28 февр. 2012 г., 16:39

Да подадем ръка 

  Проза » Письма
1164 0 4
2 мин за четене

Човекът е себично същество. Мисли само за себе си. Живее само за себе си. Загриженост - това е непозната дума. Всеки ден минава покрай бедняка в подлеза, но замислен в собствените си проблеми, заслепен от собствените си тревоги, дори не го забелязва. Погледът му минава покрай гладните голи дечица на улицата като през стъкло. Не изпитва истинско състрадание. Не дава милостиня. Не прави дарения. Не помага на другите. Не се замисля над чуждите страдания, нали си има свои собствени? А не осъзнава, че вече дори не е човек. Просто същество. Не живее, съществува. Какъв е смисълът? Да се нахраниш, да си купиш нещо, от което, честно казано, нямаш нужда? Ако поне за миг отвори очите си, човекът ще види, че много по-лоши неща могат да го сполетят. Ще осъзнае, че ако се откаже от един шоколад или дори от една закуска, може да участва в спасението на нечий живот. А ако все пак няма паричната възможност да помогне, би могъл да го направи морално, да даде надежда, проявявайки състрадание и разбиране. Но не, човекът държи очите си здраво стиснати, също както и ръцете си. Да подаде ръка? Защо? Нали той е добре...

 

П.П. До тази жестока истина, скъпи откровенци, достигнах, докато се занимавах с благотворителната кауза "Живот за Дани". Дани е на 18 години, свири на китара и пее. Но е болен, тежко болен... Диагнозата, поставена му преди 5 години, е левкемия и сега той се нуждае от спешна трансплантация в Хамбург, Германия, която струва над 216 000 евро - сума, непосилна за което и да е обикновено българско семейство. Парите са твърде много, звучат, бих казала, отчайващо много, но нито Дани, нито родителите и приятелите му се предават. Организират се концерти, кампании... Моето училище също се включи, макар само двама-трима човека да познават лично Дани. Моля и вас - присъединете се към борбата за спасението на това 18-годишно момче... Можете да изпратите SMS с текст DMS DANI на номер 17 777, който ще ви струва само 1,20 лв., а за него ще бъде надежда, макар и мъничка, за живот... или да преведете пари по банков път или чрез e-bay. Повече информация можете да откриете на www.helpdani.com - официалния сайт на Дани.

 

Надявам се, че послеписът няма да бъде изтрит, добре разбирам, че може би това, което правя не е правилно, но казват, че целта оправдава средствата. А тя, целта, мисля, че е много благородна - да спасим живота на едно 18-годишно момче, което заслужава да изживее пълноценно всеки миг, отреден на всеки един нормален човек. Остава му толкова малко... А може да живее още много години, да постигне мечтите си, от които не се отказва, въпреки всичко, въпреки състоянието, в което се намира. Дани е изключително мил и силен човек и мисля, че ние ТРЯБВА да му помогнем в неговата борба...

© Или Дадарова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Да, не казвам, че всички са такива - има хора, които винаги са готови да подадат ръка и да помогнат, но просто идеята на това, което съм написала, не беше да кажа всичко, което мисля по темата... Всички, които подкрепят Дани, са пълното доказателство, че има и истински хора! А на него му е нужна много помощ, не само тази на приятели и родители, а на цяла България...
  • Ина мен не ми се иска да вярвам, че си права...Даже никак не ми се иска...Осъзнавам, разбира се, че имаш основание да го кажеш, но аз лично смятам, че не бива всички да се поставят под общ знаменател...
    Много се надявам Дани да успее с помощта на близки и приятели! Стискам палци!
  • Не ми се иска да вярвам, че си права!
    ЧОВЕЦИТЕ се множат!
    Вярвам, че ще помогнем на този млад човек!
    Боли ме двойно, защото моят Дани също беше болен от левкемия.
  • Благороден и човешки апел!
    Да помогнем, приятели!
Предложения
: ??:??