19 дек. 2007 г., 20:21

Хубаво ли е да си различен 

  Эссе » Ученические
21802 1 5
2 мин за четене

      Светът около нас непрекъснато се променя. Заедно с него малко или много, дори и неусетно се променяме и ние. Нашият дом - Земята, е изпъстрена с безброй много хора. Хора, които се различават по своята расова принадлежност, народност, вярата, която изповядват. Въпреки тези различия, всички ние си приличаме по това, че имаме мечти и цели, към които се стремим и с цялото си същество желаем да осъществим.
      Тъй забързан е животът около нас, че не ни остава време да се замислим кои сме ние, различаваме ли се от другите или сме като тях. Поне веднъж в живота си всеки от нас си е задавал въпроса - хубаво ли е да си различен и дали самият той е такъв. Но не всеки си е отговарял на този въпрос.
      Да си различен, означава да притежаваш нещо, което да те отличава от останалите. Не всеки желае да е такъв. Повечето хора цял живот живеят в сянката на някой друг и им е добре така да нямат собствено Аз, да са невзрачни. Малко хора имат смелостта да са различни. Не всеки може да се изправи пред другите и гордо да покаже и докаже, че не е като тях. Трудно е да изпъкваш сред тълпата. Тези, които са поели по този път са щастливци. Защото е хубаво да знаеш, че си уникален, единствен, неповторим, просто различен. Всеки ден е една борба - да докажеш на околните, че си достоен за уважение, че имаш право на живот точно колкото всеки човек има.
      Малко са хората избрали тази съдба, но още по-малко са тези, които ги разбират и подкрепят. Доста хора се плашат от мисълта, че някой не се вписва в общоприетите норми. Трябва ли да продължава това? Нужно ли е хората да странят от теб само, защото не си като тях? Защото слушаш музика не по вкуса им, или се обличаш странно, или пък прическата ти е шантава, или имаш различни интереси и принципи. Често различните са наричани "черната овца" и са нагрубявани, дори унизявани. Тези постъпки са напълно неподходящи и неморални за едно нормално човешко същество. 21 век е и е крайно време тези неща да изчезнат. Нужно е да се прояви повече толерантност и разбиране. Всеки човек е свободен и има правото да бъде такъв, какъвто би желал, стига това да го прави щастлив и пълноценен.
      Хубаво е да си различен, въпреки неразбирането и негодуванието на останалите. Всеки, който се чувства различен и иска да е такъв, нека смело поеме напред. Не се страхувайте да покажете, че притежавате нещо уникално, което никой друг не притежава. Не подражавайте на никого, просто бъдете себе си и живейте смело живота си, без угризения и притеснения. Именно тези, които се различават от хората около тях, се помнят дълго време и оставят след себе си светла диря.

© Луна Пълнолунова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Одобрих!Хареса ми!
  • Пречиш...на тези,които искат да имат контрол над теб такива хора,дето са свикнали да им се подражава,което според мен е мания за особено внимание.Колкото по темата всеки е различен,колкото и да не го разбира или да не го иска както всичко в жалкият ни живот и да си различен си има своите добри и лоши страни :Р и е по-лесно да се открояваш от тълпата,така да се изразя от колкото да не се забелязваш в нея
  • Явно не сте вникнали достатъчно дълбоко в есето. Малко е простичко признавам си, сега като го чета не ми допада. Но аз имах предвид под свобода - свободата на духа. Да си духовно свободен това е най-голямото богатство. Не разбирам как можеш да пречиш с това на другите
  • всеки има правото да е различен и да бъде уважавана неговата различност.това е.но и да не пречи и на другите да са различни.обаче вече е друг въпрос ако твоята различност се натрапва и вреди на другите.
  • "Всеки човек е свободен и има правото да бъде такъв, какъвто би желал, стига това да го прави щастлив и пълноценен." Като цяло съм съгласен с тебе, но смятам, че свободата на човека трябва да има граница. И тази граница е там където започва свободата на другите хора. Човек е свободен да бъде какъвто би желал, стига да не вреди на околните.
Предложения
: ??:??