20 окт. 2010 г., 09:35

05 Приказка 

  Проза
887 0 3

ПРИКАЗКА

           Един грък отишъл на пазара да купи нещо. Търсил, търсил и намерил това, което търсил при един турчин. Гъркът не знаел турски, турчинът не знаел гръцки. Започнали да се пазарят.

          - Саранда (40) - казвал гъркът.

          - Кърк (40) - отговарял турчинът.

           - Къкара, мъкара, бен беле бем. (къкъра, мъкара, аз не разбирам). Саранда. – отговарял гъркът.

           - Саранда, маранда, бен беле бем. Кърк. – не отстъпвал турчинът.

           - Толкова давам. - и извадил 40 пари гъркът.

           - Ха, ха, та аз толкова искам. - зарадвал се турчинът.

           Историята се е случила на македонски пазар, където се знаело малко гръцки, малко турски и български език.

           (Македонците знаят, че говорят на български език и че са българи. Само управляващите не знаят това.)

© Елена Димова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много забавна и весела случка! Запомних я! Благодаря ти!
  • Благодаря ти за милите думи.
  • Много интересно.
    И вярно и мъдро.

    Пък и забавно.
    може би краят не ми хареса много. Имам предвид последното изречение, че "до ден днешен спорят".
    Ясно, че това е приказка и че искаш да кажеш нещо, но смятам че го казваш много ясно в останалата част от приказката.

    И все пак ми хареса, даже ако някога ми се наложи да говоря за разбирането и неразбирането бих си послужил с твоята приказка за илюстрация.
    Ама няма да си спомня думите...
Предложения
: ??:??