Как човек играе сам със себе си?
ЕСЕ
Как човек играе сам със себе си?! Въпрос, засягащ много актуални теми за 21 век. Човек най-често играе със здравето си, пропилява го и след това се опитва с пари да си го върне. Алкохолът, цигарите, наркотиците, безразборният секс - това са пороците на модерното време. Най-често те са причината човек да играе със здравето си. А бъдещето?! Много хора играят с бъдещето си и го пропиляват. Когато човек сам се откаже от учението, от възможността за реализация, се отказва от своето добро бъдеще, пропилява шансовете си за доходоносна работа.
Страхът и мълчанието на жертвите на домашното насилие също са повод за безмислена игра с живота, в началото на която се знае кой е губещият. Човек трябва да умее да се защитава, да защитава и своите близки! Надеждата, че някой някога ще се промени, понякога се превръща в "убиец". И пропилява шансовете за спасение. За жалост, много хора разчитат на това, че надеждата умира последна и след това съжаляват...
Когато човек трови огранизма си с алкохол и наркотици, не си ли играе със себе си? Тази личност губи най-ценното нещо, което не би могло да се купи с пари! Наркоманите се обезличават, губят своята същност и така пропиляват всичките си шансове в живота! Нима това не е игра със самата личност, нима губещите не са самите наркомани? Това е една сурова истина, над която хората трябва сериозно да се замислят! Алкохолиците също играят със живота си, подобно на наркоманите, само вида на наркотика е различен! Алкохолът може да стане и причина за домашното насилие. Под въздейстивието му хората губят контрол над себе си, стават агресивни и могат в такъв момент да навредят на другите около тях.
А какво да кажем за СПИН-а и Рака? Това са "бичовете" на нашето съвремие! Много хора с нехайството си, подчинаващи се на глупавите човешки пороци или със своята незаинтересованост и незнание, попадат под тези "бичове". Човек трябва да умее да преценява кое е правилно за него и кое не е! Защото много хора проиграват живота си, а най-лошото е, че повечето са млади хора, дори деца.
Човек играе сам със себе си в много случаи, в повече от които е губещ! Има много неща, които зависят от нас самите, да ги направим за нас, за да сме добре, а ние просто не ги правим. А редно ли е това?! Сами да рушим живота си? Да страдаме ние и нашите близки?
© Яна Все права защищены
не съм съгласна тук с едно - че наркоманите "пропиляват всичките си шансове в живота". има много хора, които са се справили, успели са в живота и може би най-големият им успех е това, че помагат на други, зависими от дрогата. просто са имали късмета (а може би не само?!), че имат приятели и роднини, които да ги спрат, да им отворят очите. същото е и с братовчедката на Джилиън. понякога просто някой трябва да ти каже...
и за финал: от едно интервю с български актьор: "Животът ти не е даден, за да правиш каквото си искаш с него!"