23 янв. 2021 г., 19:33  

Цуни Кака 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
1091 5 52

Произведението не подходит для лиц моложе 18 лет.

5 мин за четене

Казвам се Живко, но вече ми викат Цуни Кака. Ударението на "у".  Между петдесе и шейсе години съм. Скромен човек съм, нищо ми няма. Работя, никъде не излизам, лягам си рано. Редя пасианси. Не съм конфликтна личност. Ерген съм. Тих и почтен. Учтив и възпитан. Но нещо не е наред с общуването ми. Предимно с жени. Предимно със съседките ми. И оттам идват всичките ми проблеми. Сега ще ви обясня.

Минка, жената на Бойчо, миналия месец рано-рано сутрин  ме извика да закача клетката с папагала им на терасата. А той голям колкото кокошка. Топло било вече, а Бойчо от нощна смяна щял да закъснее чак до късния следобед. Не и се чакало. Аз, разбира се, не можах да откажа. Както си бях по пижама, наметнах и халат, за да скрия сутрешната си ерекция (извинете ме ) взех чук и пирони за всеки случай, може да имат, ама може и да нямат, и отивам. Качвам се на стол, вдигам клетката с пилето, понечвам да ковна и проклетото пиле ( нали не ме познава) се разпърпори, запищя, замята. Слънчоглед, люспи и курешки влязоха в носа ми, кихнах мощно и се олюлях. Тя да ме хване,  протяга ръце нагоре към мен, че да не се изсуля от 6-ти етаж и забива нос,  очи и уста в дюкяна ми. И преди да успея да и кажа да се дръпне и обърне, защото още съм надърв...така де..еректирал ( извинете ме), Бойчо ни вижда (решил да се прибере веднага след нощната си смяна), изревава като африкански глиган " тиии ли бееее мамицата тии, ти ли бееее  лавандуло сплескааааанаа  мойта жина ше караш да ти духа??" . На мен ми стана черно пред очите, така ме оскуба. И оттам -мъгла. Припадам при най-малкия стрес. И друго не помня.

Като се събудих бях с качен ляв крак на една поставка, целият в гипс, фрактура на ключицата и затворено дясно око. Питах лекарите дали съм падал от 6-ти етаж, те викат- не. Две седмици трябваше да слушам съседа по легло как повръща, докато се оправя. Изписаха ме. Като се прибирам, поглеждам към терасата на Бойчови- няма папагал, няма клетка. И по-добре. . .Изхвърлих пироните и чука. Случката се разчу из кооперацията.

За двете седмици храната в хладилника ми се беше развалила. На икономичен режим ми е. Хладилникът. Още куцам. Подхващам патерицата и тръгвам към кварталните хранителни стоки. Обикалям из щандовете и си гледам списъка. Аз винаги по списък пазарувам. Пестелив съм. Подпрях  подпиралката  до щайгите с краставици и се наведох да си избера домати. Торбичката ми се скъса и всичките се разтичаха по пода. С периферията виждам, че някаква жена се втурва да ми помага в събирането. А! Марева от втори етаж. Викам и, че и сам мога, но тя настоятелно заблъска зеленчуците в друга кесийка..

Тъй като не мога да сгъна крак, се преведох леко, уж да и помагам, но ми се зави свят, вестибуларът от дете не ми е наред. Олюлях се.  Блещунки ми изскочиха пред очите. Марева да ме подпре, че да не се свлека, ме сграбчи и аз забих лице в разтворената и пазва.  Всички от блока знаехме за големите цици на Марева. Последното, което чух беше:- "тиии на мойта жена гърдите ли гледаааш беееее..?!?!" Заподозрях за части от секундата, че това е Марев, но шамарът му ме отвя и отново не помня нищо. Когато ме е цапардосал ми е избил и два зъба. Наложи се да слагам протеза. И без това повечето зъби отдавна паднаха. . Спрях да ходя в този магазин. Намразих доматите.

Оня ден се връщам от работа. Купих си чехлички. Имам си по един чифт за всеки ден от седмицата. За неделята ми бяха станали вече стари, мръсни и цветчетата избледнели. Много им се радвах. Качвам се в асансьора и глас ми вика да задържа вратата. Срещу мен тича Калинка, тя е жената на домоуправителя. Симпатяга е Калинка. Пита ме къде съм бил. Казвам и, че се връщам от работа и какви пантофки съм си взел. Тя вика веднага да и ги покажа, че имали нужда у тях от още няколко чифта. Мишо(домоуправителят и неин мъж) много ги суркал по земята и се късали. Аз започвам да ровя в чантата ми. Удобна ми е за пазар. Калинчето се навежда да погледне и кичур от косата и се закача на ципа. Викам и да стои мирно, ще я отплета. Привеждам се ниско и се опитвам да размърдам тъпия цип, тя изохква, защото явно я боли, аз клякам още повече. Асансьорът в същото време спира, аз загубвам равновесие и забивам нос в чатала и. Много приятни къси панталонки има Калинка. С отвор.. Вратата се отваря. Последното, което чух са притеснените и обяснения към някого, вероятно Мишо, за случката. Ритник ще да е било, но този път се опитах да се защитя, защото отдавна се отказах да обяснявам ситуациите. Губя време така. Пробвах да захапя идващия крак към лицето ми, но забравих, че съм с горна протеза. Събудих се отново в болница. В устата си имах тръбички и явно никакви зъби. Отиде ми пак цяла заплата. Питам, къде ми е протезата? Те викат, че за нищо не ставала, откачили я от крачола на рипсените джинси на мъжа, който ме ритнал. Какво съм си мислел и аз с това хапане- така ми викат. Не си спомням и как точно съм прискрипал пръстите си на дясната ръка. Сега и не мога да пиша. Диктувам на една много симпатична медицинска сестра. Съжали ме. Питах я дали е омъжена. Слава Богу не. Не че ще и предлагам, ама поне докато съм в болницата, ако ще става нещо, да става. Поглежда ме подозрително и си закопчава престилката до горе. И в болницата вече се е разчуло за случките, освен в квартала. Мисля да сменя жилището. Радко, единственият ми приятел, каза, че видял надпис на вратата ми' "Скапан сексуален маниак. Разкарай се!!!!!”

Някой да знае подходящо жилище без съседки?

бел. ред-  Всяка прилика със събития и лица е напълно случайна.

 

© Матилда Хоровиц Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Дотук с разговорите в коментарното поле! Всеки последващ отговор ще бъде изтрит!
  • Обаче свинята я няма в 1-вия открит в нета вид от 2010,
    http://www.bis.bg/c.php?id=1466&page=144
    кой е оригиналът?

    пп
    нали една девойка тия дни качи стих, в който заяви, че коли и прасета.
  • "или Таня е решила да премахне този пасаж." Не искам да ставам адвокат на г-жа Донова, но я познавам много добре и съм убеден, че, ако е правила поправки, то те са само по правописни и пунктуационни грешки и не не би променяла думи, израза или смисъла на произведението
  • Да, и на мен това ми хрумна още докато пишех коментара си. Как автор, който качва нещо не вижда промените в текста си?В смисъл- когато Хоровиц е качвала разказа тук, "витлеемската свиня" би трябвало да е присъствала в оригинала на текста и (без значение какви са били версиите предишните години по разни сайтове и блогове- те тук не "играят" ). Ако е било така- значи или всичко е шум за нищо от страна на Хоровиц, или Таня е решила да премахне този пасаж. Което пък ни води до "епохалния" въпрос - "Кой, аджеба и в края на краищата, видя сметката на "витлеемската свиня?!?" :D . Надявям се, не е проклетата "пандемия" :D ...
  • Г-н Ангелов, в теорията ви има един съществен недостатък. няма значение колко споделяния, редакции и промени е претърпял разказа от други лица. Съвсем естествено и нормално е авторът да публикува оригиналът, който пази.
  • Да, Пепи, май си права. Май има доста пукнатини в теорията ми , сега я доизглаждам. От толкова много източници почна да "наднича" тоя разказ и толкова известен стана, че имам усещането, че скоро ще се падне и на матурите в училище ... Уффф, тъкмо си бях подредил за мен нещата и ся, трябва отново да почвам да мисля(а ако знайти как мразя да го правя :D !)... И главоболието ми се завърна
  • Нови, поне от 2012! Само да не са от 2010. Ред е на "Цуни бате"
  • stormwatch (Христо Ангелов) - Изпускаш нещо съществено: в 2010 е бил публикуван и без лавандула, и без карфиол. Матилда каза, че разказът е от 2012. Нищо не си подредил!
    http://www.bis.bg/c.php?id=1466&page=144
    "Матилда (Матилда Хоровиц) 12 дни
    А аз не. Не се смях този път. Толкова стерилна редакция на текст не съм преживявала от битката при Термопилите. Редакторът така е счупил смеха, главния герой и цялата последователност на този тип стил, както и реализма на художествено-разговорният такъв, който се води и неформален, защото се използва в бита, речта с всичките жаргони, сленгове, похвати с цел по-богато и реално пресъздаване на героите, моментите и историята. Оригиналът е в пъти по-як., защото, ако всички сте пишещи хора би трябвало да знаете, че една сменена дума , прецаква всичко. Извинете ме, но така не се прави. Редно е да се знае видовете художествен стил и изказите към всеки един от тях. Казвам го като редактор с 20 годишен стаж и собствен стил. "
  • Такааа, мисля, че успях да подредя пъзела и ето как си я представям "Сагата с тайнственото произведение" във финален вариант. Преди много лета Хоровиц е написала въпросния разказ, пуснала го е във фейса и от там (знаем как бързо плъзва заразата ) разказа е бил споделян, копиран, “тунингован” (замяната на “карфиола” с “лавандула” и премахването на “витлеемската свиня”) от всяк’ви знайни (е, по-скоро незнайни, де) “автори”. Стигаме до наши дни, когато мамицата и и "пандемия"!!! (ъъъ, знам, чи това няма връзка с подетия от мен летопис, ма просто ни съ стърпях дан’ изразя позиция по наболял проблем :D ).. Ta, стигаме до наши дни, когато Хоровиц (естсествено, без да подозира за тия пъклени своеволия, извършени над нейното "отроче" ) го публикува и тук (решение, за което явно горчиво съжалява )и впоследствие забелязва “кастрираните” моменти. Избухва срещу редакторката, която пък от своя страна няма как да знае каква е историята на произведението и ...
  • Ха, отдавна не се бях сещал за Лили Белята, но сякаш имаш право
  • Комплименти от мен госпожа Хоровиц... 50 комента... Заслужават си
    "Пробвах да захапя идващия крак към лицето ми... "
  • Хахахаха, Пепи!
    Ама хич не е далече от истината твоят познат 🤭
    Важното е, че спорът е решен и сега можем да си лафим спокойно под червената точка
    Матилда, поздравления! Талантливо, духовито написано и т.н. все хубави неща
    Хвала на Всевишния, че не се намърдах между шамарите да коментирам кой, аджеба е истинският автор и има ли той място сред нас?!🤗
  • Аз нямам. Желая ти всичко най-добро, Пепи.
  • Ив... (Ивайло Христов) - хаха Понеже страницата има червена точка, ще се възползвам и аз да напиша една глупост: един познат беше писал на друго място в нета, че като си облизвал с език тъканта на вътрешната страна на бузата имал чувството, че лижел вагина. Аз се изхилих "Не можа ли да напишеш "устната лигавица? С тая тъкан ме уби!" Той ми се разсърди и ме блокира...

    пп
    Ае да не пренасяме фейса тука, м? Всички имаме фейсове.
  • Ивайло, аз не съм хроникьор на Кобилкина. Жива ли е, къде е, нали я напусна мъжът
    и и теориите и окапаха заедно с йонито и? Тогава беше промотирала нейни семинари за това как една жена да бъде щастлива, защото само нещастници явно на таз земя бродят. Само за триста и не знам си колко лв семинара.И импровизирах като пост във Фейсбук. Тва е.
  • Пепи и останалите, които искат доказателствена част- искайте си.Аз се изморих да обяснявам. Не ви познавам, не е редно да споря с вас. Живи и здрави. ИнаКалина, специално за теб ще пусна. Хуморът и любовта ще ни спасят. Дати няма да пиша, хаха. Валентин, и на теб благодаря.
  • Ха-ха, пращай, аз ще чета. Не, днк-то ти трябва
  • Честно, не знаех, че го има на толкова места,при това само този. Искате ли да ви пусна за Кобилкина? Беше фурор у Фацето. А за първи клас? И то утрепа сума ти народ от смях. 2010 година? Не знаех, че е толкова стар, мислех,че с "Великия Гришо" заедно ги написах. Историята е моя, аз съм автор. Кръв и днк къде да пратя?
  • Матилда, аз се насладих на писането - можеш си го! Ще се радвам да прочета още неща от теб, тук. Иначе под вола и цяло стадо да седне, вол от тях няма да стане..
  • http://www.bis.bg/c.php?id=1466&page=144
    Ето го от 2010, но е без ругатните на Бойчо.
    Матилда, много пишеш, нищо конкретно не казваш. Твой проблем. Хвърли пред всички острата си реакция, сега отиваш на диалог. Хубава вечер!

    пп

    и к'во стана? "витлеемска свиня" - обиди на етническа и религиозна основа. Що тоя герой не е осъдил оня за нанесени такива, запсихически и морални щети?

    тц тц тц
    "Много шум за нищо"
  • А-ха, ясно, сравних ги. Мдааа, от една страна, ако това е единствената промяна на пръв поглед изглежда незначителна. От друга страна обаче- може и да са няколко думи (както казва и Хоровиц),ама понякога те добавят "сочността", правят една история интересна. В случая "витлеемската свиня" може да е поподразнила религиозните убеждения на някой (редактора?) и той да е решил да премахне тези уж само две "незначителни" думички и да смени "карфиол" с "лавандула". От друга страна пък редактора твърди, че нищо не е пипал... Таня, ти си на ход . Кой казва истината и кой- не (главоболието ми все повече се усилва :D ,шъ глътна две-три шепи аспирин)...
  • Христо, идея си нямаш на какви извращения с текстове съм попадала( не иде реч за мои само в случая, а на приятели също), за да се измени малко, да се донаправи по начин по който да е различен от оригинала. И в единия вариант е карфиол, в друг камбоджанска слива, в трети холщайн фризийско говедо, примерно! Но, когато е във Фейсбук, е на всички и претенции кой, как кога е решил да смени дума без да му зацепи,че покрай нея трябва се смени изречение, па после и абзац, и после друго, и става мазало.Плагиати няма реално погледнато, когато е "шернато". Така че няма как да знам къде, какво е променено, от кого е пуснато, ама кога и т.н. Не, подробен доклад за сменени думи няма да давам. Извиних се за първоначалната си остра реакция към Таня Донова и, ако трябва да доказвам нещо, то ще е в диалог с нея.
    Мона Лиза има двайсе и две реплики, копия, доста добри, бай дъ уейМатилда Хоровитц е хрумка покрай втората световна война, една въртележка от цирк и разни други глупости Мир и хумор
  • Стана ми интересно и се поразрових тук там в интернет. Открих, че този разказ със същото заглавие и съдържание е публикуван в един сайт на дата 19.06.2010 г. 🧐🧐🧐
    Значи текстът е писан през далечната 2012 г., както твърди тук авторката, но съществува в интернет пространството от по-рано!?!? Как става тази магия?
    Ето и линк, но трябва да се скролне малко надолу в страницата:
    http://www.bis.bg/c.php?id=1466&page=144
  • stormwatch (Христо Ангелов)
    Ето го и с карфиола вместо с тукашната лавандула "карфиол сплескааааан, свинььо витлеемскаа, мойта жина ше караш да ти духа“, на мен ми стана черно пред очите, така ме оскуба."
    https://mayaiv.com/cuni-kaka/

    Ив... (Ивайло Христов) - с което въпросът си остава без отговор защо така се нахвърли върху публикуващия редактор?

    Вече не е интересно, и "20-годишният редактор с опит" се оказа тукашният технически редактор, на кой му пука? След като ги видяхме в нета същите? Каквото и да се коментира вече, е безсмислено.
  • Пепи, аз варианта на разказа, който открих си беше качен в няк'ъв блог преди години и си беше (пак казвам- не съм си правил труда да го изледвам чак толкова прецизно в лабораторията на НАСА, например ) едно към едно с този. Мдаааа, значи имало и друг вариант- с карфиоли и т.н....Уффф, мнооого объркано почна да става ... Заболя ме главата . Ей, затуй избягвам да са мяркам и да чета в раздел "Проза" ! В раздел "Картини" всичко си е къде-къде по-просто. Ако някой например реши да публикува това https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%B0_%D0%9B%D0%B8%D0%B7%D0%B0 и да твърди, че е излязло изпод собствените му талантливи ръчички, няма как да остане незабелязан и да предизвика подобни разгорещени спорове :D ...
  • "Казвам го като редактор с 20 годишен стаж и собствен стил." - това са твои думи от коментара.
    "Не го знам какво е" - мои, и се отнася до разказа (или вица), понеже и в двата варианта се намира в нета. И със смачкания карфиол и ругатнята, и този, който е качен тука. А не до тебе.
    Съжалявам, ако грешно си разбрала.
  • "Нежна светлина", "Капка Любов"- е, то не, че и "традиционното" българско име "Матилда Хоровиц" не звучи по-малко "ботско", де ... Иначе, сериозно. Ако съм отправил незаслужени обвинения относно авторството над разказа се извинявам чистосърдечно. И все пак нещо продължавам да не разбирам. Ако има ня'ква редакция къде точно е тя? Щото на пръв поглед този текст и другите, предшестващи го из нета са си напълно еднакви (ся, разбира се може и да бъркам- не съм си правил труда да го уча наизуст и да сравнявам сричка по сричка ). И ако има редакция то тя е била преди публикуването тук (което пък обезсмисля "избухването" относно тукашния редактор). Тъй, че най-добре авторката като е казала "А", да каже и "Б" и да посочи с конкретни примери подменените според нея места, а не само с недомлъвки. Айде, нека не си вадим думите с ченгел от устата :D ...
  • Palenkа( Пепи), използвах тукашния редактор. Ужасен е, виждам, че и теб мъчи. Липса на внимание?? Ха-ха, не, това няма да коментирам, просто, защото се уважавам, а не те познавам и не мога да си позволя лично мнение относно теб Мислех,че дребните заяжданици отминаха с ерата на първоначалната емоция от факта,че можеш да наречеш някого "гъз" без да те види
    Автор? Да стана? Тук? Нима всички вие не сте такива тук? Един сайт подобен е съставен от автори А и съм автор там, където трябва Бъдете здрави и благодаря за мненията.
  • Здравейте! Текстът е мой, написан през далечната 2012 година, публикуван за първи път във Фейсбук през 2014 год, а после си нямам идея къде ли не. Както и много други истории от там. Както и "Неделя". Ако бях " бот", щях да се 'кръстя" Нежна светлина, Капка Любов, Мокра сълза, Кървав залез и от сорта. Публикувала съм под един-един псевдоним, откакто има нет из таз страна с блеснали жита. Простете нежеланието ми да кажа коя съм и задоволя вас. Въпрос на личен избор и мое право. Всъщност първо беше фейсбук, после сайтове за вицове и къде ли не, не само горкия Цуни Кака. "Тотален шаш" - за първия уч.ден и текст за Кобилкина, са едни от малкото примери.Таня Донова, искрено се извинявам за острата ми реакция, но има редакция и всеки, който пише, ще ме разбере. Една дума да е, всичко се променя. Но не биваше да реагирам така остро. Съжалявам, ако съм засегнала. Наистина.
  • Привет, дами и господа!
    В случая публикуващият редактор съм аз и ако авторът има претенции към текста, би трябвало да е по-конкретен, къде и какво, за да получи евентуално "защо". Върша си работата, а тя никога не е включвала подмяна по мое усмотрение! Намесата ми при този текст бе да маркирам "нецензурно съдържание" и всякакви други нападки са, меко казано, неприемливи!
    Благодаря!
  • Сега дали има плагиатство или не, няма как да разберем, поне засега. Но е странна реакцията на публикувалия разказа спрямо редактора, при положение, че този текст от години се размотава из интернет точно в този вариант. Странно е и последвалото мълчание след първоначалната гневна реакция
  • Ивайло, от скромния ми опит тук в сайта, досега нямам спомен "автор", изловен в плагиатство да се е разкаял от стореното. Обикновено реакциите са- или го раздава обиден и засегнат (последния подобен случай, за който се сещам беше когато авторка, обвинена в плагиатство (не казвам дали е било наистина такова или не) реагира с репликата:"Ами, тогава ще ви освободя от присъствието си" ), или пък се озлобява и почва да отмъщава с негативни коментари и единици на изобличилите го. Третата категория са тия, на които Админ просто им изтрива (тихомълком) профилите... Та, в един идеален свят (сайт ) това, което казваш би било супер, но за съжаление света и сайта ...
    Пепи, тъй, де. То, ако тая ми ти Хоровиц не беше се пенила толкоз срещу "редакцията" на "произвдението" и, никой даже нямаше и да забележи проблема тук . То човек каквото сам си направи ...
  • Кой го знае какво е. Това нещо най-малко от петилетка се върти по всички сайтове за вицове, вече и във фейса.
    На мен ми е интересно що така си го изкара на редактора?
  • Айдееее, поредния/поредната/поредното фалшиво профилче (ботче?), разиграващо евтино театро с чуждо? (крадено?) произведение... Закривай :D !!!
  • И това го казва " Казвам го като редактор с 20 годишен стаж и собствен стил."
    Вижда се собственият стил: нещо word-ът ти куца, "редактор", а интервали, многоточия, редактори ги яли.
    Има в една друга версия - лавандулата е заместена с карфиол, и витлеемска свиня. Това е разликата.

    Но защо тука отправя недоволния коментар към редактора, като от 5 г най-малко се върти в нета преди да кацне тука? Дефицит на внимание, или...
  • Понякога коментарите са ми по-интересни от написаното. Тук се получи същото. И на мен ми е интересно кой ли е автора?
  • https://mayaiv.com/cuni-kaka/
    Провокира ме да потърся, Ив. Има го във Фейсбук, Бг Мамма и на още няколко места — без автор и в същия вид. За каква редакция говори авторката? И какво обяснение ще даде?
  • ха-ха, късметът го дебне отвсякъде. Благодаря!
  • Този Живко, жив да го ожали човек Много се забавлявах!
  • Ще ме уморите от смях тази вечер
    Разказът на Живко, Пепи -"пекана и гледжосана "...И Гедеон - готов да зачуква клетки
  • От нищо нещо и биволицата стана зян.
  • ДИС (Деа) - Със зип ли, с чип ли,
    ама съм червосана, къносна,
    косата ми на фафли,
    с дънкина пола натокана,
    пекана и глеждосана -
    като пайнерка гримосана!
    Фащам еко чанта фъф ръка
    и отивам да напазаря!
  • Е, горкият човек. Добричък... Благодаря за порцията смях!

    Пепиии тоя "зип"...
  • За жаргон не зная, но тези характерни диалекти са си точно на място.
    Само се сетих, че казват и зип, а не цип. За мен си е много добре.

    https://mayaiv.com/cuni-kaka/
    не виждам разлика
  • Да, мнението ми се припокрива с това на Матилда!
    Подозирам, че текстът е бил на жаргон целия, а сега...
    Авторката си го е казала в прав текст!
  • Оххх, паднах от смях! Само като прочетох "блещунки" и реших, че е от варненски регион. Поглеждам автора - от Варна! После "суркал" Поздравления!

    цип - зип - да се редактира!😅 😅 😅
  • А аз не. Не се смях този път. Толкова стерилна редакция на текст не съм преживявала от битката при Термопилите. Редакторът така е счупил смеха, главния герой и цялата последователност на този тип стил, както и реализма на художествено-разговорният такъв, който се води и неформален, защото се използва в бита, речта с всичките жаргони, сленгове, похвати с цел по-богато и реално пресъздаване на героите, моментите и историята. Оригиналът е в пъти по-як., защото, ако всички сте пишещи хора би трябвало да знаете, че една сменена дума , прецаква всичко. Извинете ме, но така не се прави. Редно е да се знае видовете художествен стил и изказите към всеки един от тях. Казвам го като редактор с 20 годишен стаж и собствен стил. Най-малкото е добре да се допитват до авторите като първоначалната редакция да е направена от самите тях. Благодаря ви, съжалявам за реакцията, но е жалко, че Цуни Кака е излязъл като партиен секретар от соца. Бъдете здрави
  • Късметлия 😋
    Поздравявам те.
  • С глас се смях!

  • Баш се сетих за От нищо нещо
  • Орисия ! Не е "от Нищо Нещо"! Това си Направо "Криворазбрана цивилизация"!
  • Смях се, и още се. Ама от сърце се!
Предложения
: ??:??