24 февр. 2009 г., 17:06

Предателството между приятели 

  Эссе » Ученические
9401 2 4
3 мин за четене

Кокво ли ще почувстваш, ако приятел те предаде? Аз ще ви кажа, можете да се почувствате много, ама много гадно. Ще загубите вярата си в него, никога повече няма да му се доверите. Ако всеки един ваш приятел ви предава, то тогава ще останете сам на този свят. А всички знаем, че без приятели не може. Кой ще ви помага в трудни моменти, на кого можете да разчитате винаги. Все пак, ако споделиш проблемите си с приятел, на когото имаш доверие, ще ти е по-леко. Някои от статите хора казват: "Споделената мъка е половин мъка". И това е вярно.

Предателството от приятел може да бъде: да зослови "по твой адрес", да ти се прави на приятел, а в същото време да не е. Да му споделяш всичко и след това той да ги разправи на всички. Това според мен е най-голямото предателство. Но има и още по-голямо от това. Да кажеш на приятел нещо, което никой не знае, а той след това да го използва да те заплашва и изнудва. Е, ако постъпи така, ще ми кажете ли какъв е този приятел? Според мен никакъв. Един приятел трябва да е винаги насреща, да е готов да помогне на другия. Все пак, ако не си помагаме, не си представям какъв би изглеждал тоя свят. Дори някои хора казват: "Приятел ти е тоя, който е до теб и ти изтрива сълзите, а не този, който не е до теб и те разплаква." Според мен, това е вярно, защото лично аз съм преживала толкова много предателства, толкова много са ме наранявали, че чак вече не знам на кой да имам доверие и на кой не.

Наример да споделиш някоя тайна с приятелката ти и да я помолиш да не я каже на никого, а след това да разбереш, че я е казала на всички. Да кажем, че си споделила на приятелката ти, че някой изнудва семейството ти или нещо подобно. И на следващия ден като влезеш в училище, да забележеш, че всички те гледат много странно. А след това, да кажем, след един-два часа разбереш, че най-добрата ти приятелка е казала на всички това, което ти си споделила. Е, няма ли да се почувстваш предадена, унизена пред всички. Нима няма всичкото ти доверие към приятелката ти да се разчупи на две.

Ако на мен се беше случило нещо подобно, не знам как щях да регирам. Може би щях да бъда много наранена. И щях да регирам по най-лошия начин. Защото не вярвам да съм единствената, която е прекалено чувствителна и лесно може да бъде наранена. Понякога се питам защо има хора, които могат да те наранят, защо приятелите винаги ти обръщат гръб, когато най-много имат нужда от тях. Мисля, че на този свят вече не са останали истински приятели. Всеки мисли само как да те използва и никой не се интересува от това, което чувстваш. Няма нищо по-лошо от приятел, който се интересува само как да те използва пълноценно, но не се интересува от психическото ти състояние, не е насреща тогава, когато имаш нужда от него.

Живот без приятелство не е живот. Ако нямаш приятели, на кого ще се опреш, ако ти стане с теб или с родителите ти или пък с някой от семейството ти. Ще се затвориш в себе си, а това не е добре. И затова трябва да внимаваш и да подбираш приятелите си. На кого можеш да имаш доверие и на кого не.

© Тъмен ангел Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • аз преживях и изнудването и разгласяването на тайната ми от моята ,,приятелка''.Отлично знам за какво говориш,но аз не и отвърнах със зло,а с добро....направи го и ти!
  • Има нещо вярно и в това което казваш Джилиън. При мен някои от нещата в есето ми са се случвали други съм ги измисляза за да получа по-добро есе. Но за едно есе трябва да тръгнеш първо от себе си. Всеки ще напише различно есе на тази тема.
    petq_9191 Спомена аз така съм го чулава и така го знам.
  • да,звучи ми познато.Макар че въпросната приятелка,от която претърпях разочарование,не е раздрънквала тайните ми.поне докато още се виждахме.вече повече от година не съм я срещала и се надявам тенденцията да продължи.според мен е предателство и когато виждаш,че нещо не е наред с приятеля,а му казваш най-спокойно"не мога да ти помогна"и дори го караш да се чувства виновен,че не е усмихнат.това е още по-непростимо.боли не по-малко от разгласяването на тайните.и аз стигнах неминуемо до извода,че в днешно време май няма такива неща като съпричастност и разбиране между хората.докато си им удобен,те търсят.в мига ,в който не дай боже си в затруднение,ти се озъбват.особено ако си имал неблагоразумието да си изградиш репутация на силен човек и всички да ти се увесят на врата.нали сме чували и това,че силните хора са предпочитани,защото никога нищо не искат.потресаващо е предположението,че ако искаш да имаш приятели,трябва вечно да си усмихнат,иначе си аут.май така излиза,а?
  • "Приятел ти е тоя, който е до теб и ти изтрива сълзите, а не този, който не е до теб и те разплаква." ?????????????
    ПРИЯТЕЛ Е НЕ ТОЗИ,КОЙТО ТИ БЪРШЕ СЪЛЗИТЕ,А ТОЗИ,КОЙТО НЕ ТЕ КАРА ДА ПЛАЧЕШ!
Предложения
: ??:??