10 мая 2008 г., 09:14

Б а л е р и н а т а 

  Эссе » Личные
1188 0 3
4 мин за четене

 Б а л е р и н а т а

 

Високо, високо... още малко...

 

Балерината изпъна снага като тънка струна, повдигна се на палци, съсредоточи се, събра в една светла точица мисъл, съзнание, свръхсъзнание... сля себе си с безкрая, потъна в дълбините на всемира и започна своя танц... Танц на движение, мелодия, разказ, фантазия...

 

Малката балерина отдавна бе надраснала реалностите на този живот. Със своята безпощадност и грубост, с тежките си правила, въдворени през хилядолетията от вкаменилите душите си хора, той често я поставяше на колене. Китките й се втвърдяваха от опитите да се изправи отново, дланите й бяха издрани до кръв, коленете охлузени. Но балерината притежаваше нещо много силно, много лично свое, което като спасителен пояс я обгръщаше и предпазваше в най-тежките мигове, повдигаше я и й даваше шанс да се съхрани и оцелее. Нещото, на което дължеше съществуването си и до днес, бе нейното силно въображение, способността й да се оттегля от реалността и да се пренася в онези тънки светове, където по право бе нейното истинско място.

Защо беше дошла тук, в този живот? Това самата тя не знаеше точно, но знаеше, някак вътрешно го усещаше, че щом е тук и сега, значи е трябвало.

 

Понякога нашата същност е изолирана от информацията съзнателно - не по своя воля, а по волята на някой, който стои много над нас. И може би, заедно с нас, е определял сценария, а после е заличил следите, скрил е ключа от съзнанието ни, за да изявим по-добре себе си, по-естествено и интуитивно да изтанцуваме танца на живота си - така, както можем. Вероятно това ще докаже докъде сме стигнали в развитието си като личности, доколко ще съумеем да преодолеем препятствята, които ще ни научат на нещо и ще ни повдигнат на следващото стъпало.

 

Малката балерина пристъпи плавно напред. Опипа с върха на пръстчетата си непознатото пространство. По тялото й преминаха студени тръпки на страх, недоверие... Всичко й бе толкова чуждо, така различно и плашещо. Но тя бе длъжна да продължи. Спре ли, предаде ли се на сковаващия я ужас, никога повече нямаше да има шанса да танцува на тази сцена, да сътвори чрез движенията си нещо велико и стойностно, да се изяви и докаже таланта си - на добра балерина.

А дали наистина беше добра? Това единствено тя можеше да покаже.

 

Балерината затвори очи и мисълта й я понесе напред и нагоре. Пред съзнанието й се отключиха тайните двери на Сътворението и оттам нахлу Светлина. Това я окуражи и тя отпусна душата си, която олекоти скованото тяло.

Да, балерината ще изтанцува своя танц - така, както може! Но ще вложи цялото си майсторство, натрупано през годините на пребиваването й в този живот. Ще вложи целия си устрем и всичко светло, което бе попило в нейната личност. А времето после ще съди - какво е сътворила, как го е изтанцувала, доколко се е справила.

 

Музика - далечна, едва доловима, се вплете в пространството с плахите  стъпки на балерината. А около нея, като малки светулки в мрака, потрепваха искри светлина... Дали звездите бяха решили да слезнат по-ниско, за да гледат отблизо нейния танц? Или мечтите й се бяха издигнали до Слънцето и се бяха възпламенили от лъчите му? Все едно! Важното бе, че балерината се почувства окуражена. Потънала в света на своето въображение, почувства красотата, мъдростта и подкрепата на онези тънки светове, от които бе слезнала тук. Тази материя бе тежка и трудно разбираема за нея, но нямаше друг изход, освен този - да я преброди с помощта на светлината, пречупена през самата нея!

 

Малката балерина танцуваше, все още затворила очи, но с по-сигурни стъпки. Дано Господ отгоре я удостои с поглед и с мисълта Си да подкрепи нейния танц - танцът, който ще хармонира всеки, докоснал се до него.

 

Изкуството да се живее изисква да разбираш от изкуство, да проникваш в дълбините му и сам да бъдеш творец!

 

© Калина Томова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много е хубаво
  • Когато прочетох есето ти, видях една плаха танцьорка, която стъпва на земята с нежни и надеждни стъпки. Почувствах се в сцената - аз самата и как бих могла да помоля Бога да ме погледне отгоре и да ми помогне да завърша танца без фал. Много добре си предала чувствата на балерината, показвайки нейните движения. Но за заключението просто нямам думи. Успех!!!
  • Поздравления!Аз самата се занимавам с балет и ми беше много интересно и вълнуващо да прочета това прекрасно есе.Това, което най-много ми допадна е, че много внимателно си отбрала думите си и много нежно си предала едни идеи, които са доста "кръгли" и през твоите думи звучат по-разбираемо и достъпно.Много се впечатлих от третия ти абзац и също от поантата - такова изящество и точност в думите ти!Искрени поздравления, ти явно си творец с много фин пулс и усет към живота! Въобще самото ти есе е толкова многостранно - хем говориш за едно изящно изкуство, хем го превръщаш в някаква метафора за Живота въобще,за просветлеността и за всичко "отвъд" материалното, познатото нам, това, което лесно можем да асимилираме.Имам само една малка забележка, стига да съм те разбрала правилно - "...танцът, който ще хармонира..." - не би ли трябвало да хармонизира?Допускам, че е техническа грешка и все пак си питам Очаквам още красиви есета за Изкуството...изобщо
Предложения
: ??:??