31 авг. 2023 г., 08:11

Белканто-Балканто 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
471 4 11
1 мин за четене

    След пенсионирането си Микеле Алабали реши да се отдаде изцяло на творческата си страст и да пее в местното културно просветно пространство. Безспорно до сега Микеле пееше в хора на културния еснаф, където изпълняваха кантати, оратории и от време на време по някой хорал акапелно.

   С годините Микеле беше натрупал доста опит и творческата му енергия нямаше изчерпване! Той беше изградил желязна дисциплина на строг режим, за да опази чисто и непорочно белкантото си. Сутрин щом станеше от сън Микеле почистваше гърлото си с отвара от лайка и изпиваше едно сурово кокоше яйце, след което докато засичаше "катеначото" пред огледалото в банята тихо припяваше арията на Сър Джон Фалстаф от едноименната опера на Верди. Вярно, в оригинал арията се изпълнява от баритон, но пък теноровите вариации на Микеле Алабали придаваха мелодраматичен нюанс на отделните картини и части в банята. Цялата репертоарна "сутрешна литургия" беше повече подходяща за "Севилският бръснар" на Росини, но Микеле не беше кой знае какъв почитател на творчеството на Джоакино Р., считаше операта му за твърде несериозна и лековата, което се дължеше на либретото на Бомарше!

    По професия Микеле беше одитор в "Банка ди Ломбардия" в Милано и знаеше, че преди и по време на Френската революция от 1789 година този Бомарше, освен драматург и часовникар, тайно е продавал оръжие в Америка! За него Бомарше си оставаше един трафикант на оръжие и боеприпаси за янките, въпреки британската блокада на френските пристанища!

    "Талантлив е бил, дявол да го вземе, щом му оставало време да  заобикаля закона, да укрива данъци и да печели от чай, индиго и царевица, която получавал, въпреки ембаргото! "Това от самосебе си говореше, че Микеле още не може да се отърси от стереотипа на ревизор: макар да звучи повече илюзорно, отколкото да е факт Михаил Алабалата от нашия град "пееше и пишеше" повече и от Бомарше!

    Но това е друга история от преди години, когато още тъй наречената "българска демокрация" набираше млади сили в партийните кабинети на старата власт. 

    

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за коментара и пожеланията, Златка!🙂
  • Прочетох с интерес, Стойчо! С пожелания за здраве и вдъхновение!
  • Благодаря за коментара, Катя!🙂
  • Колоритни са ти героите. И този е конкуренция на Бай Ганьо.
  • Благодаря за коментарите и оценките,
    Николай и ИнаКалина!🙂🙂
  • Когато талантите те напъват отвътре .. нека пее, който пее...
  • Прочетох с интерс, Стойчо!
    Пиши винаги с такова вдъхновение!
  • Благодаря за коментара и поздравите с добро настроение и усмихнат ден и от мен, Латинка-Златна!🙂

  • Благословен и усмихнат ден за теб и твоето семейство!
  • Благодаря за коментара и оценката, Бела!🙂
    Талантливи люде още "пеят тук и там"!
  • Усмихнато ми започна денят
    "Талантлив е бил, дявол да го вземе, щом му оставало време да заобикаля закона"
    Хареса ми, Стойчо - стегнато е и сполучливо в иносказателността на сравнението!
Предложения
: ??:??