1 ago 2024, 10:18

 Злоба 2 

  Prosa » Relatos, Otros
118 1 2
Произведение от няколко части « към първа част
4 мин за четене

                 Въздъхнах  тежко. Освободен сякаш от обидите, приказките , които постоянно ми натякваше '' Не исках да я срещна, но я видях '', или  '' Можех да я бутна с джипа на пешеходната пътека, но й се изсмях '' и други подобни съобщения.

Седнах отноео на дивана. Загледах се в бръмчащия телевизор. Картината му нещо се размъти.

Пибърсах очите си.

Аз плачех. След толкова години, аз плачех...

                  Завърших немската езикова гимназия, нали немския се считаше за технически език, руския задължителен, а френския втори език, език на модата и любоета.. Войник-преводач и на трите езика.

Приеха се студент. Тогава беше модерно размяна на студенти из Социалистическите страни, и като бъдещ текстилен инженер, заминах за ГДР, тъкачни станове и технология на облеклото.

Беше интересно, млади хора, идвахме групичка шест момчета и момичета в България на Черно море, после седмица на гости в къщи, после Балатон Унгария или Карлови Вари, и отново на стаж или в Университета. Бяхме задружни. Свободната любов тогава си пробиваше път, и се любехме  ненаситно и без скруполи, тази е  моя, онзи не си го давам.

Завършихме и се разпръснахме  по  страните си.

Започнах работа в Текстилния комбинат. Имаше ТНТМ, творчество на младежта. Предложих да шием  модели облекла, да имаме наши манекенки и така да представяме модели и продулция.

Идеята се възприе. Нямаше кастинг за модели, стига да си сериозен, защото бе безплатно. Момичетата отначало свенливо се събличаха и обличаха, но какво да гледам, сутиен, камизолка, истински дамски пликчета и чорапогащници. Пък и нали има приказка '' Там където си вадиш хляба, не го размахвай...'' Е, имаше изключения, но тайно-потайно, за самия спорт.

 С Нела ни запознаха на забава на Комсомолско дружество. Тя беше учителка по химия и биология. Запозна ме с нейни колежки, те с други момчета.

- Ех, блазя ти - беше подхвърлил един - Да работиш с манекенки, все едно дето гледаме по чинията онова '' Тути Фрути '' по иналианското RAI 1,  да разкопчаваш сутиените, е пак си е работа де

- Ами да те взема за помощник - шегувах се тогава

Една Рени от компанията, се бе изцепила насаме

- Чувала съм, че  около  които имало  много  жени не били читави, били претръпнали, така де от много гледане - ехидно подхвтрли

- Грешна ти е информацията, не си опитала, а само слухове

Тогава беше и малко срамно  да идеш и да си купиш презерватив, а да направиш аборт, вероятно забранено. Позната аптекарка ми пробута един блистер. А с Рени така първа любов направихме, че без малко да разбудим нашите. Правихме тайна любов няколко пъти, тя се  похвалила на приятелката си Валя, хайде не отказах и на нея.

А с Нела бяхме възвишено влюбени, разказвах й за мои идеи, тя ги одобряваше и беше радостна, че нямам желание да отивам на работа в Министерството, устройваше ме Замдиректор и ТНТМето

С поредната партида от познатата аптекарка открихме любовта и с нея. Хареса й и вероятно се влюбихме един в друг. От групичката ни зачестиха сватбите, през месец-два се женеха. Останахме само ние с Нела

- Какво да чакаме, да се женим и ние  - подхвърлих

- Съгласна съм, но прочетох за семейно планиране, т.е. децата са важни, но приореет било жилище, кола, израстване в работата, интелектуално израстване - говореше тя

Съгласих се с всичко. Сложихме подписите, дадоха ни някакво удостоврение и заживяхме мирно и щастливо в двустайно апартаментче, самостоятелно и без родителска намеса.

Последваха концерти, изложби, екскурзии из Социалистическите страни с Балкантурист.

              От ГДР дойде някаква техническа делегация, предлагаха нови станове, искаха да видят старата си техника в работа при нас и други предприятия из страната. Директорът посочи мен като придружител и техническо лице, имаше и Отговорен човек от Министерството. В делегацията беше и  красива, светлокоса инженер-конструктор Гертруда. Тръгнахме с НИСАта на Комбината. Навсякъде радушно посрещане, делегация, има и Отговорен човек от горе...

С Гертруда изглежда се харесахме от пръв поглед. Разговаряхме на немски през разтворен чертеж, уж по него, а се отнасяхме по други теми. И  докато другите пъшкаха и охкаха след преяждане, ние го правехме от любов.

- Петер, давай смело в любовта ни - сподели тя - Имам семейство, имаме дете, но искаме по=голямо жилище, но трябва да имаме още едно дете. Мъжът ми улисан в работа, в проекти,... все по-рядко намираме време за истинска любов. А ти имаш ли деца.

Разказах й за семейното планиране на жена ми.

- Добра идея, но децата са по-важни за мен .Петер, поговори отново с нея.

Обаждах се редовно на Нела по телефона, информирах я къде сме били, какво видяхме или посетили из градовете..

Командировката свърши. Те си заминаха за ГДР,  ние в Комбината. Представих доклад-отчет на Директора за другите фабрики и не без гордост заявих, че сме водещи в бранша.

Показвах на Нела снимките от разни съвещания, цехове. С Гертруда винаги бяхме през няколко човека, защо да пораждаме съмнения у емейсвата си.

- А тази коя е - полюбопитства Нела

- Водещата им специалистка, това е другарят Тошев от Министерството, плътно до нея, преводача,... зам директорка на една от фабриките, това е ... - давах подробниобчснения....

 

следва част 3

 

» следваща част...

© Petar stoyanov Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ти МислителКаменов...Имах някакви проблеми с интернета, ама отидох при съседите и им казах '' Вижте какво, плащайте си навреме този интернет бе, срамота е, откъсвате хората от света ''/ шегувам се/ някаква профилактика правели по нова мрежа ...Продължаваме напред въпрека жеги и пожари
  • Много добра оценка и тук.
    Смея да твърдя, че лично за мен в тази творба (засега) надминаваш себе си.
    Поздравявам те.
Propuestas
: ??:??