13.08.2010 г., 13:06 ч.

Вкусови свойства и поведение 

  Есета
1107 0 3
2 мин за четене

Вкусови свойства  и поведение

Слънцето внася eнергията на връзките в живата материя.

 

Различните вкусови свойства са следствие от различни вещества, съчетания на вещества: киселини, основи, витамини, ензими и т.н.

 

Вкусовите свойства са Пет: Солено, Сладко, Кисело, Горчиво и Люто. Те дават, при пълното им наличие, пълнота, да не липсва нищо .

 

Солта е символ и веществена земна проекция на самото Слънце. Затова солта е източник на енергия и на същественото знание. Това знание, което променя живота на човека. Когато Слънцето грее повече през деня, можем да употребяваме по-малко Сол, и обратно – при по-слабо слънцегреене, повече… Слънцето и солта дават винаги настроение и смисъл на живота.

Хлябът, пшеницата по своето естество е също КАРДИНАЛЕН продукт, който съдържа много слънце, тьй като се пече, съзрява в най-горещите месеци на годината. Хлябът е символ на размишлението, което съпътства знанието.

 

Сладкото, пък, ДАВА РАДОСТ И ЖИЗНЕЛЮБИЕ. Като си хапваме сладко, усилваме благоразположението в себе си, мекотата. И затова трябва да се внимава, да не прекалим – и да станем прекалено меки, безхарактерни и безволеви.

 

Киселото ДАВА СПОСОБНОСТ ЗА АНАЛИЗ И АСИМИЛИРАНЕ НА ТРУДНОСТИТЕ. Киселата реакция разлага храната в стомаха. Както киселините разлагат веществата, така и нашия ум мисли и анализира неизвестните, непознатите и тревожните неща и освобождава знание и светлина, подрежда нещата. Киселото усилва способността за работа, за постигане на резултат (ефект) Обидил ни е някой – като се “вкиселим”, ние мислим и се учим. Затова е необходимо да се яде и кисело: киселец, сливи и т.н.

 

Горчивото СЪЗДАВА У НАС СПОСОБНОСТ ДА СЕ БОРИМ. УСИЛВА ВОЛЯТА. Когато ядем горчиво или приемаме лекарство, изпитваме известна неприятност, но затова пък получаваме ПОЛЗА. Затова, горчивото е символ на преодоляване на неприятностите на трудностите. Например, когато някой човек е недоволен от теб, ти осъзнаваш, че е прав – приеми тогава тази горчивина. Махаатма Ганди е приемал нарочно горчиви храни... Приемайте кафето без захар. Като пиете горчив чай, мислете, че той ви обогатява телесно и душевно. Какво да се прави – лекарствата са горчиви…

 

Лютото НИ ДАВА ОГНЕНОСТ, РАЗДВИЖВАНЕ И СКОРОСТНОСТ НА МИСЛЕНЕТО. Затова трябва да ядем и люто. За да сме огнени в действията си. Лютото дава победа – успех и подвиг в желаната възприета посока и кауза.

 

Да ядем храни от всички вкусове, това е шанс да не ни липсват качества за пълноценен живот!

 

Румен - Лесничея                                   08.05.2012 г.

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • !!!!!
  • Така е, така е. За соления чай знам, който пият в Казахстан аятите на Форхат дада. Но принципа е този, че за тези, които знаят малко е нужна повече сол, а за учените мъже, които са преосолени е необходима по-малко сол. Слънчевото време в умерените ширини ПОЗВОЛЯВА, но не ЗАДЪЛЖАВА намаляването на солта. От мен е изтъкнат принцип, който ПРИЛАГАТ ГОИТЕ. Прочетете книгите "Съкровищата на Валкирия" на Сергей Алексеев. Там има написано за солта и слънцето! Ама тук опират нещата до по-дълбоки материи...
  • благодаря. успех по-нататък. трябва да има ИЗОБИЛИЕ и нищо да не ни липсва, по възможност!
Предложения
: ??:??