13 окт. 2019 г., 10:20

България 1 

  Эссе
700 2 5
2 мин за четене

   Мислех да пиша за есента и земята, но Хари Спасов ме провокира. Благодаря за това!

   Ще започна от недоверието, от съмненията, насадени и пуснали дълбоки корени у нас, за произхода и миналото ни. Да повярваме в това, което ни казват фолкорът ни, старите ръкописи на древни историци,  на това, което пишат за нас съвременни учени, на най-новите БГ археологични находки не е шовинизъм! Имаме нужда да си повярваме! Това е една еволюция на БГ генома, който ни прави уникални. Ако го приемем и дадем шанс на заложеното в нас да се прояви, ние ще се вдигнем на ниво, далеч над това, на което са водещи нации. Египет е приел своето минало. То е в основата на политиката, икономиката, образованието на египтяните. То ги определя. Дава им лице. Египтологията, сама пи себе си вече има дълга история. Китай, Индия, Гърция! А, гърците, спрямо българите са пришълци и младежи. Загубена, неусвоена история имат народите в Месопотамия. Намирам това за голяма грешка. Историята на света е едно голямо кълбо от време. От него са изплетени историите на народите. На изчезналите и на живите. Малко са толкова дългите плетива, с непроменено име, сещам се за българи и египтяни. Има други плетива, които са на пластове. Пак дълги, но с различен цвят - име. Приели сме Египет за един от най-древните народи. И когато египетски сведения говорят за българите, като за народ по-древен от тях самите, редно е да се замислим и най-малкото, да потърсим информация. Да проверим. И, докато проверяваме се трупат факти, подкрепящи тази теза. Оказва се, че проблемът не е в тезата, а в нас! Не сме готови да поемем това минало, да го предадем на децата, да ги възпитаме в самочувствие и самоувереност! Един такъв човек не се бои да рискува, да се развива, да гони и постига високи цели! Той не е чуждопоклонник и изисква уважение към себе си и страната си! Не коленичи, не се кланя на чужди авторитети, защото е осъзнал, че сам е авторитет!

  За това не спирам да обвинявам новите ни "историци", по чиито учебници ни учеха и които отричаха и продължават да отричат постиженията на българите! Които внушават, че сме незначителни, слаби и трябва да сме покорни! Да следваме някого, който да ни защитава. Голям грях е! Нито сме незначителни, нито сме слаби, нито сме неспособни! Напротив! И трябва да повярваме в това!

   Много ме боли, че точно българи са проводници на тия тези. Такива са и отрицателите на освободителните движения и героизъм на предците ни от турско време. Внушават, че не е било робство, не е имало издевателства, живели сме си в сговор! Една Турция, която последна се е настанила на Балканите, уважава и брани историята си, настоящето си, идентичността си перфектно! Гърция! Даже несъществувалата до преди Югославската федерация, Македония! Само ние не осъзнаваме колко е важно това! 

   В завършек ще кажа: търсете и четете! Най-малкото, за да ми натриете носа! :)

 

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Руми!
  • Така е, Стойчо! Дано се намерят такива хора!
  • Имали сме и други моменти на духовен упадък,но са се намерили хора като Княз Борис Първи ,Паисий Хилендарски и още и още,които са ни връщали вярата в нашите земи.
    Може би иде отново време да преодолеем този безпросветен нихилизъм.
    Но трябва период на осъзнаване,а това е проекция във времевото пространство.
  • Надявам се, от това да произлезе нещо хубаво. Българите да се обърнат към себе си. Да се погледнат и да се харесат! За сега не се харесват и не се заглеждат в себе си. Прегръщам те, Хари!
  • Радвам се, че съм те провокирал, Маргарита!
    Творческа неделя на всички творци!
Предложения
: ??:??