14 апр. 2009 г., 08:57

Платена любов 

  Эссе » Личные
2267 0 7
2 мин за четене

 

Снощи гледах един филм (за пореден път!), който за мен е класика - „Хубава жена". Казват, че това е съвременната приказка за съвременната Пепеляшка... Докато се наслаждавах на тоалети и джентълменско отношение, се сетих за нашите „пепеляшки". Често минавам през едно място, една от „алеите на любовта" или по-точно „колелото на любовта". Основно на това място работят момичета от ромски произход. Разбира се, мястото е на светлинни години от това във филма, но професията е същата. А и това не е единственото такова местенце. Има ги в изобилие. Замислих се за платената любов. И защо всъщност се казва така? Ако е любов няма нужда да се плаща; ако се плаща не става въпрос за любов. Или е за успокоение на тези, които си мислят, че с пари могат да купят всичко? Или с много пари?! Както и да е, това си е просто секс - професионален, без чувства, животински, дори без страст, защото и за страстта  трябват чувства. Та за това местенце: както вече казах там са само ромки, изглеждащи по отчайващ начин, мръсни, вмирисани и отблъскващи. А ако трябва да бъда честна, у мен предизвикват съжаление - все пак това са момичета, които дрогират и бият, за да са там. Чувала съм, че дори не им дават заслужените пари, а дребни, за да преживяват. А някои от тях имат и деца...

Вероятно на други места има други момичета, чиято класа е много над описаното. Не ги оправдавам, но не бързам да ги съдя. Нали за всичко си има причина? Ако това не е просто така, за разнообразие, вероятно е нуждата.  А може би има причини, които дори не мога да си представя?... Казват, че е най-лесният начин... Е, надявам се да не ми се налага, защото не  мога да си представя нещо по-трудно...

Любопитно ми е друго: мъжете, които се възползват от тези услуги. Особено от тези на ромските момичета. Там винаги спират луксозни коли, с мъже, които биха могли да си позволят или по- висока класа „работнички" или ... не знам. Може би е някаква особена тръпка, която не разбирам.

Мисля си и друго: дали всички тези момичета, избрали този начин на живот, чакат някой да ги спаси и... happy end?! Или ако не са го избрали сами, пука ли им още и надяват ли се на друг живот? Или единственият изход е да „амортизират" и да бъдат сменени с нова партида? А след това?

© Мария Петрова-Йордано Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И аз съм гледала филма. Не е любов! Благодаря и поздрави, Светлана!
  • Всички мечтаят за по-хубав живот. Гледах руския филм "Интермомичета", ПЛАКАХ. Хич не е любов и хич не е лесно.
  • Благодаря, Пр Най! Това е друга страна на въпроса! Ще се опитам да "проуча" и да пиша! Поздрав!
  • много добро есе, обаче на мен лично ми е по-интересна психиката на средностатистическия клиент на тези модерни пепеляшки. Какъв ли човек трябва да си , за да търсиш всеотдайност с банкнота в ръка...
  • Благодаря за коментарите
    Милена, надявам се, че това са положителни удивителни; шегичка
    Нели, да официална е, но тук... А и това, за което става въпрос - едва ли би могло да се нарече професия
    Петя, наистина има много да се пише по въпроса и това далеч не е изчерпателно; просто първи мисли и въпроси...
  • Навлязла си в материя, която и на мен не ми е безразлична,
    но ако нагазим в "дълбокото", полемиката ще се задълбочи!
    Тук ще коментирам умението ти да пишеш есе!
    За което те поздравявам!
  • Платената любоя не е любов , която те опива.. но може би - заради нея - останала е циганката жива..В някои страни е официална професия..
Предложения
: ??:??