20 янв. 2005 г., 00:52

Любов/Промяна 

  Эссе
5883 0 3
7 мин за четене

                          Любов / Промяна

 

                                                Есе

   

        Всеки човек има жажда, копнеж и желание в сърцето си да бъде обичан.

        Любовта е чувство. То не може нито умишлено да се предизвика, нито доброволно да се превъзмогне. Тя не може да бъде изчерпана и ти не можеш да накараш някой да не те обича повече. В своята същност Любовта най - често изразява връзки и отношения на обществена и друга зависимост - на власт и подчинение, на отдаване, себеотдаване и нравствена саможертва.

        Любовта, както и повечето чувства  се изразява по различен начин. В зависимост от човека, който изпитва любов и от степента на чувствата му. Има различен вид любов - любов между двама влюбени, любов към родителите, приятелите и роднините, любов към живота, работата. Също така някои хора изпитват “любов” или по - скоро голяма привързаност към разни предмети - компютъра, телевизора, лаптопа, телефона, колата и други. Обичта към родния дом е също един вид любов. Но най - висшата форма на любовта е  да умееш да обичаш всяко творение, било то и най - дребното и незначително нещо.

       Всеки човек може да изпитва любов, това е съвсем нормално и обичайно нещо. Но има голяма разлика между това да си способен да обичаш и да си способен да позволиш да те обичат.

        Повечето хора не се харесват и затова заключват, че не може всички да са впечатлени от тях. Не е нужно да си достатъчно красив или достатъчно умен, за да позволиш на някой да те обича истински. Но как е възможно да изразиш своите чувства към хората, да ги обичаш истински  и да изразяваш уважението си към тях, ако не си сигурен дали те обичат? Ти би се страхувал да не се изложиш пред тях? Чувстваш се удобно единствено  с тези, за които знаеш, че те обичат и приемат. Също така добре знаеш колко приятно е усещането, когато някой в действителност ти покаже истинска любов!Ти изпитваш невероятна топлота и всичко е толкова чудесно, че  си способен да извършиш невъзможното само защото знаеш, че някой те обича. Но не смятам, че си способен да изразиш любовта си към  някого ако първо не му позволиш да те обича.

      За повечето от нас най - големият проблем е това, че не харесваме себе си. И не вярваме, че който и да било друг е способен да ни обича. Мислим си – “Как би могъл някой да ме обича - Аз съм толкова объркан?” Ако смяташ, че си грозен и противен ти ще мислиш, че изглеждаш така и ще се държиш грозно и противно. Човек не е способен да се извиси  над представата, която има за себе си в сърцето си. Докато живееш с негативни мисли за себе си, като не се харесваш и дори се мразиш, без да осъзнаваш колко си специален, не можеш да се държиш като такъв. А Ти Си Специален! Това ,че някой те обича и то истински, с често сърце – те прави специален. Ако не харесваш нещо в себе си, знанието, че Някой те обича ще ти помогне да го промениш.

       Много от нас са способни да приемат, че някой по - особен ги обича, стига да не допускат грешки. Също така има дни в които се събуждаш  и си в лошо настоение през целия ден и тогава няма как да не постъпиш зле с някой. Но дори и тогава има Кой да те обича! И ти си специален! Това ще рече, че Ти си отличителен и уникален.От теб не се очаква да станеш някой друг, а просто да бъдеш себе си. Дори тогава Някой на който много държиш Те обича, и то достатъчно за да покрие твоите ежедневни грешки. Това е като един пример с жена и дете. Представете си едно малко момиче на около 3 или 4 годинки, което непрекъснато наблюдава майка си, докато тя върши домакинската работа. То обича майка си толкова много, че взема малката кофичка с вода и гъба, застава до цветното стъкло на входната врата и започва да го “почиства”. След това взема хартиени кърпи и подсушава стъклото.

       Разбира се, цялото стъкло е замазано и в сапунени ивици. Забелязвайки творението му ти също така осъзнаваш, че детето е използвало гъбата за миене на чиний и в този момент кипваш..Точно тогава то се приближава до теб и със сладко гласче заявява:

       - Мамо, мамо измих прозорчето вместо тебе. Доста добра работа свърших. Обичам те, мамо!

      Една любяща майка би казала:

      - Чудесно си се справила! Благодаря ти,че ми помогна!

      После, когато вниманието на детето е ангажирано с нещо друго, тя ще изчисти замазаното стъкло, а по - късно ще насърчи детето да не го прави отново.

      Ти не си ли изпитвал такава любов, като на детето към някого?-майка си или татко си…А изпитвал ли си подобна любов отправена към Теб? Знаеш ли, че някой Те обича толкова много, че би оправил всичките ти лудории и би простил всичките ти грешки? А най -хубавото е, че този Някойняма да очаква да направиш нещо на което не си способен. И няма да очаква от теб да се правиш на някой друг, за да забрави лошите ти постъпки. Той ще го направи, защото искрено Те обича и би страдал ако ти си нещастен. Всичко е по - лесно когато знаеш, че някой те обича и ти също много го обичаш, нали?

       Но.. не се изисква много да обичаш някой, който те обича. Това не е трудно. Всеки закоравял престъпник е способен на това..Но когато обичаш неприятните постоянстваш и не спираш да ги обичаш,и не спираш да ги обичаш,тогава Те ще се променят! Защото си подходил  към тях с искрена и честа любов. За промяната им може да отнеме една, две , пет, 10 или 20 години, може и повече..Но си струва!Но как…?

      Като за начало можеш да започнеш да бъдеш дружелюбен с хората. Кани ги на гости или на вечеря. Подай ръка за поздрав или се усмихни!

      Досега може да си се държал непристойно /лошо/, но ти си способен да постъпваш различно. Ако повярваш, че си Ново създание, че си променен вътрешно.  

© Ивка Дикова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Браво!
  • Аз те обичам как
  • Хъм, ти сама си го казала ''А Ти Си Специален!''Тогава защо от тожа есе личи такава ''любовна самота?!?Нали знаеш че аз те обичам!Тогава се дръж по-добре а не така студеноМаитапче.Много поздражи и Целувки от мене чао
Предложения
: ??:??