7 янв. 2009 г., 16:57

Образованието - инвестиция за цял живот или загуба на време 

  Эссе » Ученические
18322 0 10
2 мин за четене

Образованието - инвестиция за цял живот или загуба на време

(е с е)

 

 

 

 

 

      Образованието – дали ни прави силни, уверени, мъдри и любознателни или претоварва паметта и съзнанието ни с излишна информация? Дали е жизненост и устрем или угриженост и пасивност? Дали е величие или падение?

     Дали образованието е инвестиция, която ни помага в живота или е загуба на време? Всеки човек има различна гледна точка по този въпрос. Някои хора виждат смисъл в образованието и най-важна цел, движеща развитието и прогреса, а други - безсмисленост и отегчение. Може би защото са разочаровани от липсата на реализация и доказване в живота.

Но за мен образованието е най-висшата ценност и необходимост, защото строи величието на цивилизацията и чудесата на света. Образованието ни дава знания и отваря пред нас вратите на тайнствата и мечтите, то е в основата на великите идеи и открития, то е пътят към знанието. Всеки човек, който е образован и има богата обща култура, не се поддава лесно на манипулации, а отстоява позицията си и се бори да се докаже пред света и пред себе си. За него са чужди раболепието и ласкателството, лицемерието и лъжата, защото достойнството и честта са в сърцето и душата му. Удовлетвореността от знанията го тласка към непрекъснато развитие и усъвършенстване. Целият му живот е път към новостите на науката и поток от непрекъснат копнеж и жажда за обогатяване и доразвиване, надграждане и възход.

Нашето поколение е устремено към науката, защото вижда в нея непреходност и подем, сладост и треска, любов и загадъчност.

    Образованието е пътят към вечната светлина и бистрия извор, от който всеки иска да отпие с наслада. То е устрем и порив, сигурност и закрила, завет и благодат.

Образованието е инвестиция за цял живот. Инвестиция, която е безценна и незаменима.

© The Notorious Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • харесвам те, дете...много те харесвам...с обич за теб.
  • Само аз ли забелязвам,че автора е 14 годишен и есето е в графа ученически?!?Не знам кво очаквате от момчето толкова.За тази възраст си е много добре.(Мисля да предложа на администраторите опция "коментари на коментарите" щото някой път самите те имат нужда от такива).
  • И на мен ми се наложи скоро да пише есе по същата тема. Дадоха ни го по свят и личност. Само че моето мнение бе далеч по-различно... В днешно време (или поне аз съм с такива наблюдения) образование се постига с пари и власт. Това не е образование, това си е чиста фалшификация на образование.
    Но както и да е, това си е твоето мнение И без това по същата тема спорих и с учителката..
  • Амиииии...не!
    Сега пак ще излезе, че се заяждам...Явно ти си научен "да мислиш правилно". Днес образованието е едно жалко подобие на това, което беше преди. Човек трябва да носи заряда да знае в себе си, за да успее да вземе всичко от това, което му се дава. А дали ще се реализира в бъдеще, това е второ, трето, четвърто, пето и десето... Образованието е само един коз в ръката ти. Нищо повече! Ако искаш - използвай го! Ако искаш - недей... Има и други начини за постигане на познание, но тук не е мястото да ги споменавам, защото пак ще стане навалица.

    За него са чужди раболепието и ласкателството, лицемерието и лъжата, защото достойнството и честта са в сърцето и душата му.

    А ето това изречение ми звучи даже смешно. Познавам системата отвътре и трябва да ти кажа, че точно раболепието и ласкателството, лицемерието и лъжата спомагат за бурния растеж в йерархията.
    Но това са подробности! Няма да те оценявам... Щом те кефи, пиши си. И пак казвам - НЯМАМ НИЩО ЛИЧНО ПРОТИВ ТЕБ!!! УСПЕХ!!!

  • Харесват ми есетата ти! Продължавай!
  • Да образованието е ценност, която ни облагодетелства (инвестираме в себе си в дългосрочен план), развива интелекта ни. Но днес в мойте очи образованието нищо не струва (поне това в училище), аз съм на 17 и съм имала през всичките си години в училище само двама учители, които наистина разбираха от работата си знаеха как да ни заинтригуват, как да ни накарат сами да искаме да научим повече, знаеха как да обогатят знанята ни без да се опитват да ни налагат волята си, зачитаха различията ни, поощтряваха индивидуализма на всеки от нас! Съгласна съм с разсъжденията ти като цяло, но не си наясно, с това какви роботи ни преподават сега (хора, които не искат от нас да мислим, а просто да помним техните думи, и да ги повтаряме когато ни питат, което е абсурдно, защото щом не си разбрал нещо, значи няма как да го научиш, ти просто си длъжен да го назубриш. Не искам да убидя никого, а просто да изкажа мнение, затова моля никой да не взима думите ми твърде лично. Просто като видя, че някой е писал нещо за образованието, за училище и прочие почвам много да се паля.
  • Куца ти нещо стилово, опозициите ти са слаби и на моменти неразбираеми, сякаш си творил с отворен речник на "поетичните клишета" в българския език... Имаш адската склонност да използваш "и", което към края на текста ти е много страшно.Цитирам:


    раболепието и ласкателството, лицемерието и лъжата СРЕЩУ достойнството и честта в сърцето и душата му;

    жизненост и устрем СРЕЩУ угриженост и пасивност;

    величие СРЕЩУ падение;

    път и поток; копнеж и жажда; сладост и треска; любов и загадъчност; вечна светлина и светъл извор; устрем и порив; сигурност и закрила; завет и благодат; безценна и незаменима

    Не ме разбирай погрешно, просто не ми харесва така, ако наистина мислиш всичко това, което си написал, имаш доста повече от мен право да си в училище... И все пак, ако говорим за есето ти, то е далеч от съвършено.
  • Поредното ти странно "есе". Хахахаххахаха...Още първото изречение обаче паказва колко, хмммм...или какво, не ти достига, за да пишеш по тази сцена. То показва, че мислиш, но не достатъчно! Че се задоволяваш с привидното, това, което е достъпно за всичко, но което се задържа само на повърхността. И смятам да ти докажа:

    "Образованието – дали ни прави силни, уверени, мъдри и любознателни или претоварва паметта и съзнанието ни с излишна информация?"

    Така зададен този въпрос може съвсем спокойно да мине за риторичен. Струва ми се обаче, той е твърде многословен и "разширен", за да е риторичен. В такъв случай, той значи си е обикновен въпрос. Състои се от две съждения между които се пита кое е вярното, кое е правилното.

    ПЪРВОТО - образованието ни прави силни уверени, мъдри и любознателни.
    ВТОРОТО - образованието претоварва паметта и съзнанието ни с излишна информация.

    Така, значи първото съждение е съвсем в рамките на нормата. Няма какво да се каже.
    Второто обаче, второто съждение е именно това, за което говорих по-горе. Именно то колко си незрял, наивен и колко всъщност мисленето ти е в рамките на привидното, елементарното.
    Нима образованието е САМО излишна информация, която претоварва съзнанието? Това ли е за теб. Не отричай...логиката е всесилна в случая. Щом си го НАПИСАЛ, следователно си го поставил като втора възможност, при това не два отделни въпроса, а една цяла фраза - нещо, което говори за това, че за теб двете съждения са тъждествени. Как ще са обаче при все, че второто ти съждение е грешно и неточно? Сигурно ще кажеш - "повечето така мислят", но тогава, защо не го написа по-иначе, а го написа така? С точно тези думи - ПРОСТО ненужна информация.

    Тц. По нататък в есето ти отново се чувства това - че ти намираш образованието просто за "голяма обща култура". Нищо подобно! Общата култура, колкото и огромна да е, не е образование. Образование е само онова, което дава на теб ЛИЧЕН ОБРАЗ, лично твой, индивидуален образ. Общата култура е фактология, тя може да бъде използвана, да, полезна, идеално, но не може да ти даде свой образ. На гръцки paideia означава не просто образование в изкуството или в науката (философия, диалектика, риторика,) а възпитаване на ДУХА в добродетел, издигане на личността до степен на kalokagatia - красота, съчетана с доброта. Каляване на духа. А то не става с това, че си научил сто езика и знаеш какво е Пражка дефенестрация. Ето това ти не си го разбрал, и това именно е фундаменталната ти грешка, която те поваля и те стъпква.

    "Всеки човек, който е образован и има богата обща култура, не се поддава лесно на манипулации, а отстоява позицията си и се бори да се докаже пред света и пред себе си."

    Това също не е вярно. Тук пък бъркаш етически. Вярно, човек ОБРАЗОВАН (с образ, не просто с обща култура)е човек зрял и отговорен. Но пък има други опасности - като гордостта например. Защото никой не е бил горд с това, че е слаб. Повечето горделивци (като изключим онези, които са си въздух под налягане) са хора с големи възможности. Хаххахахахахахаххха...Впрочем, образованието променя човек, понякога към добро, но не винаги...то е изкушение и към него трябва да се пристъпва внимателно. Хубаво е да запомниш това и да не излизаш с недомислени твърдения.

    И накрая - висш идеализъм ли е образованието? Сигурно да. В голямата си част обаче то е просто суета. . . Пхахахахахахахахахахахаххахахахахахахахахахахахахахахахахаххахахахахах
  • Образованието в България се превърна в борба за надмощие, подкупност и какво ли още не..

    ###########################

    Хубаво есе си написал!
  • Хмм и си прав и не си. Прав си, че образованието е "Образованието е инвестиция за цял живот. Инвестиция, която е безценна и незаменима"
    Факт е обаче, и че нивото в България през последните години е плачевно. То не те ограмотява в голяма степен, просто е НУЖНО за в бъдеще. Да не говорим, че все по малко стават студентите в България, жалко е.
    Граматически и стилово може да се ошлайфа, но с времето ще свикнеш.
    Евала, че си осъзнал необходимостта от образованието, аз на твойта възраст нямах идея какво искам.
Предложения
: ??:??