31 июл. 2022 г., 08:59

Близалка 

  Проза » Рассказы
716 0 18

 

Две дечица се бяха сбили...

Едното на четри – другото на около пет. Едното държало близалка – другото го блъснало( нарочно или не – никой не знае) ...

Детето изтървало близалката и надало кански рев! После се сдърпали и се сбили!

Майките , които до сега седяли на пейките с чашки кафе и цигара и сладко си приказвали– изведнъж скочили...

Вместо да ги успокоят и разтърват - се сбили!

Случило се, че и татковците се появили...

Линейката отнесе единят...

Другият... лежеше покрит със чаршаф във локвичка кръв. Чакаха съдебна медицина да пристигне!

Децата стояха втрещени едно до друго – хванати за ръка.

Бледи и онемяли!

Майките, с раздърпани коси и изподрани лица, даваха показания.

Воят на отдалечаващата се линейка, отбеляза краят на едно детство и началото на един кошмар!

И всичко...заради една близалка...

 

Valentina Mitova

27/07/2022

© Valentina Mitova Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря на адашите❣️и на Пепи Стоянов❣️
  • Интересно поднесена караница,...хареса ми
    И аз се присъединявам към писаното от В.Йотова
    Давай смело напред и нагоре.....
  • Адашче и за другия Адаш
  • Благодаря Вале! Интересна тактика, какво друго да кажа
  • Валка, не обръщай внимание на дядо Петър, той си има тактика - мине отнякъде, пофилософства, обсъди стил и правопис, като често бърка, и се сдобие евентуално с нов читател. Разказът е наситен и интересен.
  • Петър1...Не разбрах защо толкова Ви дразни страдателният залог? И защо е ненужен? Може би според Вас не е нужно да се изразяваме/ пишем както искаме? И не съм будна, защото не ми се спи, а защото съм на доста голямо разстояние от България. Макар и да живея повече от 30 години в чужбина, макар и да съм позабравила някои неща от граматиката, все си мисля, че се изразявам и пиша много по-добре от доста хора в БГ. Нямам намерение да трия коментара Ви, нито да Ви блокирам. Хубаво е, че четете и западна литература, но това не Ви прави експерт по литература! Вероятно имам що годе знания в тази област - като се има в пред вид, че години наред съм давала книги в ръцете на хората ( не претендирам обаче да съм експерт).
  • И на мен не ми се спи. По принцип не сте права, Валентина. Аз може шеговито да съм го казал, но това не означава, че не е вярно: за самоцелната употреба на страдателния залог, миналото неопределено време и многоточията. Но кой съм аз? Случаен минувач. Странното е, че Стивън Кинг казва нещо подобно за страдателния залог в английския. Но кой пък е Стивън Кинг, че да дава и той съвети. Прост писач, и учител по образование, от който някои се учим малко или повече. А вие всъщност разбрахте ли къде точно сте употребили този залог? И знаете какво представлява той, и кога се употребява? Или и българският език ви пречи на самоизразяването?

    Сега, имам предложение, две опции за вас: първо ми изтрийте коментара, понеже ви дразни, а после ме блокирайте. А на българския език му теглете една сочна майна - той и без това само ви пречи да се изразявате.
  • Троя- Благодаря!
  • Петър1 Далеч съм от това, да Ви "слагам" на място. Само изразявам мнението си. Не за друго, а защото често се случва някой да каже, кое как можело да бъде и как не може! Ами , ако седна да пиша така, както всеки ми казва - няма вече да съм Аз...
  • Може, не можеше да е добър разказ. За различните стилове какво да кажа? Питайте Данийл Хармс - той знае повече от мен. Благодаря и аз, Valentina, най-после се намери кой да ме сложи на мястото ми. 😊
  • Петър 1 - да Ви е минало през ума, че всеки си има собствен стил ? Няма нужда да подражавам на някого , нито да пояснявам, защо е написано точно така! Една и съща случка, може да бъде разказана по много начини! Благодаря за коментара! Съжалявам, че според Вас, "можеше" да е добър разказ - но не е...
  • Ами каквито родителите такива и децата.
    Интересно написано.
  • Това може да стане добър разказ. В стил Данийл Хармс. Обичаме многоточията и страдателния залог и миналото неопределно време и туй-то
  • Дано Тони! Дано!...
  • Прекрасен и нагледен пример са дали майките - как не трябва да правят хората в такъв момент. Дано децата да са разбрали...
  • Таня, Тони - за съжаление - да! Разказа е по истински случай ( с леко изменение - в реалният случай "мъртвият" по чудо оцеля! )
  • И аз предположих, че е по истински случай, така драмата става далеч по- драматична.
  • По истински случай ли е?
Предложения
: ??:??