28 мар. 2012 г., 11:04

Пролетна меланхолия 

  Эссе » Личные
1617 0 4
2 мин за четене

 

  Идва пролет... „Пролет моя, моя бяла пролет!“ Хубава си, скрита си в аромата на липите, в нежнобелия ябълков цвят, в упойващия дъх на бадемовите дръвчета, разцъфтели в Аязмото над Стара Загора.

  Обичам те, пролет в родния град! Но ти, роден град, особено си ми скъп сега, когато е тъжно и пусто, и тежко да се живее. Когато в това тъжно и пусто, и тежко време ме топлят единствено спомените от миналото. Споменът за едно дете, играещо в праха на улица „Хаджи Димитър“, споменът за един ученик във Второ основно училище, докоснал се до голямата световна литература с напътствието на един чудак библиотекар, чичо Сава, споменът за Първа гимназия „Христо Ботев“ с чудесния баскетболен отбор-градски първенец, с колоритните учители Михайлов /Махалото/, Байданов, Миронова, Йорданова, Ташкова , Руси Недялков, Янков. Отдавна тези имена на учители-авторитети изтляха и потънаха в забрава днес от неблагодарните им питомци, увлечени по нови кумири.

  Спомням си и първата „истинска и вечна любов“ към момичето със светло име. Колко копнежи и безсънни нощи ме хвърляха в радост или в отчаяние...

Вървя след спомените и слушам меланхоличния ромон на дъжда над тоя град, в който започнах да мечтая и в който днес повтарям с тиха смиреност стиховете на Николай Лилиев, син на Стара Загора:

 

Тихият пролетен дъжд

звънна над моята стряха.

С тихия пролетен дъжд

колко надежди изгряха.

 

Тихият пролетен дъжд -

слуша земята и тръпне.

Тихият пролетен дъжд

пролетни приказки шъпне.

 

В тихия пролетен дъжд -

сълзи, копнеж и уплаха.

С тихия пролетен дъжд

колко надежди изтляха...“

 

Нима изтляха всички надежди?...

 

 

К. Костадинов

© Костадин Костадинов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??