30 авг. 2007 г., 10:58

Четирите посоки на една мисъл 

  Эссе
1965 0 5
1 мин за четене

Север:

Този, който не може да вижда същности, се увлича по празните отражения на миналото. Или там където за историка има вчера, за философа има всъщност.

-----------------------

 

Юг:

Автентичността не е ген и никога не е по наследство. Ако изобщо кръвта е способна да говори, тя изговаря кръвосмешения; и нищо друго.

-----------------------

 

Запад:

Бъдещето е непредвидимо, това най-добре се разбира от пророците. Техният дар е да нямат илюзии за тъмнините на утрешния ден.

-----------------------

 

Изток:

Еон е понятие, което означава две неща: времеви отрязък и същност. Любовта е идеята на съществуването, тя се изживява по два начина: в месеци и години, и направо.

 

© Едуард Кехецикян Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Това е един от любимите ми афоризми, които съм писал. Успях, струва ми се, съвсем спонтанно да уподобя гностически или суфи стил, като постигна синтактичната и смисловата симетрия в отделните части.
  • Философско и дълбоко!
  • Като за начало поне да се опитаме да възприемем отраженията й. Пък защо не и самата нея. Така ще бъде - колкото по-загадъчно, толкова по-видимо.
  • Загадъчни мисли, Едуард!
    Поздрав от мен!
  • Мисълта е Космос.Дали можем да измерим отраженията и?
    Много добре пишеш.Поздрави!
Предложения
: ??:??