6 апр. 2018 г., 14:55  

Страхуват ли се от възкресението? 

  Эссе
1319 13 24
3 мин за четене

          Възкресения е имало и преди Христос. Той не е първият възкръснал. Достатъчно е да прочетем внимателно Стария завет и да си вземем тефтер и молив, за да запишем последователно всички възкръснали, описани в Библията. Дори самият Иисус, преди собственото си възкресение, възкресява не един мъртвец. Особено фрапантен е случаят с възкресението на Лазар /описан единствено в евангелието на Лука/, защото от смъртта на Лазар са изминали няколко дни и тялото му е започнало да се разлага. Случаи на възкресение са описани и в други свещени книги, някои от които са по-древни и от Библията. Самият Христос, след възкръсването си, сякаш губи интерес към земния свят. Той дава убедителни доказателства на своите ученици, че е възкръснал в своето истинско тяло. Това се случва, когато Неверния Тома пожелава да пипне прободните му рани, за да повярва, че това е неговият рави и Иисус му предоставя тази възможност, възкликвайки, че са блажени онези, които са повярвали без да видят! Христос пребивава след възкресението си 40 земни дни - до т.нар. Възнесение, когато отива окончателно при Отца си. Той казва на учениците си, че след него ще дойде Утешителя /това е отбелязано единствено в евангелието на Йоан/. Попове и книжници се опитват да внушат на вярващите, че Утешителя е Светия Дух. Те забравят, че Иисус също носеше Светия Дух, както го носи и всеки човек, но той се сля с него изцяло при река Йордан, когато този дух се спусна от небето под формата на гълъб. Така и Утешителя ще бъде един персонифициран израз на Светия Дух. Иисус, обаче, загадъчно мълчи относно тази му конкретизация.
           Възкресението е безусловно едно от най-големите тайнства. А тайнствата крият в себе си чудеса. Всеки вярващ тайно ги въжделява, както малкото дете вярва в героите от света на приказките и в подаръците на дядо Коледа. По отношение на тайните и чудесата никой никога не пораства. Вероятно това не е случайно.
           Всички сме наблюдавали как върната назад филмовата лента дава възможност скочилият в басейна състезател да се завърне обратно на върха на кулата, от която е наченал скока, а състезателите на бягане с препятствия да скачат наобратно тези препятствия, завръщайки се на стартовата линия. На кино всичко това е възможно, но възможно ли е да върнем и времето назад по същия начин. Ако да, то и описаното за второто пришествие ще бъде напълно постижимо технически. Мъртъвците ще изскочат от гробовете си, след като разпадналите им се кости се самосглобят и ще възкръснат в старите си тела, за да застанат пред Страшния съд, заедно с живите. Възможно е, обаче, те да бъдат възкресени и в други тела - например светлинни. А е възможно и от светлинни тела да възкръснат в истински. Просто фотоните ще преминат в двойки - електрони и позитрони и всеки мъртъв ще възкръсне в две тела едновременно - в тяло от материя и в тяло от антиматерия. И тук веднага възниква един въпрос, който още Демокрит е поставил в древна Гърция. Този велик философ е предполагал, че и душата се състои от атоми, но значително по-фини. Ако е бил прав и нашата душа е изтъкана от фино вещество, то в антитялото ние ще имаме душа, изтъкана от антивещество. Така тези двойници ще са осъдени да живеят в непресичащи се светове, за да не се анихилират. Големият италиански физик Бруно Понтекорво /1913 - 1993/ считаше, че в космоса съществуват цели материци от антиматерия. Уви, до този момент те не са регистрирани от съвременната наука. Не е изключено, обаче, да има и странстващи "айсберги" от антиматерия.
             И докато светът е разделен на два лагера по отношение феномена на възкресението - лагерът на скептиците и този на вярващите, всички до един са единодушни, че е редно да се поставят паметници и надгробни плочи при гробовете на мъртвите. Колкото по-големи са делата им, толкова по-масивни са паметниците и надгробните им плочи. Наблюдавайки тези ритуали, човек неволно се замисля. Дали целта на тези тежки паметници и плочи не е именно в това, мъртвите революционери /във всеки един смисъл/ да бъдат затиснати с достатъчно голяма тежест, за да не могат никога да възкръснат!

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • 1. Никъде. Доколкото си спомням. Не съм го и твърдял.
    2. Така, де. Същото писах и аз по-надолу.
  • Майсторе, би ли посочил къде в Новия завет пише, че има прераждане?

    Християните не вярват в прераждането! Те вярават във Възресението на Иисус Христос!!! Заради Вярата си, християните не само не се страхуват от Възкресението, те дори Го очакват!!!
  • Ааа, значи за Посланията му ставало дума. Ама нали точно в тях пише всичко което казах за Савел?!
    "...Накрая, тази религия учи, че съвършенството се постига още тук – през земния живот“.
    Да, душите се усъвършенстват по време на земния живот. Исус дава личен пример за духовно еволюиране в рамките на един човешки живот. Всичките му дарби /умения/ – достъп до информация от общочовешкото информационно поле, способността да вижда в миналото и бъдещето, психометрия, левитация, хипноза, астрална проекция, не са вродени. Постигнал ги е с овладяването на всичките седем духовни тела. Седмото от които е божественото. Та Учителят преди да стане Учител е бил един отличен ученик.
  • „Латинке, измисляш си изказвания от мое име и после ги коментираш. Къде съм казал, че Ап. Павел е единственият автор на Новия завет? Казах, че е възможно да го редактирал, да го е орязал, премахвайки 18г. от живота на главния герой в него.” – maistora (Красимир Тенев)

    Майсторе, думите ми „Новият завет не е написан само от апостол Павел” ,са контрапункт на предположенията ти, които описваш… Така че нищо не си „измислям от твое име”!
    Апостол Павел е написал своите книги! В Новия завет всеки автор е написал своите книги по различно време и на различни места. Та така.

    https://www.allabouttruth.org/bulgarian/holy-bible.htm

    Хубав ден!
  • Латинке, измисляш си изказвания от мое име и после ги коментираш. Къде съм казал, че Ап. Павел е единственият автор на Новия завет? Казах, че е възможно да го редактирал, да го е орязал, премахвайки 18г. от живота на главния герой в него. Савел е образован, учил е за равин, евреин и римски гражданин в същото време. Подходящ е за тая работа. Първо е гонел учениците и последователите на Исус. Припомни си кой убива Св. Стефан. Наказателния отряд на Савел, нали? (Той сам го признава в Посланията си.) После сам се провъзгласява за апостол. " ... не съм достоен и апостол да се нарека." Това са негови думи в 1 Коринтяни 15:9. И как бяга от тъмницата? Става чудо с решетките и стражата? Просто са го пуснали. Бил е нужен още.
    Исус отрича и още един еврейски закон – вдовицата да се дава за жена на най-големия ѝ девер.
  • Ще си позволя един-единствен коментар, заради нечистата ти коментарна игра, Иване. Абсолютно доказано е, че фотоните наистина произвеждат двойки "електрон + позитрон":
    https://fresh-science.com/otkriha-nachin-za-sazdavane-na-antimateriya-s-pomoshtta-na-svetlina/
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0_%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%B0
    Запознай се, тъй като точно ти свърза будизма с невежеството /правилният термин е "авидя"/!!! Между другото будистите са много повече от християните, което ти също ще ни обясниш с преобладаващото невежество, о Велики мислителю. Ти се изгаври навремето с едно много хубаво стихотворение на Красимир Тенев. Гаврил си се и с мен. Това си е само за твоя сметка. До днес вярвах, че можеш да пораснеш, но явно не ти е по силите. Само те моля да не проектираш неприязанта си към авторите върху техните текстове.
  • Между най-използваните религии за борба с християнството се издига будизмът.
    Особено старание в тази насока положиха полковник Олкот и Елена Блаватска. В техния „Будистки катехизис“ се казва: „От всички религии само една учи за най-висше благо без Бог, за продължаване на битието без душа, за блаженство без небеса, за святост без Спасител, за из¬купление само със собствени сили. То¬ва е религия без обреди, молитви и по¬каяние, без посредничество на светии и духовенство. Накрая, тази религия учи, че съвършенството се постига още тук – през земния живот“.

    https://draganbachev.wordpress.com/2013/08/24/%D1%85%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%B8-%D0%B1%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC/
  • Шегаджия си, Майсторе!
    Новият завет не е написан само от апостол Павел. „Тоя римски агент Павел/Савел/”, според думите ти, след дълго и безмилостно гонение на тези, които са изповядвали Христос, оставя своите екстри /пари, слава и др./ получавани от Синагогата и следва пътя на Хростос. Павел многократно е страдал за Христос – бил е в тъмници, безброй пъти бичуван, много пъти и изложен на риск от смърт . Заради вярата си в Иисус Христос, той умира в Рим през 67 година сл.Хр, след като е измъчван и обезглавен от император Нерон,

    https://www.actualno.com/columnist/article/1439/author_id/101

    И да, Иисус, променя Моисеевия закон, но евреите още вярват в съществуването на Бог, докато будистите Го отхвърлят/отричат/, така че Иисус не “проповядва будистки идеи в юдейските земи”
    „В днешно време се появиха много хора, които ненавиждат християнството. В борбата си срещу него те му противопоставят каквато и да е друга религия или псевдорелигия.
  • Напротив. Това което проповядва е различно от юдаизма. Та Той разпердушва еврейските традиции.
    Много погрешно е да се смята че Синът се е жертвал на кръста, поемайки и бъдещите грехове на човечеството. Ама е много удобно за хора с натрупана тежка карма. Да не се отдалечаваме от темата в есето – възкресението. Остави измишльотинете на тоя римски агент Савел /Павел/.
    Християнството проповядва възкресението, а будистите – прераждането. И каква е разликата? Християните ще възкръснат за вечен живот или осъждане. /Според делата си./ Защо да е безкраен цикъл прераждания в будизма? Целта не е безконечна цикличност. Всеки живот е шанс за усъвършенстване. Пропилян или не – зависи от нас.
  • Будизмът учи, че нирвана е най-висшето състояние на съществуване, състояние на чисто съществуване, и то се постига чрез средства, които зависят от отделния човек. Нирвана не се поддава на рационално обяснение и логично подреждане и затова не може да бъде поучавана, а само се осъзнава. В контраст на това, учението на Исус за небето беше доста конкретно. Той ни учи, че нашите физически тела умират, но душите ни се възнасят, за да бъдат с Него в небето (Марк 12:25)."

    https://www.gotquestions.org/Bulgarian/Bulgarian-Buddhism.html

    Хубава вечер на теб и на всички в сайта!
  • Майсторе, това, което е проповядвал Иисус, е много различно от това,което е будизма.
    "В будизма няма начало и край. Вместо това има безкраен цикъл на раждане и смърт Християните знаят, че Бог изпрати Своя Син да умре за нас, веднъж, така че да не е нужно да страдаме цяла вечност.
    Той изпрати Сина Си да ни даде знанието, че не сме сами, и че сме възлюбени. Християните знаят, че животът означава повече от страдание и смърт: „...а която сега откри чрез явяването на нашия Спасител Христос Исус, Който унищожи смъртта и извади наяве живот и безсмъртие чрез благовестието” (2 Тимотей 1:10)"
  • Духът който се е превъплътил в Исус е съществувал преди него, да. И преди сътворението. Латинка, няма данни в нито едно Евангелие за живота му от 12 до 30г. Разказът за детството му завършва с тридневното му изчезване, когато го търсят родителите му. И го намират в синагогата. После пише: "И Той вървеше с тях и им се подчиняваше." До 30г. ли?! После изчезва за цели 18г. в Индия и се появява на 30, вече като Учителя. Този период е изрязан и премълчаван. А той е най-важният. Точно тогава е съзряването, ученето, формирането на личността. Исус проповядва много будистки идеи в юдейските земи. Отрича от Мойсеевите закони многоженството, обрязването, разводите, отмъщението /"око за око" пише в Стария завет/ и въобще насилието. Той казва: "Не се противете на злия човек", "...обърни и другата буза" (Мат. 5-39) Затова Пилат възкликва: "Аз не намирам никаква вина у Тогова Човека. Той казва: обичайте враговете си, благославяйте ония, които ви проклинат, добро правете на ония които ви мразят..."
  • Иисус не е 22-то превъплъщение на Буда, защото е съществувал още преди сътворението на света.
    В Новия завет има данни за детските години на Иисус, отразени в (Мат. 2:1) и (Лука. 1:5). Той никога не е бил в Индия. Родителите му избягват с Него в Египет, когато е бил до 6 месечна възраст и според ев. на Матей (2:19, 22) обаче завръщането на св. семейство от Египет станало след смъртта на Ирод Велики и възцаряването на Архелай, т. е. през пролетта на 4 г. пр. Р. Хр.
    Който изучава Библията, ще разбере Истината!

    Този линк е за раждането на Иисус Христос и смъртта на Ирод Велики
    http://bg-patriarshia.bg/reflections.php?id=183
  • kryskat (Иван Станков), кои са другите нелепости (мн.ч.) в "тъпотията", освен кръста? Къде в текста видя че не е бил разпнат на кръста? Няма такова нещо.
    Ти не можа да вденеш, че това на линка е част от книгата на Елизабет Профит, за която говоря.
    Ех, Станков, Станков!
  • Линк: "Къде Старият Завет предсказва идването на Христос?":
    https://www.gotquestions.org/Bulgarian/Bulgarian-OT-Christ.html

    Линк: "Изпълнение на пророчествата от Писанията":
    https://pouchenia.wordpress.com/2012/05/24/%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D0%BD/

    Линк: "Разпъването на Иисус Христос"
    https://www.allaboutjesuschrist.org/bulgarian/crucifixion-of-jesus-christ.htm

    Линк: "Възкресението на Христос"
    https://www.allaboutjesuschrist.org/bulgarian/resurrection-of-christ.htm

    Светъл ден на всички!
  • Защо да няма кръст на гроба на Юз Асаф (Иса)? Може да е живял още половин век след възкресението. В Индия отива ученикът му Тома. /Учениците тръгват в различни посоки да проповядват по заръка на Учителя./ Нека да припомним смъртта на Петър в Рим. Той сам пожелава да бъде разпънат на кръста с главата надолу, според Евангелието. Кръстът е символ на възкресението още след самото възкресение, за тези които вярват в него. Друг е въпросът, че те не са били много, а и са били подложени на гонения. По-късно Римската империя решава да наложи тази нова бързо разпространяваща се религия в пределите си, вместо да я изкоренява. И в последствие тя става най-масовата. В книгата не са отречени способностите на Исус да изцелява и предвижда бъдещето. Според главния лама на манастира Химис Той е 22-рото превъплъщение на Великия Буда. Сиреч Исус е Христос /Син божий/. Това пише Николай Нотович.
    Чети, Станков, преди да коментираш! Вместо да търсиш под вола теле. Внимавай с квалификациите!
  • Г-н Станков, първо намерете книгата, чието заглавие споменах, и я прочетете внимателно. Защото пишете съчинение по картина която не сте виждал. Приложеният линк е само анонс. А в книгата има интересна версия и за непорочното зачатие, не само за възкресението. Става дума и за ръкоиси от I век, пазени във Ватикана.
  • След няколко препорочита на четирите Евангелия все по-настоятелно се питах: защо липсва информация за 2/3 от живота на главния герой. Сякаш е внимателно премахната. (Вероятно от ап. Павел) Подобен информационен вакуум е немислим в днешно време.. И отговорът дойде – книгата "Изгубените години на ИСУС" на Елизабет Профит. Написаното в нея не бива да се приема непременно като богохулство, опровержение на догми и отричане на християнството дори. Аз търся допирни точки, допълващи цялостната картина, не конфликти. Много библейски текстове бяха осветлени от съвременната наука и тя ги потвърди. Науката каза същото на съвременен език. Открити бяха Соддом и Гомор, също и бившите брегове на Черно море преди 8000г, когато е било още сладководно езеро, преди потопа. За възкресението на Исус има друга гледна точка – 10-годишен курс при йогите е изкарал. http://www.chitatel.net/forum/topic/4199-%D0%B8%D0%B8%D1%81%D1%83%D1%81-%D0%B8-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD
  • Много ми хареса, Приятелю! Успя да осветлиш въпроса за възкресението толкова умело.
    Поставям есето ти в любими и аплодирам силно!
  • Много интересни разсъждения,Младене! Поздравявам те и прибавям към любимите! Размислих се и аз....
  • Благодаря на всички, които изразиха своето становище по есето ми. На тези които го подкрепиха с оценка, както и на онези, които го сложиха в Любими! В навечерието сме на един от най-големите християнски празници - Възкресение и това ме мотивира да публикувам есето си. То е просто един повод за размисъл - нищо повече! Благодаря предварително и на онези от вас, които тепърва биха изразили своето отношение към него. Имам право само на 5 коментара дневно и не мога повторно да им благодаря. Светли великденски празници, колеги по сайт и приятели. Нека Иисус да ви закриля!

    П.П. Специална благодарност изказвам на Латинка Златна за тези два линка! Добре се е сетила да ги предостави на аудиторията на сайта. Това ще обогати мнозина.
  • Възкресението на нашия Господ е уникално и се различава от всички други възкресения описани в Библията. А Светият Дух ни свидетелства, че Исус е наш Спасител и Изкупител.

    Линк за уникалността на Христовото възкресение:
    http://www.evangelskivestnik.net/news/5932/%D0%A3%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%82%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%A5%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE_%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5

    Линк за мисията на Светия Дух:
    https://www.lds.org/manual/gospel-principles/chapter-7-the-holy-ghost?lang=bul

    Вярващите хора не се страхуват от възкресението!

    Светло посрещане на Възкресение Христово! Нека Бог да те пази и закриля!
  • Ех, Младен, чел си Библията, а и си внимавал.За мнението ти - подкрепям, макар, че накрая малко ме досмешава. Винаги усещам в редовете ти поднесената изкусно шега, а иначе, много сериозно звучат коментарите ти.
    Това ще го впиша в любими.
  • Понякога си мисля,че съвременните мавзолеи с балсамираните тела на видни революционери са вид Божие възмездие...за стореното от тях.
Предложения
: ??:??