19 сент. 2008 г., 09:40

Сблъсък на интереси 

  Эссе » Философские
2630 1 3
1 мин за четене
 

   „Интересът клати феса." Вулгарно звучи, но е истина. Сблъсък на интереси има както във всяко семейство, така и между държавите (във всеки един период от историята). Какво е интерес? Това е блян, проекция на осъществената мечта в близко или далечно бъдеще... Да, но желанията могат да убиват, особено, когато са в разрез с желанията на друг.

   Ако аз искам да си купя книги, то моят „любим" иска да си купи нова кола. Моите книги са по-евтини, но когато се съберат накуп, възможно е да струват колкото четири гуми. Аз искам да бъда сред природата - на море, в планината, но „любимият" иска да си купи още един компютър!!! Аз искам да заведа децата на екскурзия, но на „партньорът" не му се ходи, защото просто не обича да пътува. Аз искам още едно дете, но „любимият" казва, че това е излишно главоболие, нерви и загуба на пари. Аз искам...

   По-добре е да не искам, за да не се терзая. По-добре е да отстъпя, без да намразя човека, който накърнява моите интереси и моето его. Его? Какво беше това? Когато губим, не знаем какво печелим. И обратно... Всеки път, когато съм губила част от своя егоизъм, моята печалба е била нематериална. Егоизмът тежи като олово. Неговата загуба ми е помагала да ставам все по-лека и да се издигна над земното, да променя гледната си точка, да гледам на проблемите отгоре. Чувството е приятно, защото вече не се ядосвам за дреболии, те съвсем са се смалили. А моята печалба... така бленуваният душевен мир, ми е в кърпа вързан!

© Александра Сергеевна Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Мдаааа!
    И аз мислех така! Или почти така... И правех компромис след компромис. Компромис заради самия компромис. А отсреща се искаше, и искаше, и искаше...
    Никога повече!
    Компромис се прави заради нещо конкретно! Иначе отиваш някъде надалече и твърде в страни.
  • не мисля, че правенето на компромиси води до щастието. понякога трябва да се отстъпва, да; но да имаш мнение и желания не е егоизъм!
  • Съгласна съм,че човек трябва да отстъпва и да бъде по-малко егоист.Но пък не мисля,че винаги трябва да пренебрегваш себе се и да се правиш компромиси в името на общия мир,особено ако компромисите идват само от едната страна.Все пак дали книга,екскурзия или кола,това са твои потребности,желания,капризи дори,на които не е лошо от време на време да им се угажда.поздрави!
Предложения
: ??:??