Велик народ
Велик народ сме българите!
Народ с минало. И само какво минало... Вероятно имаме и бъдеще. Знам ли.... А какви изобретения сме измислили... Това, компютър, електронен часовник, топлата вода... Не. За топлата вода още нямаме доказателства. А кой за пръв път използва авиацията за бомбандировки? Няма защо да ви казвам, че отново сме ние. Напълнил човекът кошницата с бомби и... там на юг, са се чудели откъде им иде.
Велик народ сме ние, българите!
Това кредитни, дебитни карти... По целия свят започнаха да си прикриват клавиатурата на банкомата, когато теглят пари. Познайте от кого се страхуват.
И Америка сме открили ние. Нашеско момче е било на вахта, когато се е показала неизвестната земя. Това научавам от капитанския дневник. Ето какво пише там:
"На вахта беше едно чуждоземско момче. Избягало от страната си, да търси приключения и... храна. Бяхме вече отчаяни и си мислехме, че никога повече няма да видим суша, когато чухме:
- Бах маааму! Земя!"
Но за съжаление, името му остава в тайна за историята.
А Сандокан? Защо никой не споменава какъв е? А това е мноооого малко известния български кан Сандю. Но ония скапаняци, нали обръщат всички наопаки и ... от Сандю кан, ето какво се е получило.
Велик народ сме ние!
Петстотин години под робство и идва момент, в който разни продажни субекти, го нарекоха чуждо присъствие. Много дълго присъствие бе, хора.
Велик народ сме ние!
Не една и две империи са треперели от ужас , когато чуели за българите. А сега се страхуваме от нашите. Но си ги избираме отново и отново. Вярно, имаме свободата свободно да разказваме политически вицове, да ги критикуваме, да ги псуваме дори.
А те си запазиха свободата да ни мачкат , както си искат.
Велик народ сме били някога българите!
© Ник Желев Todos los derechos reservados