11 нояб. 2011 г., 20:37

Sex.com 

  Эссе » Философские
3116 0 15
2 мин за четене

През 80-те и 90-те нямахме никакви проблеми да се запознаваме къде ли не. Бяхме млади и щури, СПИН беше просто абревиатура, а диското беше начин на живот. Когато светът полудя по Интернет и запознанствата станаха  някаква кибер-форма на общуване, се запитах:

 

 

КОЙ КОЙ Е В ЧАТА

 

 

Свалките в нета са като свирките през 90-те. Всички ги обичат и никой не си вдига ципа, преди да е свършил работата. Замисляли ли сте се какво печелим и какво губим от подобни „запознанства”?

Мисля, че отново преживяваме криза на идентичността, затова анонимността в нета ни е добре дошла.  Анонимността е новата дискретност. Създаваме си някаква виртуална идентичност, която може да е много различна от истинската, и това е възбуждащо. Един вид симулация на реалността, но те кара да изпитваш актуални нови преживявания. Ти си режисьор и актьор, лесно влизаш от роля в роля, вербализираш представи и фантазии, които няма как да изпълниш в реалността. Интересно и модерно, нали? Палавият никнейм заменя името, емотиконите  са мързелив израз на чувствата  и винаги може да минеш офлайн. Не е нужно да помпаш мускули във фитнеса, защото в „другата реалност” всички мъже са мускулести и добре сложени, а жените… ах, жените! От тях се иска да имат излъчването едновременно на Шарън Стоун, Мадона и майка Тереза. Една приятелка ми разправяше как в чата един 30-годишен младеж искал да суче от нея и непрекъснато я наричал „секси мама”. Ужасяваща инфантилност! Всъщност в кибер-взаимоотношенията всичко е позволено. Всеки втори напира да развее пред камерата мъжкото си достойнство, всеки трети директно ти предлага секс вместо запознанство.

Сега представете си следната картина. Мазен чичко със запотени очила напрегнато се взира в монитора. А там едно чудно хубаво момиче вие тяло в страстен танц. Чичото попива прелестите ù с очи и няма нужда дори да излиза от къщи, за да получи порция удоволствие. Той се изживява като супермъж със супержена и всички са доволни. Същото може да се повтори в офиса, като героят е новоизлюпен бизнесмен, отдаващ се на виртуален секс пред камерата.

 

Попитах една достолепна дама, управляваща собствен бизнес, дали ù е интересно в чата и тя ми сподели колко пъти ù се е искало да си остане там, в кибер пространството, при своята виртуална идентичност. Забравяла, че е майка и съпруга и можела да бъде каквато ù се иска – палава, необуздана и… млада. Май тръпката на младостта е, която ни връща пак и пак към мигащия екран на монитора

 

 

Не е ли Интернет новата световна религия, по-силна от фън-шуй, по-разрушителна от ислямския фундаментализъм, по-вълнуваща от Кама Сутра?

 

 

 

© Вероника Митева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Сърдечно благодаря, Анна!
  • Стегнат и премерен текст, отлично избран за дебют тук. Добре дошла и от мен!
  • Радвам се, че споделяш, Кольо, и благодаря за откровено циничното "отвратително права си". Така го почувствах и написах.
    Жени, споделям желанието за излизане от анонимност, но наистина не разбрах защо го правиш тук.Ценя всяко мнение, дори да е отрицателно.
  • Аз имам идея, която мисля че администраторите на любимия ни сайт "Откровения" трябва да осъществят. Да няма анонимни имена на потребители! Потребителско име (избрано от потребителя) и неговото собствено, както и фамилията!
    Съжалявам, че го правя под творбата ти, но това са автори, които утре, ще си търсят авторските права, пък и в сегашно време, нека всеки носи отговорност от написаното или коментираното от него без да се крие зад измислено име!
  • ЦЕНЯ ВСЯКА ДОБРА ДУМА ОТ ДОБЪР ЧОВЕК И ПОЕТ, АНДЖИ!
  • Още една твоя творба, която харесах! Поздрав!
  • Благодаря, Пресияне! Чета те и ми харесва стила ти и таланта ти също...
  • Хареса ми, това трябва да се напомня.
  • Общото е, че и трите се превръщат в религия -помисли върху това! А за плуването и /у/давянето -благодаря за съвета, но плувам отдавна в тия води, пък и съм Водолей/ка/
  • Харесаха ми разсъжденията ти!
    И съм с теб!
    Добре дошла и от мен!
  • С Чоно!
    Добре дошла!Тук ще бъдеш разбрана!
  • БЛАГОДАРЯ, ЧЕ ВИ ИМА! ТОЧНО ОТ ТАКАВА ТРЪПКА ИМАХ НУЖДА! И НУЖДАТА ДА Я ИЗЖИВЕЯ С ХОРА КАТО ВАС!
  • Хареса ми! Историята на твоята позната ми напомни историята на моя приятел. Моят извод е, че невинната, на пръв поглед, игра или самоличност, никога не е безплатна и без последствия, които за съжаление плащат емоционално истински невинните. Трагично размити са границите на реалния с виртуалния свят, уви, мнозина забравят, че живот има само в единия... Благодаря за удоволствието да прочета текста ти!
  • Интересно и мъдро начало!Добре дошла!Поздравления!
Предложения
: ??:??