18 мар. 2007 г., 10:35

А ти?... 

  Проза
1083 0 5
1 мин за четене

Наблюдавал ли си дъждовните капки?... Как сте стичат по стъклата? Наистина са красиви. Всяка една от тях, събрала толкова живот... и колкото и да е странно – сякаш всяка капчица държи в себе си една малка искра огън, която съживява земята.
 Вече вали от няколко часа и все пак не мога да се наситя... Винаги съм обичала дъжда, а ти? Точно един определен момент ми е любим и само заради него чакам да завали. Няколко секунди преди да падне първата капка... въздухът е натежал... топъл... мокър и спокоен... Мирише на есен – на шума и на мокра земя. И тогава... пада първата капчица... красота!
 Замириса на чай. Винаги в това време си правя чай, от любимият ми... миризмата ме изпълва напълно и ми донася толкова много спомени, някои тъжни, някои – хубави... Сивкавата пара се издига над чашата и се отправя с танцувални стъпки към тавана.
 Светкавица в далечината и след това – приглушен тътен, почти идващ от земята. И дъждът продължава да се стича по стъклата. Всяка капчица си проправя път надолу в тънички вадички, които отразяват задния двор.
 Ето... в тази виждам огромната топола в двора на съседите, черните облаци в далечината и... отвъд тях. Всичко е видяно през една кристална призма, през която се различават и най-малките, незабележими за простото човешко око, детайли. Картината, пречупваща се през нея, става по-истинска и красива, отколкото е всъщност.
 Единственото, което липсва в момента, е една хубава книга и картинката ще е завършена. Аз, седяща на перваза на големия прозорец в спалнята ми, с чаша ароматен чай в ръка, отправяйки се... Нанякъде...
 Някъде Там, където всичко е такова, каквото бих искала да бъде и вали всеки ден. Навсякъде около мен ще е черно-бяло и красиво. И най-вече... спокойствието, за което копнея от толкова дълго време, ще ме обгръща от всички страни...
 Иска ми се да го видиш... ще ти хареса..
 Винаги съм обичала дъжда... а ти?...

 

 

© Нищо Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • всяка една капка е вселена покриваща цялата земя
  • Хареса ми, много даже! Поздрав!
  • Накара ме да се чуствам на 17 години,за което ти благодаря!!!Аз обожавам дъжда!!!С БРАТОВЧЕДКА МИ,НА КОЯТО СЪМ КРЪСТЕНА,КОГАТО БЯХМЕ НА 17,щом завалеше излизахме и тичахме под дъжда...БРАВО НА ТЕБ!!!
  • Е, аз мисля че знам, но не съм сигурна дали е затова.
  • Красиво е! Незнам защо е тази двойка! От мен 6
Предложения
: ??:??