9 дек. 2018 г., 21:24

Свободата е 

  Эссе » Другие
1615 4 8
2 мин за четене


да следваш мечтите си.
Да се опиташ да бъдеш свободен да подредиш мислите си и да си собственик на времето си.
Свободата да надградиш себе си, да излезеш от тясната рамка, в която сам си се или някой друг те е набутал.

Свободата да смениш коловоза, да започнеш от начало, да бъдеш себе си, да рестартираш системата, да се преродиш и пресътвориш.
Свободата да се наслаждаваш на живота.
Да подредиш приоритетите си, да погледнеш от различен ъгъл. Да престанеш да робуваш от сутрин до мрак. Да престанеш да буксуваш. Да престанеш да си робот, а да започнеш да бъдеш човек.
Свободата да твориш.
Свободата да избираш.
Да посветиш времето си на себе си.
Да скъсаш оковите. 
Да се порадваш на живота. Да бездействаш на спокойствие. Да се замислиш.
Да пренаредиш пъзела на живота си. Да не пропуснеш много нови възможности. 
Да се самоусъвършенстваш, да се развиваш, да излезнеш от матрицата,
да се влюбиш в живота отново. Да рискуваш и да спечелиш. Да се върнеш в изходно положение и да започнеш отначало. Да смениш посоката. Да спреш преди да скочиш отново. Да натиснеш бутона "Пауза". Да форматираш диска.
Да опиташ нещо ново.
Да го направиш, защото можеш, защото е назрял момента, защото няма да имаш друга подобна възможност скоро, защото не зависиш от никого и никой не зависи от теб.
Защото имаш избор.
Защото животът е пред теб и пътят е широк и по-просторен, от това, което мислиш, че знаеш.
Възможностите са повече, отколкото си мислиш.
За да отвориш място за нова възможност трябва да се измъкнеш от сегашната дупка. За да потекат цветовете на мечтите отново в живота ти, трябва да изхвърлиш сивотата на сегашното си битие. Да започнеш да живееш, да бъдеш, да разцъфнеш. Да уловиш момента, да хванеш живота за яката, бика за рогата. Да се претвориш. 
Да пътуваш. В света и в себе си. Да преминеш през света като комета.
Най-добрата инвестиция в себе си е свободата да можеш да дишаш и мислиш свободно.
Времето е безценна променлива, винаги тук и сега, никога вчера или утре. Или по-скоро е константа, свидетелстваща за постоянно променливото битие, движението на променящият се свят. Свята константа, стояща на ръба между човека и света, а човека плъзгащ се по нея постоянно наднича ту в света, ту в себе си, констатирайки промените.
Свободата е лукс, който трябва да можеш да си позволиш поне веднъж. Защото животът е кратък.


 

© Хел Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти, Розали! Хубав следобед!
  • Да, така е, важното е да направим всичко възможно да сме свободни, пък да става каквото ще Благодаря за коментара, Миночка, и весели празници!
  • Дори и да неможем да стигнем до истинската свобода,поне можем да опитаме и в стремежа към това,да се почувстваме свободни!Харесах!
  • Благодаря ти, Ранрозар за хубавите думи! И аз се опитвам доколкото мога да постигна това, написано тук, макар и не винаги да ми се отдава. Но свободата е преди всичко в съзнанието и в сърцето, независимо къде се намираш. Оковите са колкото реални, толкова и имагинерни и моята идея е да се строшат и двата вида, като трябва да се започне от тези на съзнанието, естествено.
    Сенд, любовта в идеалния смисъл трябва да е свобода, но твърде често е клетка. Но това е съвсем друга тема, която няма много общо с есето, нито пък самотата има. Защото който е истински свободен никога не е самотен.
  • За какво са ти свободата и постиженията, ако се чувстваш самотна? Най-великото нещо на света е, да споделиш свободата си с друг. Образно казано, истински свободни са онези две птици, които летят една до друга.
  • За да постигне взето заедно това, човек трябва да е аристократ по дух и философ по призвание.Малцина го могат... Останалите сме само кандидати!
    Приеми моите приятелски поздрави и пожелания за нови творчески дерзания,Гел!
  • Супер Я сподели стихото за мотивация! 🙂
  • И аз благодаря, че прочете, Фийл! Поздрав и с "Free bird" 🐦🤩
Предложения
: ??:??