4 нояб. 2014 г., 22:44

Че светът е прекрасен и че хората са добри по природа, винаги ще вярвам 

  Эссе » Ученические
3504 1 0
1 мин за четене

       Когато децата се появят на бял свят, те са невинни и недокоснати от тъмнината, живееща в душите на големите.  В повечето случаи преценката им относно околните е по-добра от тази на възрастните, тъй като са безпристрастни,  с липса на предразсъдъци и завист. Те виждат кое е истински красиво и кое не.

Докато не пораснат,  те са най-чистите и безкористни същества на този свят, което доказва, че хората по природа носят добро в душата си. Но както споменах – докато не пораснат. Впоследствие нещата се променят, в зависимост от семейната среда, в която са попаднали, а и социалната среда в училище. След като навлязат в образователната система, заобиколени от други подрастващи, които налагат влияние над тях, някогашните добри деца се променят. Най-често промяната е към лошо. Те започват да губят чувството си за толерантност и предразсъдъците  ги преследват в общуването с връстниците.  Оформя се един вид йерархия, в която на горните стъпала стоят тези, които се държат зле с околните и им се налагат, а по-долу – децата, които са обект на тормоз от тях. Станалите жертва на неуважително и оскърбяващо отношение от по-облагодетелстваните в социален аспект, са най-често добри деца, които никому не желаят зло. Лошото е, че впоследствие и те се озлобяват, афектирани от държанието към тях. Така се изгубва и последната капчица доброта и обществото става едно бойно поле, в което всички се борят един срещу друг.

      Още много може да се каже за етапите, през които минават хората в своето израстване - за промяната на ценностните им системи и тяхното място в обществото. Важното е, че когато се появят на този свят, те са добри. Защо не съхраним тази доброта?! Ако подхождаме един към друг,  както искаме да се държат и с нас, светът ще стане по-добър. Трябва да спрем да лепваме етикети всекиму и да се водим от предразсъдъците, трябва да спрем да делим хората! Не трябва да завиждаме, да правим зло на другите и да лицемерничим! Де да можеше всички тези зли пороци да изчезнат и тогава светът и хората в него да са такива, каквито са си по природа - добри! Аз вярвам, че можем!

© Даниела Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??