5 ago 2007, 10:20

Завист 

  Prosa
1180 0 7
2 мин за четене
 

                                                               Завист


  • - Финке, Финке, целото село на мене ми завижда, Финке! Ама, много завистлив тоя народ, ма Финке!
  • - Е, за ко ма?
  • - Ами, за всичко. Е, и за Пейо ми завиждат.
  • - Ама той е кьорав, ма Пешке!
  • - Е, те... затова де, че мога да си правя, каквото си искам, без он да ми забелезва. И за ‘убостта ми завиждат, ма Финке...
  • - Де бре! Па ти си плешлива, ма Пешке!
  • - Е па, е па... затова ще да е... Откак Симка фризьорката от Дулевата махла направи пострижката 5 лева и 76 стотинки, сите от селото все у мене гледат. Завиждат, ма Финке, завиждат. И за сина ми Кольо завиждат...
  • - Я па ти? Той нали е у затвора?
  • - Да, те затова. Немам разходи по него, не го мислим къде се е запилел и му е сигурна здравната осигуровка.
  • - Ех, Пешке, Пешке... много ги мислиш навътре тия работи. Аз па си мислим, че ми завиждат къде си купи'ме с Вутьо апартамент у София, ама то е друга работа това. А па той ми вика, кой, че ми завиди като у София са веки 4 милиона души и все имат апартаменти, кой па у мене ке гледа?
  • - Ти па, луда ли си? Кой ке ти завиди за тая глупост? Оно като ти дойде неколко пъти сметката за тока, за водата, оно не е като тука да пущиш маркучо и айде... и ако имаш от това модерното парно с топломерите, оно че ти земат апартаменто... Ти си немаш на представа каква те е люлка залюлела! Тц, тц, тц, Финке, Финке, много ми е жал за тебе душко. Кой улав ке ти завиди, ма? Ти акъл имаш ли, ма? Ти требе докато е време да го препишеш на некой друг апартаменто, докато не само не са ти го земали, ами и не са те усъдили за него. На некой, на кой може да разчиташ, еле я! Некой път, Финке, правиме грешки у живото, Финкеее, фатални грешки, Финке, еле ти! Ма, не се бой ма, я нали затова съм тука. Бре, хорска завист, ма Финке, добре, че си случила на такава, като мене, оти я не завиждам... а я на вас не можех...
  • - Е, ма Пешке, я например, не можеш да си изкривиш душата, да речеш, че ти завиждам.
  • - Я, па не ми завиждаш!?! Ти да не мислиш, че не видим, че кога си закачих сукмано на оградата и се откина от него цело парче на гърбо, ти още на другио ден оди и си купи рокля с гол гръб, че си щела да одиш на сватба. Всичко видим я, всичко видим! Ама, па си мълчим, да ти кажем, ама всичко видим! Ти не ме мисли за толко заухава мене, Финке!

© Мими Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??