23 янв. 2010 г., 15:13

Кой е най-тежкият грях, който човек може да извърши? 

  Эссе
5734 0 9
1 мин за четене

Няма човек на света, който да е безгрешен. Всеки прави грешки, но и от тях се учи как правилно трябва да постъпва. Да сториш грях - това е да направиш нещо почти непростимо, за което винаги ще съжаляваш. Повечето хора не мислят за последствията и правят необмислени неща, за които жестоко се разкайват.

      Според мен най-тежкият грях, който човек може да извърши, е да убие човек по много жесток начин. В днешно време хората убиват техните събратя, дори и да са невинни, за да освободят голямата си ярост, която кипи в тях.

      Убийството е най-тежкият грях, защото когато човек умре, ти не можеш да го върнеш и това винаги ти тежи на съвестта. Близките на убития страдат много, че той не е сред тях, а виновният за престъплението винаги гледа да избяга от реалността, но тя винаги го преследва – това е една трагична картина, която не пожелавам на никого. Все пак народната поговорка гласи, че “Признатият грях е половин грях” и въпреки че не можем да върнем времето назад, поне ще си признаем, че сме го сторили, така ще ни олекне.

      Нека никога да не прибързваме с решенията си, защото могат да ни  доведат до фатален край и винаги да помислим, преди да направим нещо, за което ще съжаляваме.

© Севда Георгиева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много хубаво есе, което съдържа актуално послание
    с непреходни общочовешки ценности! Да, така е, убийството
    е най-тежкия грях! Поздрави за мъдрата авторка! (6+) БЪДИ!
  • Благодаря ви за коментарите,въпреки че са извън мнението ви за есето!!!
  • Канибал, филма, който споменаваш, е на Оливър Стоун - режисьор, по добър от Куентин Тарантино.
    Има хора, които, най - общо казано, са с личностни разстройства, психопатии. Някои от тях - тежките случаи, се предразположени и към убийства.... към "кражба" на чужди животи - сега се сещам за тази постановка, лансирана, доколкото си спомням, във феноменалния роман на Труман Капоти "Хладнокръвно".... т.е., който няма достатъчно (качествен) базисен живот, който е обсебен дълбинно от дявола и лишен от добър живот, "краде", понякога, чужд живот!... Явно, това че много убийци не се чувстват виновни и отговорни, е често срещано явление - задейства се инстинкт за самосъхранение, също така, вероятно, те имат усет и убеждение (така и им изнася), че, всъщност, не те са действали, а някаква тъмна сила в тях, за която не са особено отговорни, при това сила - провокирана от външни обстоятелства! Ясно е, че по една или друга причина, тези хора са отишли към злото, към тъмните сили...
    Може, естествено, да се пише и за религиозният аспект на въпроса, но коментарът ще стане много дълъг!
  • (sladurankata) - Току що прочитам и ти отговарям. Най-тежкият грях е тогава, когато съвеста ти КРЕЩИ не го прави! Но от слабост се върши това, което се знае, че не е редно! Хубаво есе, малко крайно за убийства и др, но те разбирам! Разбери кой е най-малкият грях, и започни от там...
  • На мен, есето ми хареса. Девойката е на 13 години.(6-7 клас) Тя търси своя път и изгражда все още моралните си ценности. Мога само да я поздравя за това. Убийството наистина е непрсостим грях, Севче. Правилно разсъждаваш. Може би само трябва да се замислкиш има ли простими грехове... Или по-точно как да разпознаеш греха, в постъпките си и действията си. Но на теб тепърва всичко ти предстои. Имаш време да разбереш кое е правилно и кое не и сама да избереш пътя си.Имаш време да напишеш още много есета !

    п.с. Искам да попитам човекът ,който е написал 2-ка или 3-ка на една шестокласничка, какво точно е оценил ? Правописът? Изказа? Умението и да пише есе? Смелостта на едно дете да разсъждава ?

    Хайде, спомнете си вие в 6 клас дали сте писали нещо подобно ?
  • Има съществени разлики между предразположеност и виждането за родения престъпник, все пак асоциалното поведение може и да е конструктивно (визионерите и изобретателите са такъв пример, те разтърсват ипроменят обществата, без това да се смята за криминално поведение, въпреки, че е някаква форма на асоциално поведение). Пак припомням факта за предразположеността на двойните игрек хромозоми, определени психични разстройства, предавани по наследствен път също говорят за връзка между склонност към асоциално поведение, включително и извършването на престъпления.
    Не съм твърдял, че криминологията е отхвърлена, просто казах, че тя не е дял от правната система, тя си е дял от науката, но някои нейни области са табуирани. Ето например се забраняват експерименти (Милграм и Зимбардо), показващи това, че някои хора са склонни към определно асоциално поведение, други не (експериментите показват също и това, че институционализирано асоциалното поведение в някои сфери става общественоприемливо).
  • Криминологията е наука за причините и особеностите на феномена престъпност, не е дял от наказателно-правните системи, нито е практика за разследване. Неприлагането и в последните е политическо решение, взето след нацизма, т.е. подобно отхвърляне е политическо удобно днес (явно ти не четеш какво пиша). Както написах обаче има безспорни доказателства, че определени наследствени белези указват за склонността на определени индивиди към определен вид престъпления. няма научни доказателства, отхвърлящи по категоричен начин всичко правено от д-р Ломброзо,м напротив има факти показващи, че концептуално е бил прав.
  • Севделин, антропологичната теория в криминологията изобщо не е отречена, просто е станала политически неудобна, има безспорни факти, например със сигурност двойните игреци са по склонни към агресивно и антисоциално поведение от останалите хора. Всяка научна теория може да се ползва от всяка мракобесна идеология, вижте дори в какво превърнаха науката екология...
    Та, Севделине, пречупвам през мирогледа си, в това нещо лошо ли има? Нима Вие не го правите?!

    ПОздравявам те с един мой стар стих: http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=190800
  • Няма най тежък грях по вида на деянието, всички грехове са равнопоставени, но има най тежък грях - най тежкия грях е повторения грях, извършен след осъзнаването, че е грях.
Предложения
: ??:??