19.08.2008 г., 14:03 ч.

Как човек играе сам със себе си? 

  Есета » Социални
5797 2 4
2 мин за четене
 

Как човек играе сам със себе си?

ЕСЕ

      Как човек играе сам със себе си?! Въпрос, засягащ много актуални теми за 21 век. Човек най-често играе със здравето си, пропилява го и след това се опитва с пари да си го върне. Алкохолът, цигарите, наркотиците, безразборният секс  - това са пороците на модерното време. Най-често те са причината човек да играе със здравето си. А бъдещето?! Много хора  играят с бъдещето си и го пропиляват. Когато човек сам се откаже от учението, от възможността за реализация, се отказва от своето добро бъдеще, пропилява шансовете си за доходоносна работа.

Страхът и мълчанието на жертвите на домашното насилие също са повод за безмислена игра с живота, в началото на която се знае кой е губещият. Човек трябва да умее да се защитава, да защитава и своите близки! Надеждата, че някой някога ще се промени, понякога се превръща в "убиец". И пропилява шансовете за спасение. За жалост, много хора разчитат на това, че надеждата умира последна и след това съжаляват...
        Когато човек трови огранизма си с алкохол  и наркотици, не си  ли играе със себе си? Тази личност губи най-ценното нещо, което не би могло да се купи с пари! Наркоманите се обезличават, губят своята същност и така пропиляват всичките си шансове в живота! Нима това не е игра със самата личност, нима губещите не са самите наркомани? Това е една сурова истина, над която хората трябва сериозно да се замислят! Алкохолиците също играят със живота си, подобно на наркоманите, само вида на наркотика е различен! Алкохолът може да стане и причина за домашното насилие. Под въздейстивието му хората губят контрол над себе си, стават агресивни и могат в такъв момент да навредят на другите около тях.

А какво да кажем за СПИН-а и Рака? Това са "бичовете" на нашето съвремие! Много хора с нехайството си, подчинаващи се на глупавите човешки пороци или със  своята незаинтересованост и незнание, попадат под тези "бичове". Човек трябва да умее да преценява кое е правилно за него и кое не е! Защото много хора проиграват живота си, а най-лошото е, че повечето са млади хора, дори деца.
       Човек играе сам със себе си в много случаи, в повече от които е губещ! Има много неща, които зависят от нас самите, да ги направим за нас, за да сме добре, а ние просто не ги правим. А редно ли е това?! Сами да рушим живота си? Да страдаме ние  и нашите близки?

© Яна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • има много хора, които пият и пушат (умерено!) и не се разболяват от рак. както се казва: всички болести идват от ядове, а ядовете - от гадове. близък на един приятел си е махнал очилата с четене на книга, която натяква, че няма проблем с очите! (как я искам тая книга!..) въпрос на мислене е!
    не съм съгласна тук с едно - че наркоманите "пропиляват всичките си шансове в живота". има много хора, които са се справили, успели са в живота и може би най-големият им успех е това, че помагат на други, зависими от дрогата. просто са имали късмета (а може би не само?!), че имат приятели и роднини, които да ги спрат, да им отворят очите. същото е и с братовчедката на Джилиън. понякога просто някой трябва да ти каже...
    и за финал: от едно интервю с български актьор: "Животът ти не е даден, за да правиш каквото си искаш с него!"
  • Човек играе сам със себе си...Интересно!Би могла да го удължиш малко.Понякога човек си играе със чувствата си...Залагаме като на рулетка мечти и надежди, мислим си, че това е човекът, които сме чакали...Понякога разумът ни подсказва да внимаваме, но...пусто сърце.И по този начин пак си играем игрички, вътрешно. а относно нещата в есето-това сме ние, хората.Нарича се вредни навици, пороци, глупост.Когато си играем със здравето си обаче...Непростимо е!Това самоунищожаване, за което говориш (наркотици, спин и т.н.) е ужасно.
  • Да.Всичко това което каза е вярно.Точно за Рака - може сам да си го навлечеш , като пушиш и пиеш и т.н също и това което ти каза , може да е наследствено.Това е много обширна тема.В това есе се опитах да избера , по накратко най-срещаните ситуации.Иначе знам ,че ако трябва да бъда 100% точна , трябва да напиша много повече. Но все пак есето е кратко , за да го прочетат повече хора , едно дълго като роман , едва ли много хора биха се навили да прочетат.
  • за жалост децата изобщо не се замислят дали си вредят или не,като поглъщат снаксовете-боклуци и изобщо отровите в лъскави опаковки,с които пазарът е пълен.тинейджърите пък още по-малко.просто младите хора са така устроени-не могат да си дадат сметка за последиците от лекомислените си действия.иначе е вярно,че сами си съсипваме здравето,но ще изразя несъгласие-расът невинаги хваща само водещите нездравослоне живот,може да се случи на всеки.за спина действително може да се каже,че е белост на немарливостта и небрежността.тези теми-за опазването и съсипването на здравето и мен ме вълнуват,дотолкова,че напоследък съм почнала да избягвам вредните храни.и пак казвам,че децата не могат да проумеят,че си вредят,когато нагъват боклуците в шарените опаковки.родителите са тези,които са длъжни да им проказват кое е грешно и кое-правилно.когато даже ги поощряват да купуват онези снаксове,чипсове и прочие,накрая,когато детето затлъстее,ще му мислят.ето,ще дам пример от моето обкръжение-братовчедка ми,на девет години,е почнала да пълнее видимо.Подозирам,че родителите й не й обясняват изобщо за вредата от повечето храни,а тя яде доста от тях.е,сама ли да се оправя?още е малка,оставят ли я на самотек,като нищо ще яде каквото й падне.
    ние приемаме телата си за даденост,това е заключението.не осъзнаваме,че имаме само едно тяло,едно сърце,един черен дроб, и издевателстваме над тях.и по закона на мърфи,осъзнаваме,че сме сбъркали,едва когато вече е късно и се нуждаем я от сърдечна,я от чернодробна транслпантация.в един миг органите се претоварват или разсипват и ни е кофти,но връщане назад няма.допускаме да станем 100 кила.за това не можем да виним друг.
Предложения
: ??:??