22 мар. 2011 г., 22:59

Вярвам ли в магическата сила на думите? 

  Эссе » Философские
3852 1 0
2 мин за четене

Вярвам ли в магическата сила на думите?

 

"В началото беше словото,

и Словото бешe у Бога,

и Бог беше Словото.

То беше в началото у Бога.

Всичко чрез него стана,

и без него не стана нито едно

от онова, което е станало.

В Него имаше живот,

и животът беше светлината на човеците"

Свето Евангелие от Йоана 

 

     Вярвам. В думите има магическа сила, защото те са проявена мисъл.

     Какво изразява речта? Мисли, чувства, емоции, мнение, намерения. А какво може да има в нея? Сивота и мудност, агресия и грубост, живот и въодушевление, мъдрост и спокойствие. А може ли да има магия?...

     "Бог е в словото" - пише в Библията. Ние може да мислим разни неща, но когато ги изричаме, те се установяват, материализират. Думите са груби, изтъркани, изхабени от употреба, даже опорочени. Ние не мислим какво говорим. Не знаем, че то притежава сила. Когато изречем нещо, вибрациите на думите ни трептят във въздуха и въздействат. Думите предизвикват състояния - любов, мъка, състрадание, гняв. Карат ни да се чувстваме по различни начини. Например, ако кажеш на човека, който силно те обича, че го обичаш, той може да направи чудеса за теб. Ако му кажеш, че го мразиш, той може дори да се самоубие... Нима това не е магия?

     Съществуват древни мантри на мъртвия вече език санскрит, които като се пеят, имат силно влияние върху състоянието на всички живи същества. Не толкова заради значението им, колкото заради вибрациите на словосъчетанията. 

     В Библията е известно, че Бог твори чрез слово - "И рече Бог: да бъде светлина! И биде светлина". Дори в старото издание на свещената книга на християните, първото нещо, което Бог прави, е да изрече думи.

     Прекарвала съм 4 дни в абсолютно мълчание, наречено мауна, с цел да се обърна навътре към себе си. Тогава бях по-щастлива. Наблюдавах какво бих казала в определени ситуации, ако говорех. Така разбрах колко рядко наистина се налага да кажа нещо.  

      Но не всяко нещо, което става вътре в човек, може да бъде обяснено с думи. Паулу Коелю пише в една от книгите си: "Не обяснявай чувствата си, те принадлежат само на теб. Ако се опиташ да го направиш, няма да успееш."

      Магията представлява нещо като мост между видимото и невидимото. Тя не може да бъде доказана. Който не вярва, и да види, пак няма да повярва.

      Всяка дума е проявена мисъл и аз вярвам в това.

© Надя Русева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??