Още в ранните си години от съществуването на човек, той несъзнателно допуска или отбягва връстниците си. Странно е как едно невръстно дете не желае да играе с всички. Като че ли и то търси своите приятели и ги намира.
Постепенно с израстването детето добива все по-ясна представа за приятелските отношения. Трябва му време, за да може да отдели истинските приятели от познатите, с които се забавлява и играе.
А какво всъщност означава “истински приятел”?
Когато човек се огледа около себе си, той има много приятели, но колко от тях са истински?! На колко от тях може да се довери и да вярва?
Колкото и пъти да се зададат тези въпроси, то винаги в отговорите остава известна доза съмнение.
Приятелството е нещо като магия между двама, като красива приказка, дори като един свят за двама!
Всичко това става постепенно в продължение на много години, на много изживени моменти – весели и тъжни.
Истинският приятел знае как да те утеши и да се радва заедно с теб, споделената с него радост е два пъти повече, а страданието – два пъти по-малко.
Чистото приятелство е шанс да срещнеш човек, с когото можеш да се разбираш без никаква реч и да има смелост да подаде ръка в труден за теб момент.
Най-ценното в един приятел е доверието, мисълта, че има човек, на когото можеш да разчиташ, а пък доверието се гради въз основа на добродетелите и искрените откровения един към друг. Да можеш без притеснение да посочваш и прощаваш грешките му.
Не съществува правило, по което да се определи кой, кога и къде ще намери своето истинско приятелство и човек, на когото да се довери. Те могат да са от детските години, от ученическите или от друг етап в живота на човека и пак да издържат на ударите на живота и да оцелеят до старини.
Приятелството и доверието – толкова трудно се изграждат! Жалко е, че намесят ли се лицемерието, завистта и лъжата, едно приятелство се руши за един миг като изтървана чуплива фигура, която дори и да се поправи, няма да е със същата красота като преди!
Пазете си приятелството!
Борислав Демирджиев 10 клас
© Борислав Демирджиев Все права защищены