4.01.2008 г., 15:58 ч.

Има ли днес хора, носещи донкихотовското у себе си? 

  Есета » Ученически
11649 1 5
1 мин за четене
 

Има ли днес хора, носещи донкихотовското у себе си?

                                   Е  С  Е

 

    Дон Кихот - герой невероятен, устремен, борбен, величествено достоен и непреклонен. Носещ оптимизма на своето време и полъха на силната и непоколебима вяра в справедливостта и добротата. Силният характер го прави непреклонен и актуален и днес.

   Донкихотовската борба за справедливата кауза не губи своята популярност и днес. Много хора посвещават своя живот на доказване на някаква значима кауза. Борят се също като Дон Кихот с „вятърните мелници" и неуморно защитават светли идеали и ценности.

   Нима има нещо по-ценно от това да си устремен и непоколебим в името на доброто и справедливото? Да не се поддаваш на конформизъм? Да не раболепничиш, а да се движиш с гордо изправена глава и да отстояваш до край целите и идеалите си?

    Човекът не случайно е надарен с най-висшето нещо - разум и трябва да се възползва от него, да пробуди своята съвест. Чистотата в душата е поривът и тласъкът към върховете на знанието, към великите открития и постижения. Оптимизмът дава криле и преодолява препятствията по пътя. Донкихотовският оптимизъм е присъщ за младите хора. Техните творчески идеи и знания са неограничени. Свободата на мисълта им е безгранична  и изпълнена с фантастични феномени. Силният дух и неограничената енергия са двигателят на тяхната непоклатимост и устременост в бъдещето. Младостта е животворна сила и оптимизъм. Тя е борбеност и увереност, красота и свежест, светлина и обаяние. Затова носи в себе си донкихотовският дух и несломимост. Затова пробужда и повежда напред по пътя на надеждата, вярата и доброто. Докато младостта е жива, ще живее и Дон Кихот!

© Наташа Басарова Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • човек много е важно...ако можеш да ми помогнеш понеже пишеш есета... трябва ми есе на тема:
    О,слабост,твоето име е жена!
    моля те даи идеи поне
  • Невероятно зареждаща Вяра!!! Браво, Нати, и благодаря!!!
  • В момента го преподавам в училище.Ще го прочета на учениците си!Поздравления!
  • Прекрасно за любим мой персонаж!!!
    но той живее в сърцата и на по порасналите ...като мен!
    Докато сме живи всички, които носим Донкихотовски души
    и той ще живее...безсмъртен е!!! Виждам, че живее и в твоята душа,
    затова те приветствам! с обич за теб, мила Наташа.
  • Браво!
Предложения
: ??:??