25 февр. 2011 г., 10:53

Алкохолизмът, като един вреден навик 

  Проза » Рассказы
5457 1 2
7 мин за четене

 

                      АЛКОХОЛИЗМЪТ, КАТО ЧАСТ ОТ ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ В ОБЩЕСТВОТО.

 

 

   Както наркоманите, така и алкохолиците са обикновени хора, неразбрани от обществото и близките си. Разликата обаче е голяма. Алкохолиците обикновено искат да впечатлят останалите и станат важни за обществото със своя вреден навик. Когато седнеш на маса с един алкохолик да пиеш, той започва да ти натяква колко е „велик“. „Велик“ майстор строител, велик земеделец, скотовъд или колко е велик въобще и че едва ли не без него фирмата, където работи, ще пропадне. Обикновено алкохолиците си изграждат един и същи репертоар, който като седнат на маса и се напият, го въртят като грамофонна плоча. Ако си им добър слушател на пледоариите, те се въодушевяват още повече и се самоизтъкват като „богове“. Ако не ги слушаш и ги отрежеш, те лесно се съгласяват и търсят следващия си слушател. Ако се нуждаеш от някаква помощ за нещо, те веднага ти обещават, че още утре ще ти помогнат, но днес те са заети и няма как да стане. Това утре никога не идва, защото са забравили обещанието си. Дори и да им го напомниш, те отново обещават с отлагане в бъдещето и до там.

   Каква е психологията? Защо човек става алкохолик? – Много просто е за обяснение. По същата схема е и защо става наркоман. Понякога двете са взаимно свързани. Човек иска да бъде забелязан, че съществува. Дори ако се напие и падне на улицата. Бъде прибран от полицията, той вече става известен с вредния си навик. Неговото име може да се спомене дори и от местната преса. Макар да стане за подигравка на останалите, не му пука. Да му мисли семейството, което има! Ако се съберат жена и мъж алкохолици и създадат поколение, то вероятността детето им да се роди с недъзи е голяма, а вероятността да стане алкохолик е още по-голяма. С алкохола се избиват комплекси за нереализирани мечти. Така е по-лесно. Препоръчвам на младите двойки: Ако искате да имате здраво поколение без дефекти, спрете употребата на алкохол и наркотици няколко месеца преди това. Прочистете организма си със спорт и тогава създайте читави наследници! Не си играйте с огъня да правите деца пияни. Понякога природата ни наказва за тези наши своеволия. Бъдете умни!

   Как да откажем алкохола? – Препоръчвам същата схема, както и за отказване от цигарите. Пет стъпки. Можете да ги прочетете в статията ми „Как да откажем цигарите“. 1. Вземете кардинално решение за отказване от алкохола – завинаги. 2. Спрете да се храните и пиете друго, освен вода, в продължение на 42 часа. 3. Преминете 5-дневна Китайска иглова терапия. 4. Пийте вода, когато ви се пие алкохол. 5. Започнете да спортувате и си пречистите организма от токсините. Направете го и не се обръщайте назад. Ако пушите, можете да комбинирате и откажете и двете. Важното е да си създадете нова мечта в живота, която да преследвате и реализирате, без да се отказвате и разочаровате. Зная, че ще го направите, само да решите. Променяте живота си завинаги. С това си действие наистина ще станете „Велики“. Всичко е във вашите ръце. Ако искате да промените своите близки, колеги, приятели и най-вече своята половинка, трябва да промените себе си. Не се поддавайте на провокациите на вашите псевдо-приятели! Намерете си, макар и малко, но истински приятели!

Като стана въпрос за приятелството, ще ви разкажа един виц:

   Един младеж произхождал от средно селско заможно семейство. Всяка вечер младежът излизал със свои приятели. Ходели по кръчмите и почти винаги завършвали оргиите си в неговия дом. Една вечер младежът отново се канел да излиза, когато баща му го запитал:

        – Синко, какви са тези, хора където всяка вечер ядете и пиете и ги водиш в нас? - Приятели, тате, приятели. - Че колко приятели имаш?Много, тате, много приятели. - Колко? - Настоял бащата.Ами, чакай да помисля! – Синът ги преброил наум и казал: – 18, тате. - Сине, аз имам само един приятел и съм сигурен в него. Ти сигурен ли си в твоите приятели? - Да, разбира се, тате! Сигурен съм! - Добре тогава, набери мобилните им телефони и им кажи следното: „Като се връщах от града близо до село, в тъмното, без да искам сгазих и убих човек с колата си. Сега лежи в канавката край пътя. Вземи лопати и ела да ми помогнеш, да го заровим някъде“.

  Позвънил на първия си приятел и му казал горното, а той отговаря: - „Точно сега си ремонтирам колата и няма как да дойда. Обади се на някой друг“. Обажда се на втория си приятел, а той отговаря: - „Точно сега съм в леглото с приятелката си и тя ще ми се разсърди, ако тръгна“. Третият му приятел отговаря: - „Уморен съм. Днес работих много и съм легнал да спя. Виж някой друг“ и т.н. и т. н. Всичките му отказали. Тогава бащата взел телефона и се обадил на единствения си приятел. Отговорът бил: - „До 10 минути съм във вас“. Така и станало. Приятелят му дошъл с работни дрехи и лопати, готов да копае. Бащата на младежа казал: - Синко, затова, че имам верен приятел, отиди и изведи телето! Днес ще го заколим и ще ядем и пием три денонощия. – Така и станало. Яли и пили три денонощия, а на четвъртия ден синът излязъл да се види с неговите приятели. Те, като го видели, му казали: - Убийство, а, убийство! Убихте телето и ядохте и пихте, но нас не ни покани! Не си ни никакъв приятел!“

    Така че, когато отказвате алкохола, знайте: - Приятели за ядене и пиене има много, но истински направо няма. Вашите приятели по маса не бива да са пречка, за да изпълните решението си. Желая ви Успех!

       Бог да благослови България и нейния възлюбен народ!!!...

 

        23.02.2011г.                           Илия Илиев -  Ларнака

 

 

© Илия Илиев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти Виолета за подкрепата! Ще продължавам да пиша подобни статии.
  • Много ценни съвети!Наистина, пиянството е голям бич, трудно се изкоренява, трябва желязна воля!
Предложения
: ??:??