като проява на абсолютна безхарактерност. Това също устройваше Тъпанара. Тъпaнара бе свикнал да бъде сам. Тъпанарщината е занимание самотно.
Тъпанара живееше на село, по-точно отскачаше до едно село, за да се скрие от ада на града, града, в който всички бяха скандални и модерни. Модерността един ден дойде в селото, дойде по кабелите водещи до старата телефонна централа, в която ленива операторка приемаше заявки за разговори. Операторката беше сменен с една малка пластмасова кутия и така дойде модерността, бакелитът си замина окончателно от селото. В селото запристига модерност от целия свят. Модерността задушаваше Тъпанара. Единствения изход, за който все по-често се замисляше Тъпанара, остана някой отдалечен необитаем остров, който модерността няма как да намери толкова бързо. Тъпанара вече си беше стегнал багажа, за да тръгва по белия свят и рядко се отбиваше в селото, селяните вече не го интересуваха, дори когато говореше на тях, всъщност разговаряше повече със себе си. При едно от редките му посещения в селото, Тъпанара усети, че нещо се е променило. В селото имаше малка новопостроена къщичка, от нея се разнасяше музика, когато Тъпанара се приближи, установи, че от отворените прозорци, през поклащащите се завеси навява някакъв странен аромат, аромат на цитрус и морски дъх, когато Тъпанара се приближи още повече, усети по устните си солена капка. Островът. Тъпанара жадно облиза устните си. Да, солено. Тъпанара се загледа във вратата на къщичката, представи си как отваря тази врата и попада в острова на мечтите си. Островът, който няма как да бъде намерен от модерността. Тъпанара се пресегна и плахо отвори врата. Стая, обикновена празна стая. Из стаята бяха разпръснати монитори, от които идваха всички тези звуци, музиката, крясъците на чайките и шум от прибой, на плота встрани, около сокоизстисквачката се беше разлял сок от смлени цитруси. Тъпнара затвори вратата и заби поглед в земята, замисли се. Нещо падна на бузата му, той го докосна с ръка, погледна и опита - солено. Тъпнара погледна нагоре. На прозореца горе, поклащайки провесените си надолу крака, седеше момиче и плачеше.
- Какво, по д... - започна Тъпанара и спря.
Момичето го погледна с големите си тъжни очи и каза:
- Гледай си работата!
Двамата седяха така и се гледаха известно време. После прихнаха и не спряха да се смеят.

© Никодим Сертов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Дали ще бъде Идиота или Тапанара,все куц си крив крак за другите....
  • Да, някой не иска да има Тъпанари,някой иска да има само "овце"!!!
  • ето..и тук.. защо ли хората, които слагат двойки нямат доблестта да застанат и да кажат. Ето: Не ми харесва разказа! Мисля,че ...защото..и затова пиша 2..

    ЯЯЯ, колко кандидат-тъпанари имало тук
  • akonitin Никодиме сетих се за тебЗащо ли ?Защото тогава ме впечатли!!! Аз също съм голям Тъпанар!!!
  • Харесва ми!
  • Трябват ни повече такива тъпанари. Поздравления.
  • Поздрав !!!
  • Намерили са се! Поздрави, Никодим!
  • Ами, ще седна да дочакам своя Тъпанар!И вероятно в далечината ще си заплюем един далечен и солен остров..
  • Благодаря, Светлана.
    Нели Г., на перваза има място защото Тъпанара и момичето отдавна не са в селото, те намерили своя остров, там където солените пръски по бузите са от разбиващия се в крайбрежния риф прибой, а не от сълзи...
    Нели, благодаря.
    Тритий, добит от литий, прозорците са много, заповядай, над селото там в далечината се виждат острови с техните прибои.
    Белла, благодаря, знаеш, че само това ни е дадено грозното от което да правим красиво, за да можем да се смеем до просълзяване, там горе на нашия прозорец.
  • Усмивка и от мен.
  • На прозореца горе, поклащайки провесените си надолу крака, седяха едно момиче и един Тъпанар. Те се смееха, през сълзи, когато се появи една късокосо, неопределено на вид същество. То бързо отвори вратата на къщата. Видя стая - обикновена и празна. Из нея бяха разпръснати монитори, от които идваха всички тези звуци: музиката, крясъците на чайките и шум от прибой,а на плота встрани, около сокоизтисквачката се беше разлял сок от смлени цитруси.Съществото излезе замислено, когато изведнъж нещо солено капна на бузата му и дочу далечен смях. Погледна нагоре и ги видя: момичето и тъпанара. Смееха се през сълзи. Май на перваза имаше още едно място за сядане..
  • Поздрав!
Propuestas
: ??:??