3 may 2011, 20:48

Загадка с трима (3-та част) 

  Prosa
789 0 2
3 мин за четене

7

Следователят и неговият помощник бързо се качиха горе. На Сашка ù беше казано да не излиза навън, затова тя веднага им отвори.

- Здравей, Сашке! Имам да те питам още няколко неща във връзка с убития.

- Разбира се, влезте!

След като се настаниха на няколко стола в кухнята и приеха предложеното от Сашка кафе, разговорът започна.

- Искаме да узнаем подробности за съдебното ви дело срещу Стефан и най-вече защо не ни казахте за това при първия разпит!?

- Добре. Не ви казах, защото се притесних, че ще ме заподозрете. В блока сме само двама живи и има голяма вероятност убиецът да е някой от нас. Делото е за подкопаване на основите на сградата. Тя е на повече от 60 години и подобни незаконни ремонти са способни да създадат големи проблеми. Смъртта на Стефан само забавя делото, така че аз нямам полза от нея.

- А Пламен участва ли в това дело? Той също живее в този блок.

- Не, не пожела. Аз единствена плащам за адвокат и ситуацията е до голяма степен неприятна.

- Несъмнено. А как разбрахте за разширението на мазето на Стефан?

- За да го разшири, първо трябва да събори една стена. Тухлите от нея той изнасяше с количка в задния ни двор.

- Сега не са там. Какво стана с тях?

- Пламен ги откупи от него евтино, струва ми се за пристройката на покрива.

- Сериозно. Той вече знаеше ли за появилата се опасност за сградата?

- Струва ми се, че да. Не мога да обясня защо го е направил.

- Ти ни каза достатъчно.

 

8

- Вече сме много близо до истината. Нека направим обобщение:

Липсваща книга, липсващ ключ, липсваща лопата, нещо, което е било в онази дупка и също липсва. Разбира се и бяло парче плат от нечия дреха. Не е била на Сашка, защото тя едва ли е копала сама долу и още повече да извади нещото от дупката. Чудя се дали е била изкопана преди или след смъртта на Стефан и, разбира се, какво е имало в нея. Той е узнал отнякъде нещо, а ние трябва да разберем какво. Нека разгледаме вестниците в дома на убития.

 

Двамата влязоха в апартамента на Стефан. От тях не се искаше да прегледат всички купчини вестници, а само да потърсят някой захвърлен, който жертвата често е четяла.

След като още няколко души се впрегнаха да търсят, бяха намерени няколко екземпляра от стар вестник със следната статия:

Старец твърди, че има заровено съкровище в основите на сграда, построена от него, сега обиталище на сина му. Сградата е построена преди около 60 години и в началото е била обитавана от три семейства. После два от апартаментите са бивали препродавани, но съкровището е останало. Двуетажната сграда днес е обитавана само от трима души, двама от които не подозират нищо.

И още текст, където се споменават разни подробности за историята на блока. Не се споменава как старецът се е сдобил с имането. Датата беше от преди две години. Дали наистина долу е имало съкровище и как Стефан е узнал къде точно да копае?

- Проучете дали родителите на Пламен и Сашка са живи! – разпореди се детективът. 



Остават само още две части. 

© Калин Кръстев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??