13 ago 2022, 21:14

Убийството на Манипулаций 

  Prosa » Epigramas, Miniaturas, Aforismos
300 3 20
1 мин за четене

Убийството на Манипулаций

(сюжет за кратък разказ)

Телевизий и Конфузий се промъкват като котки в нощта. Край портите на замъка ги чака подлият Партий, който отдавна е предал краля си за две шепи боб и три чифта чорапи от варен памук и носи връзка с ключове. Но верният Дедукций, усетил коварния план, възсяда арабския си Емулсий и препуска в тъмнината към крайбрежната вила на господаря си. Намира го умислен и угрижен, пишещ писмо до секретаря си Корупций, с молба да опита да склони кардинал Мерудий да му даде аудиенций. Оръжейникът Муниций открива, че някой е свил царския снаряжений и целият амуниций го е хванала перманентната липса.

- Предадени сме! - въздъхва кралят.

- Прелъстений и изоставений, като девици на панаир - добавя кралският шут Амфибрахий.

- Но няма да се предадем! - извиква кралят и вади меч.

- Няма други опций, има само грах. - въздъхва кралицата и се свлича в краката му.

- Грах не грах, ще се яде, ако би бегали, да мрем по-добре*.

Вратата се отваря и нахлува предателят Манипулаций, размахвайки шпага:

- Предай се, кралю, дай пръстена и кралския печат.

- Никога няма да се предам, неверний подлярий.

- Тогава ще умреш - крещи Манипулаций и замахва страховито.

Кралят грабва последния том на Българския правописен и правоговорен речник и го стоварва на главата му.

- 350 000 словоформи, а ти не си научил дори сто, няма милост за теб.

Манипулаций се строполява бездиханий.

 

Събрал, наредил и на бял свят представил:
Тупурдий Карпузов

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
* – Иван Вазов ("Опълченците на Шипка")

© Валентина Йотова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • О, това наистина си е геройска смърт - особено ако си бягал от часовете по БЕЛ
  • Ей това е геройска смърт - да умреш от словоформи Тежат, затова мнозина ги избягват, може би...
    Ирония и сарказъм, все любими неща!
    Понякога и "двата вагона" книги не стигат, ако не си ги разбрал и осмислил, пък си мисля аз.
  • Вики - честно казано - не знам...
  • Добре. Да се смеем ли, да плачем ли!? Или да треснем с речника по главите пишман интелектуалците...
  • След всички тези коментари виждам, че сме много хората, които се дразним от неграмотното писане. Да, на времето съм преписвал 25 пъти едно изречение със сбъркана пунктуация. И бях гневен. Но много малко години след това вече бях много благодарен, че ме научиха. И сега има отдадени учители и деца, които искат и се научават. И затова съм доволен. Дано да има много повече такива, които ще са естествено имунизирани срещу безумно неграмотната кирчококорчовщина!
  • Пущат, дращат, цензОра също от автор тука вчера срещнах в коментар, него ден - в разказ (диал. от Варненско) и т.н., та покрай "него ден" се сетих за една стара майтапчийска песен в този стил "Кольовата майка, майката на Кольо, майка му на Кольо, на Кольо майка му".
    Минавай и заминавай, иначе те обявяват за дребнав и заядлив. "Като не ти харесва, не ме чети!". Тъй де, аман от манипулациантий и манипулаций🤣
  • Е, да, и това е
  • Не е вината в образованието, Валенце. Тодор Колев беше казал: " Трудно се спори с човек, от когото те делят два вагона книги". Цитирам по памет.
  • Тук говорим за функционална неграмотност, Наде, не за клавиатурни грешки, а препинателните знаци - там положението е бедствено. "ПО-ВЕЧЕ" от бедствено
    Но както казах, точно такива грешки се допускат от хората, които пущат по една сълза за доброто старо време и безплатното образование. Някак си май мина времето на шльокавицата, понаучиха се да ползват кирилица. Имам цяла колекция от скриншотове от хора, с които съм спорила.
  • Валенце, ако аз не греша - никой не греши. То не са клавиатурни грешки, препинателни знаци, изядени букви, но моето е на принципа : Бързата кучка търси очен лекар. Което не ме оправдава, разбира се.
  • Паленка
    Ние само записваме
    Наде, това е. Мислех, че е случайно, но стана натрапчиво и постоянно.
  • Няма ли цензОра, кой ги пуЩА такивий! До къде Упряхме, секи да си драЩИ квот си иска🤬
  • То не е за смях, но не мога да се сдържа. 。◕‿◕。
  • Благодаря, Тони, аз съм ветеран в тия битки
  • Много яко! Като видях още само заглавието се учудих на грешката, но после разбрах сарказма. Развесели ме!
  • Тъй, тъй, всеки сам да си преценя
  • Аз туй дал го оценям ли, дан го не оценям ли...
    Секи сам си преценя 😎
  • Привет Петре, Безжичен, да, свидетели сме на безумия по отношение на езика ни. Това късо саркастично разказче ми хрумна точно от един коментар във фейса, визирайки именно изписването на "манипулаций" - Тоя Манипулаций Шекспиров герой ли е, или някой римски пълководец?
    Интересното е, че подобен род грешки правят хора, които венцеславят някогашното безплатно образование.
    Не е само то - например съЖелявам, Фнимателно, яд ме е, че не започнах да ги колекционирам.
  • Толкова подигравателно и саркастично. Браво, че много има дето трябва да ги тресне речникът по кратуните. Хареса ми твоя прозаичен текст.
  • Интересно, по-скоро хумористично , но и актуално... Дали ще се самоопреличим на някои от героите... Приятен ден, Валя
Propuestas
: ??:??