26 сент. 2012 г., 10:31

Къде отлетяхте, години! 

  Эссе » Личные
2527 0 18
2 мин за четене

Отлитна времето като един миг, като пясък изтече между пръстите ми и все повече чувствам как нищо вече няма да бъде същото - нито аз, нито ти, нито времето, в което живеем! Променяме се със скоростта на светлината, а двойно по-бързо променяме и света около нас...

 

Стоя в същата стая, на стария чин, запазил все още надписите на първите ни любовни трепети по себе си като белязан войник на времето, все така корав и все така очакващ младостта! Красиво беше... толкова истински живеехме тогава! Спомени нахлуват в главта ми като през широко отворен прозорец и аз едвам насмогвам да им се насладя!

 Ето го Иван, момчето, с което изпуших първата си цигара, скрит зад желязната входна врата на училищния двор. Той тича към мен, смее се безгрижно и с все още немутирало гласче ми подивква: "Ех, Адриане, братче, кога ще пораснем и ние бе, мамка му и училище?!"

 След него чувам как потропват подкованите с железни налчета токчета на госпожа  Петрова. Тя е единствената, която успява да въдвори мало дисциплина в разпилените ни пуберитетски редици. Ох, все така красива е - висока, с прибрана  стилно зад врата  гарваново черна коса и ярко червило по устните... Тя ми се кара, а аз мога да стоя и просто да я гледам с часове! Бях си обещал, че някой ден, като завършим учлище, ще събера смелост да я поканя на една вечеря... Знаете ли, изпуснах този миг! Тя почина от рак няколко дни след завършването ни, не беше споделила с никого за болестта си и, все така строга и с гордо вдигната глава, пое своя път към новите светове! Някои хора наистина умират като катедрали, а не като развалини...

 Поли! Къде се губиш, приятелко моя любима? С тези две руси плитчици и луничаво лице можеш да разтопиш всяка тъга в сърцето ми! Ела да те гушна както в доброто старо време, когато ти все още нямаше в ръцете си двамата прекрасни малки близнаци, които са те направили да изглежаш изморена и унила...

 Прегръщам спомен след спомен, губя час след час на стария чин и усещам как тъгата се влива в очите ми и оттам потича по загрубелите ми мургави бузи в две тихи поточета.

Къде отиде, време! Кога отлетяхте, години?! Къде се загубихте, приятели? Кога избледняхте,мечти?

 Жив съм! Трябва да съм щастлив, нали? Исках да порасна и вече съм голям... И както казваше госпожа Петрова: "Животът е болка, мили деца, така че свиквайте с нея навреме..."

И знаете ли, точно днес, в този мрачен есенен ден, завел собствения си малък син в същата класна стая, в която израстнах неусетно и самия аз, открих че най-хубавата  част от живота ми отдавна вече е минала...


 

 

© Адриан Стамболиев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ви Светла за това, че почувствахте! За мен е чест да сте тук!
  • Млади човече!Вярно е, че най-най-хубавите години са отминали, но повярвайте - още много хубави моменти има да изживеете покрай децата си,... докато стигнете до онази фаза , в която животът само ще ви отнема ...Чудесно есе, докосващо, вълнуващо..!!Поздравления!!
  • Благодаря Анахид ,Жанет! Животът може да ни поднесе всичко !
  • Много искрено, с премерени изеазни средства. Аз също често се връщам към спомените от отминалите години. Но като майка на дъщеря на 17, да ти кажа, че изживях втора младост покрай нея и се радвах, а и още се радвам на много хубави мигове - като в лудите младежки години. А есето е хубаво. Успех!
  • Прекрасно!Както всяка истина причинява болка.Надявам се след време същите думи да са валидни и за днешните дни.Поздрави със сълзи в очите!
  • Благодаря!!! Честит празник!
  • Другите са казали толкова много... Просто те поздравявам !
  • Жулиде, Алина, Ваня...радвам се,че посетихте страницата ми! За мен е удоволствие,че оценихте!
  • С удоволствие прочетох!
    Поздрав!
  • Поздравления!Прекрасно есе!
  • Много се радвам,че това написано съвсем набързо есе достигна до вас! Водещото тука е чувството и вие го усетихте! Благодаря!
  • Истинско е! Харесах!
  • Всичките ти есета до тук са уникални, човечни и с ясен почерк,че дори и структура! Разказваш ни ,,, благодаря
  • !
  • А може би, най-хубавата част от живота ти, тепърва предстои!
    Поздравления,за искрения и човешки текст!
  • Прекрасно есе, много вълнуващо...
  • Разплака ме,друже!
  • Много истинско. Поздрави!
Предложения
: ??:??