6.03.2008 г., 23:27 ч.

Жена 

  Есета » Философски
6780 1 3
1 мин за четене

            ЖЕНАТА!  Какво е тя?  Живот, подкрепа, грижа, майка, истина, копнеж, вдъхновение, цвете, ангел, демон, икона, светица, мечта, идеал, сила... Можем да изброяваме до безкрай и пак няма да „нарисуваме” нея – българската жена.

            Връщайки се назад във времето, търсейки истината за нейния  образ, я откриваме в Родопите и най-древния култ към богинята–майка  -  начало на всичко; в старите летописи като смела амазонка;  като воин и пазител на семейството и дома;  сред имената на войводите, бранили свободата на Родината;  в легендата за 40-те  девойки, вплели косите си и полетели към морската бездна, защитавайки своята чест и вяра;  в свещените стихове на Ботев и Вазов, описали българската майка-юнашка;  в демонстрациите за равноправие и издигане в обществената йерархия;  у дома – прегърнала детето си  - тихо пееща любимата му песен;  унесена в изгарящата прегръдка на любимия;  загрижена и отговорна на работното си място; ... навсякъде,  във всичко виждаме частици от нея – жената.

            И все пак къде е тя,  каква е истинската съвременната жена? Еманципирана и решена да се издигне в кариерата си. Вярна съпруга – изграждайки с финес семейното огнище. И най-важното – създателка, творец, източник на живота – МАЙКАТА, потъваща в пълните с искрена обич детски очи и опиянена от най-милото обръщение на света – МАМО.

            Това  е  ЖЕНАТА.

© Виолета Димова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • БРАВО! Силно и въздействащо есе!
    Добре дошла в "Откровения", Вили!
    Хареса ми стилът ти! Ще чакам други твои творби
  • БРАВО СТРАХОТНО Е !!!
  • "МАЙКАТА, потъваща в пълните с искрена обич детски очи и опиянена от най-милото обръщение на света – МАМО." - Разчувства ме...

    Прекрасно есе посветено на българската жена. Поздравявам те!!!
Предложения
: ??:??