Има ли днес хора, носещи донкихотовското у себе си?
Е С Е
Дон Кихот - герой невероятен, устремен, борбен, величествено достоен и непреклонен. Носещ оптимизма на своето време и полъха на силната и непоколебима вяра в справедливостта и добротата. Силният характер го прави непреклонен и актуален и днес.
Донкихотовската борба за справедливата кауза не губи своята популярност и днес. Много хора посвещават своя живот на доказване на някаква значима кауза. Борят се също като Дон Кихот с „вятърните мелници" и неуморно защитават светли идеали и ценности.
Нима има нещо по-ценно от това да си устремен и непоколебим в името на доброто и справедливото? Да не се поддаваш на конформизъм? Да не раболепничиш, а да се движиш с гордо изправена глава и да отстояваш до край целите и идеалите си?
Човекът не случайно е надарен с най-висшето нещо - разум и трябва да се възползва от него, да пробуди своята съвест. Чистотата в душата е поривът и тласъкът към върховете на знанието, към великите открития и постижения. Оптимизмът дава криле и преодолява препятствията по пътя. Донкихотовският оптимизъм е присъщ за младите хора. Техните творчески идеи и знания са неограничени. Свободата на мисълта им е безгранична и изпълнена с фантастични феномени. Силният дух и неограничената енергия са двигателят на тяхната непоклатимост и устременост в бъдещето. Младостта е животворна сила и оптимизъм. Тя е борбеност и увереност, красота и свежест, светлина и обаяние. Затова носи в себе си донкихотовският дух и несломимост. Затова пробужда и повежда напред по пътя на надеждата, вярата и доброто. Докато младостта е жива, ще живее и Дон Кихот!
© Наташа Басарова Все права защищены
О,слабост,твоето име е жена!
моля те даи идеи поне