15 мая 2009 г., 20:02

Да живее прогресът! 

  Эссе » Личные
1517 0 10
1 мин за четене

Ние хората наистина сме странни птици! Забелязала съм, че обикновено извъртаме нещата така, както на нас ни е удобно. Независимо дали става за нещо изключително лично, или за по-глобални въпроси. Ето например компютрите: непрекъснато се говори, че заради тях децата нямат пълноценно детство, защото по цял ден киснели в интернет залите или пък вкъщи се вживяват с някоя електронна игра. Признавам си, че и аз съм на мнение, че днешните деца водят много заседнал начин на живот; игрите навън не са им много познати. Но животът си върви... Ако нещата бяха като преди не знам си колко години, още щяхме да се возим на каруци. Но от друга страна толкова много свикнах с компютър, че като ида някъде, където няма, и нещо не е както трябва. В този случай съм ЗА!

Ами какво да кажа за телевизора. Какво ли щях да правя, ако го нямаше? Как нашите баби и дядовци са живели без това „развлечение”? Ами... разговаряли са. И може би са си били по-близки. И като не се сетят за какво да си говорят и са... правили деца! Сигурно затова тогава са имали по 5-6, а сега от разни развлечения няма време и за едно. И хоп – отрицателен прираст! Хи-хи-хи ! Не че е много смешно!

Преди години спираха тока. 3 към 1, т.е. 3 часа няма, един час има ток. Някой трудно си го представя. Но... оцелява се! Тогава, така на свещ, написах и първото си стихотворение. Може би тишината ме вдъхнови!

А сега малко сме забравили тези моменти и само си мечтаем за разни удобства, последна дума на техниката. Телефон, кола или лаптоп...! Аз си мечтая за една съдомиялна! Какво ли щеше да е, ако ги нямаше? За какво ли щяхме да мечтаем? Е, щом благодарение на прогреса имаме мечти: ДА ЖИВЕЕ ПРОГРЕСЪТ!

© Мария Петрова-Йордано Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Кръстина, Антонела, благодаря за мненията! Всичко има две страни. А за човешките отношения - в последно време май са в регрес! Поздрави!
  • Хареса ми! Дано прогресът не се разбира само като технически прогрес... Той е едно чудесно удобство, но аз повече се радвам на прогреса в човешките отнощения. Поздрави, Мария!
  • Ако в човешкото развитие отсъстваше прогресът,
    днес щяхме още да живеем в първобитния строй...
    (или още по-лошо, Ева и Адам щяха все още, да са сами в РАЯ...)
    Разбира се, прогресът има както своите плюсове, така и своите минуси.
    Да се надяваме, че плюсовете ще победят минусите!
    Хареса ми много есето ти, съдържа важно актуално послание!
    ПОЗДРАВИ! БЪДИ!
  • Нели, вярно е, че има винаги поне две страни. Благодаря за мнението! Поздрави!
    Любо, да мечтаем да имаме мечти! Тогава нищо няма да е изгубено! Благодаря за мнението! Поздрави!
  • Щом си мечтаеш, това е важното! А не за какво!
    Аз например си мечтая ей така, за нищо! И то е нещо, нали!
    Поздрави!
  • Някои хора , не случайно са станали философи... И двете страни на медала са удобни.. Дуализмът е подправката на всяко гърненце..
  • Дими, всъщност повечето ми мечти са свързани с човешките ни отношения, т.е. да са човешки. В есетата си споделям, макар и завоалирано, доста от мечтите си. И мечтая да имам ... мечти! Благодаря за мнението и изразената позиция! Поздрави!
    Белла, да - не прогресът е виновен, а нашето отношение и интерпретация. Благодаря за вниманието и мнението! Поздрави!
  • Всички мечти за бъдещето ни са свързани с прогреса.Отопление с газ, климатици, съдомиялни машини, цифрова телевизия, цифрови фотоапарати хубави коли и още и още... За заседналият начин на живот, това е вече въпрос на организация, децата освен пред компютрите имат на разположение страхотни плувни басейни, фитнес зали и какви ли не още придобивки. Всяко следващо поколение израства по-умно от предното благодарение на по-усъвършенствания начин на живот.Темата е обширна и може да се дискутира по нея много. Но важното е, че мненията ни за прогреса ДА или НЕ не се различават.
  • Не съм против прогреса и нововъведенията. Благодарение на тях си улесняваме живота. А и щом са се появили, значи самото време и начин на живот ги е изискал. А риск има във всичко. Както и мнения за и против. Темата съвсем не е изчерпана. Никодим, Белла, благодаря за мненията! Поздрави!
  • Първите критики срещу откритието на Гутенберг били, че то позволявало разпространението на пошлост. Да, безспорно имало нещо такова, първите печатни произведения били почти порнографски памфлети, въпреки това печатът носил много повече и в крайна сметка променил света... степента на образованост надхвърлила тази от античността.
    Компютрите... те също могат да служат двойнсвено, могат да с еизползват за пошлости, но и за... Хората поставят бариери в общуването си лице в лице, отработили са стратегии и тактики за това как да прикрият свои същностни черти по време на живото общуване - има класови бариери, издигани чрез демонстрацията на балга на престижа, бариери от жестове, пози и т.н. Общуването чрез ПЦ-то премахва бариерите, дава възможност човек да бъде много по откровен и в крайна сметка, рано или късно истината за личността лъсва... много по лесно от общуването лице в лице. Проклятие за едни и дар за други. Бабите и дядовците могат да завиждат, може би много от тях никога не са си позволявали да бъдат себе си...риска е бил много голям.
Предложения
: ??:??