12 февр. 2014 г., 00:44

Да си в играта му е майката и толкоз 

  Проза » Юмористическая
1409 0 6
2 мин за четене

ДА СИ В ИГРАТА МУ Е МАЙКАТА И ТОЛКОЗ

 

            Мрънкалници са туй днешните, мрънкалници и толкоз! Джакпотът падал, когат’ Бат Серго кажел. Черепът уреждал резултатите на мачовете. Съдиите с футболистите черно тото си редили. Едноръките бандити в джобовете им бъркали и тем подобни мрънканици. Щото стръв няма в тях, хазартен дух няма, а само се бъзикат с късмета си.

            Я да вземат, мене за пример да вземат. Още не бях проходил, кога дядо си на „ези-тура” обирах. Туй да пиша и да смятам, покрай „белота” го научих, още преди на училище да тръгна. В часовете, на последния чин с Митьо Семето „сантасе” играехме, а през междучасията обирах на целия квартал стъклените топчета, билички им викахме.

            За първи път мацка, заради бас нацелувах, а пък мойта бившата, при едно разиграване на „покер” ми се падна.

            А какви игри играехме по пейките из градинките тогава, е-е-ех! Туй „пастра”, руска трупа”, „алтъ-къща”, „има-нема”, „муш”... абе кво да ви разправям на вас, мрънкалници такива: аз и на „черен петър” пари съм губил и печелил!

            И всичко туй противозаконно съм го правил, щото при социализЪма хазарта беше абцулютно възбранен. Бой съм ял заради тая работа, глоби са ма глобявали и в разни затънтени села, за по година - две са ма въдворявали.

            Е, не винаги съм нарушавал закона де. Например, от тотото тройки и четворки съм хващал, от лотарията с печка „Мечта” жената зарадвах, дори на заводската томбола два пъти локум на клечка ми се е падал.

            Дойде демокрацията и тия дето бяха срещу хазарта си отвориха казина, пък тези дето ме биеха по участъците, ги пазеха. Аз, обаче не мрънкам, щото туй мечта ми беше, случи се и стана.

            Че като се разшетах аз из казината и из къщи: де що имаше нещо за продаване, продадох и разиграх. Някъде по туй време останах парясник, но май преди туй загубих на зарове панелката.

            Като нямах вече нищо мое за залагане, взех да посягам на чуждо и ме прибраха за три годинки. То в затвора е като при социализЪма: хазартът забранен, бият те и всеки гледа да те на... Пак се играе, ама скришом или срещу комисионна за надзирателите. Аз обаче нали съм срещу корупцията, не давам. Погна ме тогаз един от надзирателите и ей ма сега в карцера: иди, че играй хазарт сам със себе си.

          Намерих му аз и тук чалъма: скубя си косми от мустака, на „чифт и тек” си играя и най-важното, пак съм в играта и не мрънкам. Не кат’ тия, сегашните: не им се паднал джакпота и Бат’ Серго им е виновен! Ей, мискин джанабети и миндер кокони разни, а-а-а!

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ами да, Виктор...толкова е лесно за разбиране...само ако си в играта си жив...но някой май искат да им го кажеш в прав текст....ами да четът учебници тогава
  • Играта е важна, ИГРАТАААА!
  • Радвам се, че сте се забавлявали, Дани, Ивон, Ели и Куш
  • И да паднем и да бием все ще се напием! Поздравявам те за този разказ, Лордли!
  • И като свърши мустака от къде ши скубим. От г..а ли, м? Ти ще се епилираш от автохазарт.
  • Мама ми е заръчала по-далеко от таквиз кат теби!
Предложения
: ??:??