3 may 2020, 14:57  

Записки от подземието на шестия етаж - 13. 

  Prosa » Otros
365 1 6
2 мин за четене

Звънка ми собственикът на фирмата, дето поддържа асансьора. Минава срокът, пък от нашия вход такса няма.

Отивам на третия етаж, дето живее дежурната по събирането на парите. Поне аз смятам, че е тя. Оказва се, че трябва да е комшийката й. Отдавна пенсионерка, мъжът й преди повече от десет години се махна, оставяйки й апартамент, гараж… Абе, всичко – само да се отърве.

Звъня. „Кой е?“ –чувам. Обяснявам. Отвътре бесен рев – няма да събира пари, не знам ли, че има карантина, няма да отвори, не я интересува, какви пари, никому нищо не се плаща в това време…

Интересно, тая – като не плаща – как живее? Отде манджа, хляб барем?

Учтиво я информирам, че парите не са отменени, че за ток, вода телефон, асансьор и така нататък все още се плаща…

„Не ме интересува, моят живот да не е по-евтин от тока?“.

Отговарям рязко: „Ми, по-евтин е, даже се чудя за какво е изобщо…“

Грубо, обаче… Ами на простотията как да отговориш? Заради тая ще спрат асансьора – трябва да се катерим по стълбите, а сме достатъчно стари и болни, ще резнат тока – и ще плащаме и глоба. Ама тя няма да иска да плати сама за тъпотията и шубето си, нали?

Да не говорим колко време ще отнеме цялата разправия…

С две думи – изкрейзиха подготвените за това. Безличията, послушните, лесно манипулируемите, откровените тъпанари…

хххх

И да е само у нас…

Австрийските медии извадили запис от заседание на правителството им, където ясно е записано изказване на Себастиян Курц за необходимостта народът да бъде наплашен с вируса.

Което върши и наш Боко – чрез лекьосалия бившето си реноме сватбен генерал и чиновниците около него.

Та пак се сещам за казармата. Когато половината време за единично обучение на войниците минаваше почти само в маршировка.

А в съвременния бой няма абсолютно никаква нужда от маршируване и строй.  Да, било е така – някога, преди 200 години.

Обаче… Маршируването е част от дресировката. Набиване в главите на войниците условен рефлекс за безропотно изпълнение на команди. Който рефлекс после се задейства по време на война. Няма демокрация, няма обмисляне и обсъждане, няма предложения и анализ. Има безропотно изпълнение на заповедта…

Обучението и дресурата на демократичното общество продължават…

А специалистите твърдят, че страхът смъква съпротивителните сили на организма поне сто пъти! СТО ПЪТИ!!!

И дава път на всякакви зарази. Улеснява ги. Унищожава човек не само психически, а и физически…

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??