Слънцето внася eнергията на връзките в живата материя.
Различните вкусови свойства са следствие от различни вещества, съчетания на вещества: киселини, основи, витамини, ензими и т.н.
Вкусовите свойства са Пет: Солено, Сладко, Кисело, Горчиво и Люто. Те дават, при пълното им наличие, пълнота, да не липсва нищо .
Солта е символ и веществена земна проекция на самото Слънце. Затова солта е източник на енергия и на същественото знание. Това знание, което променя живота на човека. Когато Слънцето грее повече през деня, можем да употребяваме по-малко Сол, и обратно – при по-слабо слънцегреене, повече… Слънцето и солта дават винаги настроение и смисъл на живота.
Хлябът, пшеницата по своето естество е също КАРДИНАЛЕН продукт, който съдържа много слънце, тьй като се пече, съзрява в най-горещите месеци на годината. Хлябът е символ на размишлението, което съпътства знанието.
Сладкото, пък, ДАВА РАДОСТ И ЖИЗНЕЛЮБИЕ. Като си хапваме сладко, усилваме благоразположението в себе си, мекотата. И затова трябва да се внимава, да не прекалим – и да станем прекалено меки, безхарактерни и безволеви.
Киселото ДАВА СПОСОБНОСТ ЗА АНАЛИЗ И АСИМИЛИРАНЕ НА ТРУДНОСТИТЕ. Киселата реакция разлага храната в стомаха. Както киселините разлагат веществата, така и нашия ум мисли и анализира неизвестните, непознатите и тревожните неща и освобождава знание и светлина, подрежда нещата. Киселото усилва способността за работа, за постигане на резултат (ефект) Обидил ни е някой – като се “вкиселим”, ние мислим и се учим. Затова е необходимо да се яде и кисело: киселец, сливи и т.н.
Горчивото СЪЗДАВА У НАС СПОСОБНОСТ ДА СЕ БОРИМ. УСИЛВА ВОЛЯТА. Когато ядем горчиво или приемаме лекарство, изпитваме известна неприятност, но затова пък получаваме ПОЛЗА. Затова, горчивото е символ на преодоляване на неприятностите на трудностите. Например, когато някой човек е недоволен от теб, ти осъзнаваш, че е прав – приеми тогава тази горчивина. Махаатма Ганди е приемал нарочно горчиви храни... Приемайте кафето без захар. Като пиете горчив чай, мислете, че той ви обогатява телесно и душевно. Какво да се прави – лекарствата са горчиви…
Лютото НИ ДАВА ОГНЕНОСТ, РАЗДВИЖВАНЕ И СКОРОСТНОСТ НА МИСЛЕНЕТО. Затова трябва да ядем и люто. За да сме огнени в действията си. Лютото дава победа – успех и подвиг в желаната възприета посока и кауза.
Да ядем храни от всички вкусове, това е шанс да не ни липсват качества за пълноценен живот!
Румен - Лесничея 08.05.2012 г.
© Леснич Велесов Все права защищены