Възкресения е имало и преди Христос. Той не е първият възкръснал. Достатъчно е да прочетем внимателно Стария завет и да си вземем тефтер и молив, за да запишем последователно всички възкръснали, описани в Библията. Дори самият Иисус, преди собственото си възкресение, възкресява не един мъртвец. Особено фрапантен е случаят с възкресението на Лазар /описан единствено в евангелието на Лука/, защото от смъртта на Лазар са изминали няколко дни и тялото му е започнало да се разлага. Случаи на възкресение са описани и в други свещени книги, някои от които са по-древни и от Библията. Самият Христос, след възкръсването си, сякаш губи интерес към земния свят. Той дава убедителни доказателства на своите ученици, че е възкръснал в своето истинско тяло. Това се случва, когато Неверния Тома пожелава да пипне прободните му рани, за да повярва, че това е неговият рави и Иисус му предоставя тази възможност, възкликвайки, че са блажени онези, които са повярвали без да видят! Христос пребивава след възкресението си 40 земни дни - до т.нар. Възнесение, когато отива окончателно при Отца си. Той казва на учениците си, че след него ще дойде Утешителя /това е отбелязано единствено в евангелието на Йоан/. Попове и книжници се опитват да внушат на вярващите, че Утешителя е Светия Дух. Те забравят, че Иисус също носеше Светия Дух, както го носи и всеки човек, но той се сля с него изцяло при река Йордан, когато този дух се спусна от небето под формата на гълъб. Така и Утешителя ще бъде един персонифициран израз на Светия Дух. Иисус, обаче, загадъчно мълчи относно тази му конкретизация.
Възкресението е безусловно едно от най-големите тайнства. А тайнствата крият в себе си чудеса. Всеки вярващ тайно ги въжделява, както малкото дете вярва в героите от света на приказките и в подаръците на дядо Коледа. По отношение на тайните и чудесата никой никога не пораства. Вероятно това не е случайно.
Всички сме наблюдавали как върната назад филмовата лента дава възможност скочилият в басейна състезател да се завърне обратно на върха на кулата, от която е наченал скока, а състезателите на бягане с препятствия да скачат наобратно тези препятствия, завръщайки се на стартовата линия. На кино всичко това е възможно, но възможно ли е да върнем и времето назад по същия начин. Ако да, то и описаното за второто пришествие ще бъде напълно постижимо технически. Мъртъвците ще изскочат от гробовете си, след като разпадналите им се кости се самосглобят и ще възкръснат в старите си тела, за да застанат пред Страшния съд, заедно с живите. Възможно е, обаче, те да бъдат възкресени и в други тела - например светлинни. А е възможно и от светлинни тела да възкръснат в истински. Просто фотоните ще преминат в двойки - електрони и позитрони и всеки мъртъв ще възкръсне в две тела едновременно - в тяло от материя и в тяло от антиматерия. И тук веднага възниква един въпрос, който още Демокрит е поставил в древна Гърция. Този велик философ е предполагал, че и душата се състои от атоми, но значително по-фини. Ако е бил прав и нашата душа е изтъкана от фино вещество, то в антитялото ние ще имаме душа, изтъкана от антивещество. Така тези двойници ще са осъдени да живеят в непресичащи се светове, за да не се анихилират. Големият италиански физик Бруно Понтекорво /1913 - 1993/ считаше, че в космоса съществуват цели материци от антиматерия. Уви, до този момент те не са регистрирани от съвременната наука. Не е изключено, обаче, да има и странстващи "айсберги" от антиматерия.
И докато светът е разделен на два лагера по отношение феномена на възкресението - лагерът на скептиците и този на вярващите, всички до един са единодушни, че е редно да се поставят паметници и надгробни плочи при гробовете на мъртвите. Колкото по-големи са делата им, толкова по-масивни са паметниците и надгробните им плочи. Наблюдавайки тези ритуали, човек неволно се замисля. Дали целта на тези тежки паметници и плочи не е именно в това, мъртвите революционери /във всеки един смисъл/ да бъдат затиснати с достатъчно голяма тежест, за да не могат никога да възкръснат!
© Младен Мисана Всички права запазени
2. Така, де. Същото писах и аз по-надолу.