8 февр. 2011 г., 16:37

Трудният път на възпитанието 

  Эссе
1535 0 2
2 мин за четене

ТРУДНИЯТ ПЪТ НА ВЪЗПИТАНИЕТО

 

 

             Трудно е. Трудно е да възпитаваш правилно децата си, когато цялото общество ти пречи.

      Ще попитате: „Кое е правилното възпитание?” Дали това, което прави човека „пълноценна и неразделна част” от днешното общество, или е нещо друго. И как да се научим да възпитаваме правилно?

      В някои западни страни, като САЩ например, има „училища за родители”. Но най-важни са  здравата ценностна система в семейството и любовта и търпението, с които взаимно се учим, родители и деца. Защото това е двупосочен процес.

      Скоро чух едно седем годишно момиченце, от първи клас, да пее поп-фолк песен с нецензурно съдържание. Попитах го: „Баба ти ли ти пуска да слушаш такива песни?”, защото преди всичко тя се грижи за него. То ми отговори, че само си пуска по кабелната телевизия.

       В предишното си есе „Ролята на възпитанието” подчертах, че е важен родителският контрол. Да, но когато родителите са на работа, такъв контрол липсва и всички тези фолк канали, които се множат като паразити, пълнят незащитеното съзнание на децата с помията си. Ето как обществото безотговорно оставя децата да затъват в безкултурие и простащина.

       Като гледам как никоя управляваща институция не взима отношение по това, което става, започвам да се питам: „Дали това не е целенасочена политика, да се „произвеждат” ниско интелигентни хора, защото те по-лесно могат да бъдат управлявани?”

       Във връзка с тенденцията до 2050 година българите в нашата страна да станат малцинство, в медиите се подчерта, че останалите етнически групи и особено ромската, трябва да бъдат образовани, за да не бъдат бреме за обществото. Аз искам да добавя,  че образованието не трябва да включва само зазубряне на една или друга информация по даден учебен предмет, но и системно да се изяснява кое е добро и кое лошо.

       Но докато медиите, с лека ръка, лансират предавания, в които се бълва мръсотия върху хората пред екрана, работата на учителите в училищата няма да има голям ефект.

       Така че, не хвърляйте обвиненията си, драги родители, към учителите, че не възпитават добре децата ви, а се огледайте какво виждат и слушат  вкъщи и по телевизията. Защото те копират възрастните около себе си и известните личности.

       Не ограбвайте детството на децата си и им позволете по-дълго да останат „чисти”!

 

Селена Ревитано

 

© Ренета Панкова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??