ЖЕНАТА! Какво е тя? Живот, подкрепа, грижа, майка, истина, копнеж, вдъхновение, цвете, ангел, демон, икона, светица, мечта, идеал, сила... Можем да изброяваме до безкрай и пак няма да „нарисуваме” нея – българската жена.
Връщайки се назад във времето, търсейки истината за нейния образ, я откриваме в Родопите и най-древния култ към богинята–майка - начало на всичко; в старите летописи като смела амазонка; като воин и пазител на семейството и дома; сред имената на войводите, бранили свободата на Родината; в легендата за 40-те девойки, вплели косите си и полетели към морската бездна, защитавайки своята чест и вяра; в свещените стихове на Ботев и Вазов, описали българската майка-юнашка; в демонстрациите за равноправие и издигане в обществената йерархия; у дома – прегърнала детето си - тихо пееща любимата му песен; унесена в изгарящата прегръдка на любимия; загрижена и отговорна на работното си място; ... навсякъде, във всичко виждаме частици от нея – жената.
И все пак къде е тя, каква е истинската съвременната жена? Еманципирана и решена да се издигне в кариерата си. Вярна съпруга – изграждайки с финес семейното огнище. И най-важното – създателка, творец, източник на живота – МАЙКАТА, потъваща в пълните с искрена обич детски очи и опиянена от най-милото обръщение на света – МАМО.
Това е ЖЕНАТА.© Виолета Димова Все права защищены
Добре дошла в "Откровения", Вили!
Хареса ми стилът ти! Ще чакам други твои творби