31 мая 2007 г., 21:06

музиката като стока или мода 

  Эссе
6940 0 1
1 мин за четене
Музика? Когато чуем тази дума, ние веднага си представяме някакъв неопределен текст с мелодия. Но всъщност тя е много повече. Чрез нея можем да изразим нашите мисли, чувства и да ги споделим с целият свят. А сега да се върнем на въпроса - Музиката като стока или мода. С голямо съжаление бих могла да кажа, че вече се е превърнала само и единствено в мода. Песните с по-смислен текст и наистина приятна музика са на изчезване. Но това едва ли би могло да представлява проблем след като са заместени с куп изрусени, гримирани и предизвикателно облечени момичета. Странното е, че се опитват да привлекат вниманието на аудиторията не чрез певческите си способности, а чрез визията си  и за жалост успява, защото българинът е свикнал "да слуша с очите си".
Да, музиката се е превърнала в мода, но както знаем модата е относително понятие и се изменя постоянно. По този начин песните, които са на мода, се менят и няма и следа от предните. Няма да остане такава незабравима музика, както в миналото. За жалост именно  публиката - ние сме виновни за това. Все пак трябва да се прави музика, която да се харесва. Затова задачата на нашето поколение е да правим такава музика или поне да оценяваме  и малкото хубава, която е останала.

© Тра-ла-ла Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Дали ще те изненадам, ако ти кажа, че положението е същото и в много други държави?
    Изследвам някои явления в японската музика напоследък и ето какви интересни факти открих: в класацията за най-продавани песни на всички времена (там си имат официална такава, не като при нас...) вече 7-8 години никоя нова песен не може да измести рекордьорите от Топ 10. Въпреки че всеки месец се правят хитове. А първите две места в същата класация и до днес принадлежат на песни от 70-те.
    Убеден съм, че и в много други страни положението е същото. Консуматорската култура не може да роди нещо трайно.
Предложения
: ??:??