27 июн. 2024 г., 06:55  

Cиньор Елио 

  Проза » Юмористическая, Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
303 0 10
1 мин за четене

В далечната 2002 година майка ми работеше във Флоренция. Грижеше се за една много възрастна учителка. В апартамента на горния етаж живеел синът ѝ - музикант. Синьор Елио (Хелиос, Аполон, значи). Въпросният бил дребничко, трътлесто човече и всеки път мама се смеела наум, щом трябвало да се обърне към него по име. Тук му е мястото да вметна, че той много пътувал, но когато си бил у дома носел някакви безбожно скъпи кожени чехли с токчета.
Разхождал се из апартамента си, а отдолу се чувало:
Тък, тък, тък... Един ден синьорът повикал мама и ѝ казал, че заминава на десет дневно турне и я моли през това време да излъска паркета в хола му... Речено-сторено. Взела родителката ми някакъв препарат подобен на "Пронто" напръскала обилно паркета и старателно и го излъскала с вълнен парцал. Прибрал се синьор Елио, оставил си куфарите, обул си чехлите... И от горе започнали да долитат странни звуци. Тък-тък-тък. Туп!
—"Porca vacca!"
Все пак бил човек на изкуството, не идело да псува. И така по протежение на целия огромен хол. Успял човечецът някак да се добере до телефона, повикал, мама горе, показал ѝ какво е сътворила и се изнесъл за една седмица при любовницата си. През това време дошли хора от почистваща фирма и оправили "пързалката" Как сеньор Елио не се е пребил и как е преживяла мама фиаското си, историята мълчи. В нейна защита мога да кажа само, че тогава, за разлика от сега почти не знаеше италиански.

 

_________________________________________________________________________

– Porca vacca! – Ругатня итал.

 

© Надежда Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Радвам се, че ти харесва, Кате!
  • Така е. Българките сме си чистници.
    Забавна история. Обичам да чета такива истински истории.
  • Трябва да му се признае, Стойчо, че е постъпил човечно. Видял е, че е засрамена, притеснена и неопитна. Лоша дума не ѝ е казал, а е могъл с чиста съвест да я уволни.
  • Езиковата бариера понякога е полезна,за незнаещата жена,защото като не знае, че иде реч за "свинска работа", поне ще спести унижението в личен план!
    Кратко, но забавно!
    Поздравления, Надежда!🙂
  • Колко усмивчици! "Италиански" истории имам много. Някой ден ще ви разкажа как тръгнах към гарата в Болоня и се озовах... в "Градини Маргерита"
  • Ох, сигурно си е понатрътил Аполонските части...
  • 🤣 !
  • Ехааа
  • Развесели ме, Надя! Ами те токчетата винаги могат да ти създадат проблем. "Тък, тък и после туп". Хубав ден ти желая!
Предложения
: ??:??